ورود به سامانه کسب و کار من

مشترک گرامی،

  • جهت ورود به سامانه کسب و کار من به آدرس mybusiness.rightel.ir مراجعه نمایید.
  • "نام کاربری"و"رمز عبور" خود را براساس آخرین ایمیل و یا پیامک دریافت شده از رایتل در قسمت مربوطه تکمیل نمایید. (نام کاربری همان کد مشتری است)
  • سپس کد نمایش داده شده در تصویر را در قسمت « کد امنیتی » درج نمایید.
  • در انتها بر روی گزینه « ورود به سامانه » کلیک نمایید.


جهت دریافت کلمه عبور یا در صورت فراموشی آن، به روش زیر اقدام نمایید:

  • روی عبارت" آیا رمز عبور را فراموش کرده‌اید؟" کلیک نمایید.
  • "نام کاربری" خود را در قسمت مربوطه تکمیل نمایید. (نام کاربری همان کد مشتری است)
  • سپس کد تصویری نمایش داده شده در داخل کادر را در قسمت « کد امنیتی » درج نمایید.
  • در انتها بر روی گزینه « تنظیم مجدد » کلیک نمایید.

رمز جدید برای شماره موبایل و یا پست الکترونیکی سازمان شما که قبلاً اعلام کرده‌اید، ارسال خواهد شد.

مدیریت مشترکین

این منو شامل دو بخش "مدیریت اطلاعات مشترکین" و "گزارش عملیات" به منظور مدیریت حساب زیرمجموعه ­های مشترکین تجاری می­باشد.

مدیریت اطلاعات مشترکین

صفحه "مدیریت اطلاعات مشترکین " شامل چهار بخش زیر می باشد:

١- جستجو

در این بخش می توان به جستجو بر اساس اطلاعات "مشتری ١" و "مشترک ٢" پرداخت.

٢- نمایش ساختار مدیریت سیم کارت های سازمانی

در این بخش شماتیک ساختار مدیریت سیم کارت های یک سازمان نمایش داده می شود. به عنوان نمونه یک سازمان دارای شعبات مختلف می تواند به ازای هر زیرمجموعه خود حساب های مجزایی داشته باشد که سیم کارت های مربوط به هر شعب در زیر هر مجموعه تعریف شود. در چنین مدلی ساختار مدیریت زیرمجموعه ها و ارتباط آن ها با حساب اصلی سازمان در قالب ساختار درختی نمایش داده می شود.

٣- نمایش حساب های مشتری

در این قسمت حساب های مشتری نمایش داده می شود. در صورتیکه از امکان جستجو نیز استفاده شود، در این بخش نتایج آن نیز مشاهده می شود.

٤- نمایش شماره های زیر مجموعه حساب مشتری

در این بخش شماره های زیرمجموعه هر حسابی که در بخش 3 تیک خورده باشد، نمایش داده می شود.

٥- دکمه های انتخاب عملیات

با کلیک بروی دکمه ها می توانید به عملیات های مختلف دسترسی پیدا نمایید.

لازم به ذکر است که در این صفحه:

  • با کلیک بر روی مشتری جزییات مربوط به آن مشتری در فرمی جدید به نمایش در می‌آید.
  • با کلیک بر روی شماره‌حساب اطلاعات تاریخچه صورتحساب، سقف اعتبار، موجودی و شماره‌های حساب قابل رویت است.
  • با کلیک بر روی شماره‌تلفن ریز اطلاعات مشترک نمایش داده می‌شود.

در این صفحه، با گذراندن چهار مرحله می توانید از قابلیت هایی همچون:

ردیف نام عملیات توضیحات
١ سفارش سرويس فعال سازی و غیرفعال سازی سرویس ها در این قسمت امکان پذیر است.
٢ سفارش بسته در این بخش امکان خرید بسته های مصرفی و حجم های افزایشی برای شماره ها فراهم شده است.
٣ افزایش اعتبار در صورتی که می خواهید سیم کارت های مورد نظر خود را شارژ نمایید، می توانید از این قسمت استفاده نمایید.
٤ پرداخت گروهی صورت حساب پایان دوره پرداخت قبض سیم کارت های سازمان به صورت گروهی در این بخش امکان پذیر است.
٥ پرداخت گروهی صورت حساب میان دوره امکان پرداخت مبلغ قبض تا زمان درخواست صدور صورت حساب از این بخش وجود دارد.
٦ اعلام مفقودی سیم کارت از طریق این بخش در هنگام مفقودی سیم کارت، می توانید اطلاع رسانی بنمایید تا عدم امکان استفاده از این سیم کارت توسط سیستم ایجاد شود.

استفاده نمایید. این مراحل به شرح زیر می باشد:

  1. ١- جستجوی شماره تلفن هایی که می خواهید عملیات مورد نظر را در بروی این شماره انجام دهید.
  2. ٢- انتخاب شماره مورد نظر
  3. ٣- انتخاب تب عملیاتی که می خواهید بروی این سیم کارت ها صورت پذیرد.
  4. ٤- انجام عملیات

به عنوان نمونه هنگامی که می خواهید کلیه سیم کارت های اعتباری سازمان و یا شرکت را به مبلغ مشخصی شارژ نمایید، ابتدا با قابلیت جستجو سیم کارت های اعتباری سازمان را مشخص می نمایید و پس از انتخاب شماره های مورد نظر و کلیک بروی آیکون افزایش اعتبار، نسبت به شارژ سیم کارت های مورد نظر خود اقدام نمایید.
لازم به ذکر است که با انتخاب هر یک از عملیات ها، عملیات انتخاب شده بر روی کلیه شماره های منتخب اجرا می گردد.

١منظور از مشتري سازمان يا شركت و يا بخشي از آن مي باشد كه يك يا چند سيم كارت سازماني رايتل را در اختيار دارد. در اين سامانه هر مشتري مي تواند به مديريت سيم كارتهاي زيرين خود در سلسله مراتب تعريف شده در سيستم بپردازد.

٢منظور از مشترك موجوديت حقيقي است كه یك شماره رايتلي دارد و در قالب سازمان خود از خدمات رايتل استفاده مي كند.

جستجو

در این بخش می‌توانید بر اساس اطلاعات "مشتری" و "سیم کارت ها" جستجو نموده و اطلاعات مربوط به حساب ها و مشترکین را مشاهده نمایید. جستجو در این سامانه به دو روش عادی و پیشرفته قابل استفاده می باشد. تمایز این دو نوع در تعداد فیلدهایی است که با استفاده از آن می توانید به نتایج جستجو دست پیدا نمایید.

جستجو بر اساس اطلاعات مشتری

در این مدل جستجوی خود را می توانید بر اساس اطلاعات مربوط به سازمان و یا شرکت و یا بخشی از آن که یک یا چند سیم کارت سازمانی رایتل دارند انجام دهید. در جستجوی عادی تنها کافی است نام مشتری درج شود. در صورت تمایل به جستجو با فیلدهای بیشتر می توانید تیک مربوط به جستجوی پیشرفته را زده و فیلدهای بیشتری را در جستجو مورد استفاده قرار دهید. در هر دو حالت، تمامی اطلاعات مربوط به حساب ها و مشترکین آن مشتری نمایش داده می‌شود.

مثلاً فرض نمایید یک مشتری شامل یک بانک و شعبات این بانک می باشد. به بانک و هر یک از شعبات زیرمجموعه آن یک مشتری اطلاق می شود که می توان بر اساس "نام" و "کد"ی که رایتل به هر یک از آن ها تخصیص داده است، در این بخش جستجو را انجام داد. در نتیجه جستجو اطلاعات مربوط به حساب های بانک و یا هر شعبه نمایش داده می شود و با کلیک بروی هر حساب می توان اطلاعات سیم کارت های هر کدام را در قسمت " نمایش شماره های زیر مجموعه حساب مشتری " مشاهده نمود.

جستجو بر اساس اطلاعات سیم کارت

همچنین شما می‌توانید بر اساس اطلاعات مشترک یعنی سیم کارت های یک سازمان و یا شرکت، از قبیل شماره، نوع محصول (اعتباری، دایمی، دیتا)، وضعیت (فعال، غیر فعال، یک طرفه، دو طرفه) جستجوی خود را انجام دهید. همچنین می‌توانید بدون درج هیچ گونه نیز اطلاعات کاربران خود را مشاهده نمایید. در این حالت اطلاعات مربوط به حساب‌ها و مشترکین آن مشتری نمایش داده می‌شود. در صورت تمایل به جستجوی پیشرفته، تیک مربوطه را درج نمایید.

در این حالت می توانید بر اساس نام گروه مشترک، نام بسته، تاریخ انقضای بسته، و نام سرویس های فعال نیز مشترکین مربوطه را جستجو کرد.

خرید بسته

پس از جستجو در صورتی که می خواهید برای یک یا چند مشترک خود بسته تهیه نمایید کافی است تیک‌های حساب و مشترک موردنظر را درج نمایید. پس از آن فرم سفارش بسته در زیر فرم نمایش را انتخاب نمایید تا لیست تمامی بسته‌ها به نمایش در ‌آید.

جهت انتخاب بسته مورد نظر امکان جستجو بر اساس نوع بسته (پیامکی، صوتی، دیتا و ...)، قیمت، بازه زمانی، سرعت، حجم و ... امکان پذیر است. برای خرید بسته مورد نظر بر روی سفارش کلیک کنید. در این حالت پنجره ای برای شما باز خواهد شد که در آن می توانید نحوه پرداخت هزینه خرید بسته را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است که امکان پرداخت هزینه از طریق درگاه بانک و یا کسر از حساب برای سیم کارت های اعتباری و یا پرداخت آن همزمان با پرداخت قبض وجود خواهد داشت. پس از انتخاب نوع پرداخت، تایید سفارش و انجام عملیات پرداخت می توانید جهت اطلاع از نتیجه سفارش خود به بخش گزارش عملیات که در منوی "مدیریت مشترکین" وجود دارد، مراجعه نمایید. در آن صفحه در صورتی که خرید انجام شده باشد، امکان مشاهده و پرینت فاکتور خرید وجود دارد. علاوه بر آن در صورتیکه خرید موفقیت آمیز نباشد، در همان صفحه دلایل آن آورده شده است.


فعال/غیرفعال‌سازی سرویس

پس از جستجو در صورتی که می خواهید برای مشترک خود سرویس را فعال یا غیر فعال نمایید کافی است تیک‌های حساب و مشترک موردنظر را درج نمایید. پس از آن فرم سفارش سرویس در زیر فرم نمایش را انتخاب نمایید تا لیست تمامی سرویس ها بهمراه وضعیت مشترک مورد نظر به نمایش در آید.

در این فرم می‌توانید با کلیک بر روی گزینه سفارش، سرویس را فعال کنید. در صورتی که سرویس برای مشترک مورد نظر فعال شده باشد می توانید با کلیک بر روی گزینه لغو، سرویس را غیر فعال نمایید.

افزایش اعتبار (تجمیعی)

پس از جستجو در صورتی که می‌خواهید برای مشترکین اعتباری خود به صورت تجمیعی شارژ تهیه نمایید کافی است تیک‌های حساب و شماره تلفن مشترکین موردنظر را درج نمایید. پس از آن عملیات افزایش اعتبار در زیر فرم نمایش را انتخاب نمایید. پس از آن به صفحه انتخاب شارژ هدایت می‌شوید. انتخابهای شما برای تمامی مشترکین به طور یکسان اعمال خواهد شد. در این بخش می‌توانید تعداد افزایش اعتبار که برای هر اعتبار مورد نظر است را در کادر روبروی آن وارد نمایید. مثلا اگر می خواهید هر سیم کارت را 20000 ریال شارژ نمایید، می‌توانید عدد 2 را در روبروی مبلغ 10000 ریال قرار دهید. بدین ترتیب برای شما به مقدار دو برابر 10000ریال یعنی 20000ریال افزایش اعتبار انجام خواهد شد.

پس از انتخاب گزینه پرداخت، به سمت درگاه بانکی هدایت می‌شوید.

پرداخت گروهی صورت حساب پایان دوره

پس از جستجو در صورتی که می‌خواهید صورتحساب مشترکین دایمی خود را به صورت تجمیعی پرداخت نمایید کافی است تیک‌های حساب‌های مشترکین موردنظر را درج نمایید. پس از آن دکمه "پرداخت گروهی صورت حساب پایان دوره" در زیر فرم نمایش را انتخاب نمایید و از آن به صفحه نمایش صورتحساب های هر یک هدایت می‌شوید. جهت پرداخت دکمه پرداخت را کلیک نمایید تا به درگاه بانکی مورد نظر هدایت شوید.

پرداخت گروهی صورت حساب میان دوره

پس از جستجو در صورتی که می‌خواهید صورتحساب میان دوره مشترکین دایمی خود را به صورت تجمیعی پرداخت نمایید کافی است تیک‌های حساب‌های مشترکین موردنظر را درج نمایید. پس از آن دکمه "پرداخت گروهی صورت حساب میان دوره" در زیر فرم نمایش را انتخاب نمایید. پس از آن به صفحه نمایش صورتحساب های هر یک هدایت می‌شوید. جهت پرداخت دکمه پرداخت را کلیک نمایید تا به درگاه بانکی مورد نظر هدایت شوید.


اعلام مفقودی سیم کارت

پس از جستجو در صورتی که می‌خواهید مفقودی سیم کارت مشترک (مشترکین) خود را اعلام نمایید کافی است تیک‌های حساب‌های مشترکین موردنظر را درج نمایید. پس از آن فرم اعلام مفقودی کارت در زیر فرم نمایش را انتخاب نمایید. پس از آن فرم مربوطه نمایش داده می شود. جهت اعلام مفقودی کافیست علت را درج نمایید و سپس گزینه ثبت را کلیک کنید.

توجه : بمحض این عملیات سیم کارت مذکور دیگر قابل استفاده نخواهد بود و قطع دو طرفه خواهد شد.

تغییر رمز عبور

  • منوی تغییر رمز عبور را انتخاب نمایید.
  • رمز عبورقبلی، رمز جدید و مجددا رمز جدید خود را در قسمت‌های مربوطه تکمیل نمایید.
    • توجه داشته باشید طول رمز عبور مجاز بین 6 تا 20 کاراکتر است.
  • در انتها بر روی گزینه «تایید» کلیک نمایید.

گزارش عملیات

در این بخش کلیه عملیات انجام شده مانند خرید بسته، افزایش اعتبار، فعال سازی سرویس و ... بروی سیم کارت های زیرمجموعه مشترک تجاری قابل مشاهده می باشد. علاوه بر آن در صورتیکه انجام عملیاتی به هر دلیل موفقیت آمیز نباشد، در این منو می توانید دلایل عدم موفقیت را مشاهده نمایید. مثلا فرض کنید می خواهید برای تعدادی از پرسنل سازمان خود بسته خریداری نمایید. در بخش مدیریت اطلاعات مشترکین سفارش بسته را ثبت نموده اید. برای تعدادی از شماره های مورد نظر بسته خریداری شده است ولی به دلیل عدم وجود اعتبار کافی برای برخی شماره ها این بسته های فعال نشده است. در این صفحه می توانید بروی ردیف مربوط به سفارش ثبت شده کلیک نمایید و از بخش ملاحظات در جدول پایین صفحه علت عدم امکان خرید بسته را مشاهده نمایید.
لازم به ذکر است که با انتخاب گزینه چاپ، در صورتیکه عملیات خرید موفقیت آمیز باشد، می توانید فاکتور خرید خود را مشاهده نمایید.

مدیریت گروه بندی

یکی از قابلیت‌‌های سامانه کسب و کار امکان تعریف گروه هایی به دلخواه مشتری خواهد بود. در این حالت تنها کافی است به فرم مدیریت گروه بندی در منوی مربوطه رفته، با انتخاب کلمه "جدید " در ستون نمایش مشتری، اطلاعات گروه مورد نظر خود را شامل نام و توضیح آن درج نمایید و در انتها دکمه تایید را کلیک نمایید. امکان استفاده از گروه های ایجاد شده در بخش جستجوی سیم کارت ها وجود دارد و با این امکان می توانید سیم کارت های خود را در گروه هایی که از نقطه نظر سازمان و یا شرکت شما معنا دار می باشند تعریف نمایید و بر اساس تعاریف خود، عملیات های مورد نیاز را برای سیم کارت های هر گروه به صورت تجمعی انجام دهید.

پس از آن نام گروه در ردیف بالا نمایش داده میشود. جهت تعیین اعضای گروه، قسمت مدیریت کاربران را انتخاب نمایید تا وارد فرم مربوطه شوید.
در این فرم تمامی اعضای گروه نمایش داده می شوند. همچنین می توانید اعضای جدید را با کلیک بر روی دکمه افزودن عضو به گروه اضافه نمایید. در صورت تمایل می توانید اعضای فعلی را نیز با کلیک بر روی "حذف از گروه" حذف نمایید.

مشاهده صورت حساب

یکی از قابلیت‌‌های سامانه کسب‌و‌کار من، امکان گزارش‌گیری از صورتحساب‌های مشترکین به صورت تجمیعی است. بدین وسیله می توانید دوره مورد نظر را به همراه نام مشتری انتخاب نمایید تا گزارش کلیه صورتحساب‌های آن مشتری با جزییات نمایش داده شود.