راهنمای مدیریت حساب E-Care

مشترک گرامی،
شما می وانید با ورود به بخش "مدیریت حساب" در وب‌سایت رایتل، بسیاری از امور مربوط به سیم‌کارت خود مانند آگاهی از جزئیات ، شرح طرح‌ها و بسته‌های پیشین و کنونی، مشاهده و پرداخت صورتحساب و ... را بدون نیاز به تماس با مرکز خدمات مشتریان انجام دهید.
با استفاده از این راهنما، شما با قسمت‌های مختلف سامانه "مدیریت حساب" آشنا خواهید شد.
 

ورود به مدیریت حساب

برای ورود به بخش "مدیریت حساب" درج شماره تلفن رایتل، رمز ورود و کد امنیتی لازم است. ابتدا شماره رایتل خود را بدون سه رقم اول "092" در قسمت مربوطه وارد نموده و سپس رمز عبور را وارد نمایید. همچنین کد امنیتی نمایش داده شده در داخل کادر خاکستری رنگ را در قسمت « کد» درج نمایید. در انتها بر روی گزینه « ورود» کلیک نمایید.
جهت دریافت رمز یا در صورت فراموشی آن، به روش زیر می‌توانید کلمه عبور خود را دریافت نمایید:



ابتدا بر روی عبارت "فراموشی/ دریافت کلمه عبور" کلیک نمایید؛ در داخل کادر نمایش داده شده، شماره سیم‌کارت رایتل خود را بدون صفر ابتدای آن در قسمت « شماره رایتل» و کد تصویری نمایش داده شده را در قسمت « کد» وارد نمایید. سپس با انتخاب روش اطلاع‌رسانی (پیام کوتاه (SMS) یا پست الکترونیکی) و انتخاب گزینه تایید، کلمه عبور برای شما ارسال خواهد شد.



اگر اطلاعات مورد نیاز را به‌درستی وارد نموده باشید، وارد صفحه اصلی "مدیریت حساب" خواهید شد. در سمت راست این صفحه، ستون منوی کاربری به شکل زیر قابل مشاهده است :

صفحه اصلی

در صفحه اصلی، در قسمت "طرح‌های ویژه" ، امکان خرید طرح بی‌نهایت فراهم شده است.
شما می‌توانید مشخصات و شرایط طرح و نیز شرایط انصراف از آن را در این قسمت مطالعه و در صورت تمایل نسبت به خرید این طرح اقدام نمایید.



برای خرید طرح بی‌نهایت، ابتدا گزینه "پرداخت مستقیم از طریق دروازه بانکی" را انتخاب نمایید.
در ادامه پنجره‌ای ظاهر می‌شود که نام طرح و مبلغ تضمین پرداخت آن را نمایش می‌دهد. با انتخاب گزینه " تایید" وارد مرحله بعد خواهید شد.



در این قسمت پس از مطالعه اطلاعات تکمیلی طرح بی‌نهایت، بر روی قسمت مربوطه(مطابق شکل زیر) کلیک کرده، سپس دروازه بانکی مورد نظر خود را انتخاب و در انتها گزینه "پرداخت" را انتخاب نمایید.
در این مرحله وارد محیط دروازه بانک شده و با وارد نمودن اطلاعات کارت بانکی خود(کارت عضو شتاب) خرید شما انجام خواهد شد.


 

گزارش مانده بسته‌ها

با انتخاب این گزینه، صفحه ای حاوی اطلاعات مربوط به بسته‌های فعال سیم‌کارت (مطابق شکل زیر) نمایش داده می‌شود:

نکته : در ستون نوع سرویس، منظور از "هدیه ریالی"، همان شارژ ریالی هدیه (Currency benefit) مربوط به سیم‌کارت‌های اعتباری و دیتا می‌باشد. همچنین منظور از "اینترنت نسل سوم"، باقیمانده حجم بسته اینترنت می‌باشد.


 

محصولات من

«محصولات من» شامل 3 بخش "شماره های من" ، "طرح‌ها و سرویس‌ها" و "لغو طرح بی‌نهایت" است.


در صفحه شماره‌های من، کلیه سیم کارت‌های رایتل شما به همراه جزئیات مربوط به وضعیت، نوع، تاریخ فعال‌سازی، موجودی حساب و ... (مطابق شکل زیر) نمایش داده می شوند.
در ردیف مربوط به سطح اعتبار مشترک ( تصویر زیر)، سقف اعتبار کارکرد دوره ای مشترکین دایمی مشخص شده است. در ستون کارکرد، مبلغ مصرف شده تا این لحظه و در ستون باقیمانده، مبلغ قابل استفاده تا پایان دوره نمایش داده می شوند.
در صورت تمایل می‌توانید، جهت اطلاع از تعرفه انواع سیم‌کارت‌های رایتل، به قسمت « طرح‌ها و تعرفه‌ها» در وب‌سایت رایتل مراجعه فرمایید.






در ادامه، روند انتخاب و خرید بسته‌های مصرفی یا حجم افزایشی مرتبط، در انواع سیم‌کارت‌های رایتل توضیح داده شده است.

سیم‌کارت دایمی و اعتباری

چنانچه سیم‌کارت انتخابی شما دایمی و اعتباری باشد، امکان خرید بسته‌های مصرفی مرتبط با این سیم‌کارت‌ها را خواهید داشت. لازم به ذکر است درصورتی‌که چندین بسته مصرفی را همزمان خریداری نمایید، زمان فعال‌سازی و مهلت استفاده از تمامی بسته‌ها از زمان خرید محاسبه خواهد شد.
لازم به ذکر است، در سیم کارت‌های دایمی می‌توان جهت خرید بسته مصرفی، علاوه بر روش "پرداخت از طریق قبض"، از طریق کارت بانک‌های عضو شتاب نیز بسته خریداری نمود. شما می‌توانید با انتخاب گزینه "خرید" از ستون "پرداخت اینترنتی از طریق کارت های عضو شتاب" نسبت به خرید بسته اقدام نمایید.
درصورت عدم اعتبار کافی جهت خرید بسته های سیم‌کارت‌های اعتباری، ابتدا لازم است نسبت به افزایش اعتبار سیم کارت خود اقدام نموده و سپس با انتخاب روش "پرداخت از طریق قبض/اعتبار" اقدام به خرید بسته نمایید.


لازم به ذکر است، بسته‌هایی که توسط مشترک خریداری می‌شود، از قسمت "پیشنهاد جدید" حذف و به قسمت "بسته‌های خریداری شده" منتقل می‌گردد. درصورت تمایل مشترک به خرید مجدد بسته‌ای که قبلاً خریداری کرده است، می بایست به قسمت "بسته های خریداری شده"مراجعه نماید.

سیم کارت دیتا

در صورتی‌که سیم‌کارت انتخابی شما دیتا باشد، می‌توانید بسته‌های مصرفی و حجم افزایشی مورد نظر خود را خریداری نمایید.
در قسمت "بسته‌های خریداری شده"، بسته‌هایی که تاکنون خریداری نموده‌اید، نمایش داده می‌شوند. در این جدول می‌توانید مهلت زمانی استفاده از بسته‌های خود را نیز مشاهده نمایید. همچنین امکان خرید مجدد این بسته‌ها با کلیلک بروی گزینه "درخواست خرید" وجود دارد.
در صورت داشتن بسته‌های مصرفی، امکان خرید حجم افزایشی مرتبط با آن وجود خواهد داشت؛ بنابراین تا زمانی که بسته مصرفی خریداری شده منقضی نشده است، می‌توانید با کلیک بروی گزینه "حجم‌های افزایشی مرتبط" در پایین صفحه، لیست حجم‌های افزایشی را مشاهده نموده و در‌صورت تمایل اقدام به خرید نمایید.
در قسمت "پیشنهاد جدید" لیست بسته‌های موجود آورده شده است. شما می‌توانید بسته/ حجم افزایشی (مرتبط با بسته مصرفی) مورد نظر خود را از میان بسته‌های نمایان شده خریداری نمایید.
لازم به ذکر است، بسته‌هایی(مصرفی و افزایشی) که توسط مشترک خریداری می‌شود، از قسمت "پیشنهاد جدید" حذف و به قسمت "بسته‌های خریداری شده" منتقل می‌گردد. در‌صورت تمایل به خرید مجدد بسته‌ای که قبلاً خریداری نموده‌اید، می‌توانید به قسمت "بسته‌های خریداری شده"مراجعه کنید.
درصورت عدم اعتبار کافی جهت خرید بسته‌های سیم‌کارت‌های دیتا، ابتدا لازم است تا نسبت به افزایش اعتبار سیم‌کارت خود اقدام نموده و سپس با انتخاب روش "پرداخت از طریق قبض/اعتبار" اقدام به خرید بسته نمایید.
در صورتی‌که مشترک چندین بسته مصرفی را به‌صورت همزمان خریداری کند، زمان فعال‌سازی هر بسته از زمان خرید همان بسته و مهلت استفاده از تمامی بسته‌ها نیز از زمان خرید محاسبه خواهد شد.

نکات قابل توجه در هنگام خرید بسته:

  1. در‌صورتی‌که بسته مصرفی شما منقضی شده باشد، امکان خرید حجم افزایشی مرتبط با آن را نخواهید داشت. بنابراین ابتدا بایستی یکی از بسته‌های مصرفی موجود را خریداری نمایید و پس از آن با توجه به نیاز خود، حجم‌های افزایشی مرتبط را خریداری نمایید.
  2. امکان انتخاب چندین بسته مصرفی به طور همزمان تنها با رعایت قوانین بسته ها وجود دارد.

در انتهای صفحه « طرح‌ها و سرویس‌ها»، در قسمت "فهرست سرویس‌ها"، سرویس‌های ارزش افزوده قابل مشاهده می‌باشند :


با انتخاب گزینه لغو طرح بی‌نهایت، وارد صفحه "مشخصات لغو طرح" خواهید شد که در آن گزینه‌های شماره تلفن، روش بازپرداخت پول، مبلغ بازپرداخت و عنوان بسته، قابل مشاهده می‌باشند.



ابتدا در قسمت "شماره تلفن"، شماره رایتلی را که طرح بی‌نهایت بر روی آن فعال است، انتخاب نمایید.
سپس در قسمت "عنوان بسته"، گزینه طرح بی‌نهایت را انتخاب کنید.
در ادامه، در قسمت "روش بازپرداخت پول"، امکان انتخاب یکی از دو روش واریز به حساب و یا بر روی قبض امکان پذیر است. درصورت انتخاب گزینه واریز به حساب، کادری نمایان می‌شود که می‌بایست در آن‌ها شماره کارت عضو شتاب خود (الزاما به نام خود مشترک) را وارد نمایید.
در قسمت بعد"مبلغ بازپرداخت"، مبلغ 1500000 ریال، که همان تضمین پرداخت می باشد، نمایش داده می شود.
در انتها پس از مطالعه شرایط انصراف از طرح بی نهایت، بر روی قسمت مربوطه( مطابق تصویر زیر) کلیک نموده و سپس گزینه "تایید لغو" را انتخاب نمایید.


پس از انجام مراحل بالا، پیغام "بسته با موفقیت لغو گردید" نمایش داده خواهد شد.

نمایش صورتحساب

این گزینه شامل 3 زیرمجموعه می‌باشد.

اولین گزینه، اطلاعات صورتحساب من می‌باشد. برای مشاهده صورتحساب در صفحه مربوطه، ابتدا شماره تلفن و سپس دوره مورد نظر را انتخاب نمایید.



جدول صورتحساب دوره مورد نظر به شکل زیر نمایش داده خواهد شد.


نکته: این جدول مخصوص مشترکین سیم کارت دایمی است.

در قسمت صورتحساب پایان دوره مشترکین، با انتخاب شماره تلفن و دوره مورد نظر می توانید ریز کارکرد خود را مشاهده نمایید. در صورت کلیک بر روی دکمه "مشاهده صورتحساب"، جدولی مشابه تصویر زیر نمایش داده خواهد شد.



در قسمت صورتحساب پایان دوره مشترکین، باانتخاب شماره تلفن و کلیک روی دکمه "مشاهده صورتحساب"، مبلغ کارکرد شما از آغاز دوره جاری تاکنون بدون احتساب مالیات نمایش داده می شود .



در صورتی‌که گزینه «با احتساب مالیات» را انتخاب نمایید مبلغ کارکرد شما از آغاز دوره جاری تاکنون با احتساب مالیات قابل مشاهده است .



پس از انتخاب دکمه «مشاهده جزئیات» ، پیغامی مطابق شکل زیر نمایش داده می‌شود . در صورت تأیید ، پس از لحظاتی، جدول صورتحساب پایان دوره مشترکین، حاوی ریز کارکرد شما از آغاز دوره جاری تا‌کنون، به نمایش در می‌آید.



افزایش اعتبار

گزینه افزایش اعتبار، مخصوص مشترکین سیم کارت‌های اعتباری و دیتا است.



در صورت نیاز به افزایش اعتبار ( شارژ)، مبلغ دلخواه را انتخاب و تعداد مورد نیاز را در ردیف مقابل آن درج نمایید. سپس با حصول اطمینان از درستی مبلغ کل، درگاه بانکی مورد نظر خود را انتخاب نموده و در انتها بر روی دکمه "پرداخت" کلیک کنید. در این مرحله، جدول « اطلاعات افزایش اعتبار» نمایش داده خواهد شد. با کلیک بر روی گزینه " تایید" وارد درگاه بانکی شده و پس از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود(کارت بانک های عضو شتاب) و تایید آن، شارژ در همان لحظه بر روی سیم‌کارت منظور می‌شود.



همچنین ، در پایان عملیات افزایش اعتبار ، رسیدی به شکل زیر نمایش داده‌‌ می‌شود که در آن «جزئیات پرداخت» همراه با کد پیگیری بانک و «جزئیات افزایش اعتبار» قابل مشاهده است :


 

پرداخت‌های من

در صفحه مربوط به گزینه « پرداخت‌های من»، فهرستی از کلیه پرداخت‌های شما بابت خرید محصولات یا خدمات رایتل به ترتیب تقدم زمانی نمایش داده می‌شوند. به این منظور، نخست شماره و سپس تاریخ آغاز و پایان دوره زمانی مورد نظر را مشخص نمایید.


 

تغییر کلمه عبور

جهت حفظ امنیت سامانه « مدیریت حساب» خود، اکیدا توصیه می شود پس از نخستین ورود، نسبت به تغییر رمز عبور، اقدام نمایید.
به این منظور، ابتدا رمز عبور قبلی و سپس رمز دلخواه خود را دوبار وارد نمایید(مطابق تصویر زیر). در پایان، کد داخل کادر خاکستری رنگ را درج و روی گزینه «اعمال» کلیک کنید.


 

مشکلات من

در این قسمت می‌توانید در صورت بروز هر‌گونه مشکل با محصولات و خدمات رایتل، بدون تماس با مرکز خدمات مشترکین، نسبت به ثبت مشکل خود اقدام نمایید. بدیهی است کارشناسان این مرکز به تمامی مشکلات ثبت شده رسیدگی و نتیجه را به نحو مقتضی اعلام می نمایند.

این قسمت شامل دو زیر مجموعه می باشد:

ثبت مشکل: نام مشترک و شماره همراه رایتل وی در جدول قابل مشاهده است.
ابتدا نوع مشکل را مشخص کنید. در این مرحله راهنمایی‌های لازم در خصوص رفع مشکل مربوطه در صفحه نمایان می‌شود. ابتدا جهت رفع سریع مشکل و جلوگیری از درج توضیحات اشتباه، مطابق راهنمایی ارائه شده عمل نمایید.
در صورت عدم رفع مشکل، گزینه "با انجام موارد فوق مشکل مرتفع نگردید. درخواست ثبت مشکل دارم" را انتخاب کنید. در ادامه شرحی از مشکل موجود را در قسمت "شرح مشکل" درج کنید.


شماره همراه رایتل مشترک در قسمت « شماره همراه» قابل مشاهده است. درصورت وجود بیش از یک شماره رایتل، شماره مورد نظر را از قسمت "شماره همراه" انتخاب نمایید.
در قسمت "شماره ثابت" یک شماره تلفن ثابت قابل دسترس درج نمایید.
تاریخ بروز مشکل را در قسمت "تاریخ رویداد" مشخص کنید.
در انتها گزینه "تایید" را انتخاب نمایید.



جستجوی مشکل ثبت شده: اگر در گذشته مشکل یا مشکلاتی را از این طریق ثبت نموده باشید، در صفحه "جستجوی مشکل ثبت شده" می توانید سابقه کاملی از آنها را به همراه جزئیات مربوطه مشاهده نمایید.
در قسمت "شکایت" شماره رایتل دارای مشکل، در قسمت "شماره سریال"شماره پیگیری مشکل، در قسمت "نوع شکایت" عنوان مشکل مربوطه و در قسمت "وضعیت مشکل اعلام شده" وضعیت کنونی مشکل مربوطه قابل مشاهده است . توضیحات تکمیلی نیز در قسمت "توضیحات" نمایش داده شده است.
 

تنظیمات شخصی

در این بخش شما می‌توانید درهنگام ورود به حساب کاربری خود، امکان ارسال پیامک را فعال و یا غیر فعال نمایید.


 

ارسال مدارک

متقاضیان خرید بسته‌های اینترنت با سرعت بیشتر از سرعت پایه(پیشرفته و حرفه ای) ابتدا می‌بایست در بخش "ارسال مدارک"، مدارک مورد نیاز را بارگذاری نمایید.
در صورت تایید مدارک، ظرف مدت 48 ساعت پس از ارسال، مجاز به خرید کلیه بسته‌های با سرعت بالاتر از 128 کیلوبیت بر ثانیه خواهید بود.



در منوی "ارسال مدارک" ابتدا بر روی گزینه "ارسال مدرک جدید" کلیک نمایید. سپس ردیفی به شما نمایش داده می شود که می توانید فایل حاوی مدرک خود را انتخاب نموده و با انتخاب گزینه "ارسال"، آن را بارگذاری نمایید.
لازم به ذکر است، مدارک ارسالی می‌بایست با حجم حداکثر 200 کیلوبایت و با یکی از فرمت‌های تصویری، PDF و یا متنی باشد.



در صورتی‌که مدارک ارسال شده، مورد تایید نباشد، با کلیک بر روی گزینه"ویرایش"، می‌توانید دوباره مدراک خود را جهت بررسی بارگذاری نمایید.