نمایش محتوای وبی

راهنمای سامانه مدیریت حساب

ورود به سامانه مدیریت حساب

مشترک گرامی،
شما با ورود به بخش "مدیریت حساب" می توانید بسیاری از امور مربوط به سیم‌کارت خود مانند آگاهی از جزییات خط یا خطوط خریداری شده، شرح طرح‌ها و بسته های پیشین و کنونی، مشاهده و پرداخت صورت‌حساب و غیره را بدون نیاز به تماس با مرکز خدمات مشترکین رایتل، انجام دهید. در این راهنما، مقدمات لازم برای آشنایی با "مدیریت حساب" کنونی در اختیار شما گذاشته می شود.
برای ورود به بخش "مدیریت حساب" درج شماره تلفن رایتل، رمز ورود و کد امنیتی لازم است.

  • ابتدا شماره رایتل خود را بدون صفر ابتدای آن در قسمت مربوطه وارد نمایید.
  • در مرحله بعدکلمه عبور را در قسمت مربوطه وارد کنید.
  • پس کد امنیتی نمایش داده شده در داخل کادر خاکستری رنگ را در قسمت « کد امنیتی» درج نمایید.
  • در انتها بر روی گزینه « ورود به سامانه» کلیک نمایید.


جهت دریافت رمز یا در صورت فراموشی آن، به روش زیر می توانید کلمه عبور خود را دریافت نمایید:
ابتدا بر روی عبارت "فراموشی/ دریافت کلمه عبور" کلیک نمایید و در داخل کادر نمایش داده شده، موارد زیر را درج کنید؛

  • شماره ملی (10 رقم کامل) در قسمت «شماره ملی»
  • شماره سیم‌کارت رایتلِ بدون صفر ابتدای آن در قسمت « شماره رایتل»
  • کد تصویری نمایش داده شده در قسمت « کد امنیتی»
  • در انتها با انتخاب گزینه تایید، کلمه عبور برای شماره رایتل وارد شده به صورت پیامک (SMS) ارسال خواهد شد.


اگر اطلاعات مورد نیاز را به درستی وارد نموده باشید، وارد صفحه اصلی "سامانه مدیریت حساب" خواهید شد و در سمت راست این صفحه، ستون منوی کاربری را ملاحظه می نمایید.

گزارش مانده بسته‌ها

با انتخاب این گزینه، صفحه‌ای حاوی اطلاعات مربوط به بسته های فعال سیم‌کارت (مطابق شکل زیر) نمایش داده می‌شود:

  • در ستون " نوع سرویس"، عنوان بسته‌های موجود بر روی شماره رایتل مورد نظر نمایش داده شده است.
  • در ستون " موجودی باقیمانده"، میزان باقیمانده از بسته مورد نظر نمایش داده شده است.
  • در ستون " تاریخ شروع"، تاریخ فعال شدن بسته مورد نظر نمایش داده شده است.
  • در ستون " تاریخ انقضاء"، تاریخ انقضاء بسته مورد نظر نمایش داده شده است.

نکته : در ستون نوع سرویس، منظور از "هدیه ریالی"، همان شارژ ریالی هدیه (Currency benefit) مربوط به سیم‌کارت‌های اعتباری و دیتا و منظور از "اینترنت نسل سوم"، باقیمانده حجم بسته اینترنت می‌باشد.

شماره‌های من

در این صفحه، کلیه سیم‌کارت‌های رایتل شما به همراه جزییات مربوط به وضعیت، نوع، تاریخ فعال‌سازی، موجودی حساب و غیره نمایش داده می‌شوند.

  • "وضعیت": فعال یا غیرفعال بودن سیم کارت
  • "نوع سیم کارت": دایمی، اعتباری یا دیتا
  • "نام مشترک": نام و نام خانوادگی شما
  • "تاریخ فعال‌سازی": تاریخ فعال‌سازی سیم‌کارت
  • "تعرفه پیش فرض": نوع تعرفه جاری است که درصورت عدم خرید طرح یا بسته های رایتل( تعرفه عادی)، در محاسبه مبلغ کارکرد شما اعمال می گردد. برای اطلاع از این تعرفه، به صفحه طرح های رایتل مراجعه فرمایید.
  • "سطح اعتبار مشترک ": سقف اعتبار کارکرد دوره 60 روزه مشترکین دایمی می‌باشد که در ستون کارکرد، مبلغ مصرف شده تا کنون و در ستون باقیمانده، مبلغ قابل استفاده تا پایان دوره، نمایش داده می‌شود.


در سیم کارت‌های اعتباری، ردیف " سطح اعتبار"، تحت عنوان "موجودی حساب" قابل مشاهده می‌باشد که میزان شارژ باقیمانده سیم‌کارت مشترک را نمایش می‌دهد.

طرح ها و سرویس ها

درصورت تمایل به خرید بسته، ابتدا گزینه « طرح ها و سرویس ها» را انتخاب نمایید . سپس در قسمت "شماره تلفن"، شماره رایتلی را که می‌خواهید بسته مورد نظر را برای آن خریداری کنید، انتخاب نمایید. همچنین امکان فعال/ غیرفعال‌سازی برخی از سرویس‌ها (بازگشت به شبکه، راینواز و غیره) نیز در این قسمت وجود دارد.
درصورت تمایل می‌توانید، جهت اطلاع از تعرفه انواع سیم‌کارت‌های رایتل، به صفحه طرح های رایتل مراجعه فرمایید.

نکته: در صورتی‌که بسته مصرفی شما منقضی شده باشد، امکان خرید حجم افزایشی مرتبط با آن وجود ندارد. بنابراین ابتدا نسبت به خرید یکی از بسته های مصرفی موجود اقدام نمایید و پس از آن بنابر نیاز خود حجم های افزایشی خریداری کنید.

لغو طرح بی‌نهایت

چنانچه شما مشترک طرح بی نهایت (یک ساله) رایتل بوده و مایل هستید که این طرح را لغو نمایید، می‌توانید از این قسمت، با انتخاب شماره رایتلی که طرح بر روی آن فعال است و همچنین انتخاب روش بازپرداخت پول، اقدام به انصراف از این طرح نمایید.

واریز به حساب:
درصورت انتخاب گزینه "واریز به حساب" به عنوان روش بازپرداخت پول، قسمت مربوط به وارد کردن «شماره کارت عضو شتاب» نمایش داده می‌شوند.
در قسمت "مبلغ بازپرداخت"، مبلغ 1,500,000 ریال که همان تضمین پرداخت می‌باشد نمایش داده می شود.
پس از مطالعه شرایط انصراف از طرح بی‌نهایت، بر روی چک باکس مربوطه کلیک نموده و سپس گزینه "تایید لغو" را انتخاب نمایید.

پس از انجام مراحل بالا، در صورت داشتن بدهی در صورت حساب خود، مبلغ بدهی از میزان مبلغ " تضمین پرداخت" کسر شده و مابقی مبلغ به حساب شما واریز می‌شود.

بر روی قبض:
با انتخاب گزینه "بر روی قبض" به‌عنوان روش بازپرداخت پول، مبلغ 1,500,000 ریال که همان تضمین پرداخت می‌باشد نمایش داده می‌شود.

پس از مطالعه شرایط انصراف از طرح بی‌نهایت، بر روی چک باکس مربوطه کلیک نموده و سپس گزینه "تایید لغو" را انتخاب نمایید.

نکته: درصورت تمایل به خرید طرح بی‌نهایت جدید رایتل ( سه ماهه) می‌توانید از طریق صفحه اصلی سامانه مدیریت حساب اقدام نمایید.
برای اطلاعات بیشتر به صفحه طرح بی نهایت در وب سایت مراجعه نمایید.

دوستان و خانواده

جهت کاهش هزینه مکالمات درون شبکه رایتل، می‌توانید از قسمت «سرویس دوستان و خانواده»، حداکثر تا 5 شماره رایتل که بیشترین تماس را با آن‌ها دارید انتخاب و این سرویس را فعال نمایند. امکان لغو این سرویس برای تک تک نفرات انتخاب شده نیز در این قسمت وجود دارد.
در این قسمت با وارد کردن شماره مورد نظر در قسمت شماره رایتل و انتخاب نوع طرح به‌صورت " درون شبکه " و کلیک بر روی گزینه "تایید" می‌توانید شماره مورد نظر را به لیست خود اضافه نمایید. پس از انتخاب گزینه تایید پیغام « شماره با موفقیت به لیست اضافه شد» نمایان می‌گردد.

درصورت تمایل به حذف یک شماره از لیست خود می‌توانید بر روی چک باکس شماره مورد نظر در لیست شماره خود کلیک نمایید و سپس گزینه حذف را انتخاب نمایید. در انتها پیغام " شماره با موفقیت حذف شد " نمایان می‌شود.

دوستان و خانواده

این قسمت مخصوص مشترکین سیم‌کارت دایمی است.
برای مشاهده صورت‌حساب در صفحه مربوطه، ابتدا شماره تلفن و سپس دوره مورد نظر را انتخاب نمایید.

جدول صورت حساب به شکل زیر نمایش داده خواهد شد.

صورت حساب پایان دوره

با انتخاب شماره تلفن و کلیک روی دکمه "صورت‌حساب"، مبلغ کارکرد شما از آغاز دوره جاری با احتساب مالیات نمایش داده می‌شود.


در صورت تمایل به پرداخت صورت‌حساب پایان دوره خود بر روی گزینه "پرداخت" کلیک نمایید.

صورت حساب میان دوره

با انتخاب گزینه "صورت‌حساب میان دوره" و تعیین بازه زمانی مورد نظر، امکان مشاهده صورت حساب میان دوره نیز امکان پذیر می باشد.

پس از اقدام برای پرداخت صورت‌حساب، در صورتی‌که گزینه"با احتساب مالیات" را انتخاب نمایید، مبلغ کارکرد شما از آغاز دوره جاری تاکنون با احتساب مالیات قابل مشاهده است .
پس از انتخاب دکمه " جزییات"، در صورت تایید ، پس از لحظاتی، جدولی مشابه جدول صورت‌حساب پایان دوره ، حاوی ریز کارکرد شما از آغاز دوره جاری تا کنون، به نمایش در می‌آید.

شارژ اینترنتی

گزینه افزایش اعتبار، مخصوص مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری و دیتا است.

  • ابتدا از قسمت "شماره تلفن" شماره‌ای را که می‌خواهید شارژ برای آن انجام شود را انتخاب نمایید.
  • مبلغ دلخواه را انتخاب و تعداد مورد نیاز را در ردیف مقابل آن درج نمایید.
  • سپس با حصول اطمینان از درستی مبلغ کل، درگاه بانکی مورد نظر خود را انتخاب نموده و در انتها بر روی دکمه "پرداخت" کلیک کنید.
  • در این مرحله، جدول «اطلاعات افزایش اعتبار» نمایش داده خواهد شد. با کلیک بر روی گزینه "تایید" وارد درگاه بانکی شوید.
  • پس از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود (کارت بانک های عضو شتاب) و تایید آن، شارژ در همان لحظه بر روی سیم‌کارت منظور میشود.



نکته: سقف خرید در هر بار تلاش برای خرید شارژ 2,000,000 ریال و سقف خرید روزانه 4,000,000 ریال می‌باشد.



همچنین در پایان عملیات افزایش اعتبار، رسیدی به شکل زیر نمایش داده می‌شود که در آن "جزییات پرداخت" همراه با کد پیگیری بانک و "جزییات افزایش اعتبار" برای مشترک قابل مشاهده است:

تغییر کلمه عبور

جهت حفظ امنیت سامانه "مدیریت حساب" خود، توصیه می‌شود پس از نخستین ورود، نسبت به تغییر رمز عبور، اقدام نمایید.
به این منظور، ابتدا رمز عبور قبلی و سپس رمز دلخواه خود را دوبار وارد نمایید (مطابق تصویر زیر). در پایان، کد داخل کادر خاکستری رنگ را درج و روی گزینه "اعمال" کلیک کنید.
نکته: رمز عبور جدید شما باید بین 8 تا 10 کارکتر و ترکیبی از عدد و حداقل 3 حرف انگلیسی باشد.

ثبت مشکل

در این قسمت می‌توانید درصورت بروز هرگونه مشکل در رابطه با محصولات و خدمات رایتل، بدون تماس با مرکز خدمات مشترکین، نسبت به ثبت مشکل خود اقدام نمایید. بدیهی است کارشناسان این مرکز به تمامی مشکلات ثبت شده رسیدگی و نتیجه را به نحو مقتضی اعلام می‌نمایند.

  • در قسمت " نوع شکایت" نوع مشکل را مشخص کنید.
  • در این مرحله راهنمایی در خصوص رفع مشکل مربوطه در صفحه نمایان می‌شود که مشترک باید ابتدا مراحل اعلام شده را طی نماید.
  • درصورتی‌که مشکل مذکور علیرغم طی مراحل اعلام شده برطرف نگردید، گزینه "با انجام موارد فوق مشکل مرتفع نشد. درخواست ثبت مشکل دارم" را انتخاب کنید. در ادامه شرحی از مشکل موجود را در قسمت " شرح مشکل درج کنید.
  • شماره همراه رایتل مشترک در قسمت "شماره همراه" قابل مشاهده است. درصورت وجود بیش از یک شماره رایتل، شماره مورد نظر را از قسمت "شماره همراه" انتخاب نمایید.
  • در قسمت "شماره ثابت" یک شماره تلفن ثابت قابل دسترس درج نمایید.
  • تاریخ بروز مشکل را در قسمت "تاریخ رویداد" مشخص کنید.
  • سپس با انتخاب گزینه "تایید" گزارش شما ارسال می گردد و شماره پیگیری مشکل به شما اعلام می شود.


جستجوی مشکل ثبت شده

چنانچه در گذشته مشکل یا مشکلاتی را از طریق این سامانه ثبت نموده اید، در صفحه " جستجوی مشکب ثبت شده" می‌توانید سابقه کاملی از آن‌ها را به همراه جزییات مربوطه مشاهده نمایید. در این قسمت با کلیک بر روی شماره پیگیری خود جزییات مربوط به مشکل نمایش داده می‌شود.
در قسمت "شکایت" شماره رایتل دارای مشکل ، در قسمت "شماره سریال"شماره پیگیری مشکل، در قسمت "نوع شکایت" عنوان مشکل مربوطه و در قسمت "وضعیت مشکل اعلام شده" وضعیت کنونی مشکل مربوطه قابل مشاهده است.
توضیحات تکمیلی نیز در قسمت "توضیحات" نمایش داده شده است.

تنظیمات شخصی

در این بخش شما می‌توانید خدمت ارسال پیامک درهنگام ورود به حساب کاربری خود را فعال یا غیر فعال نمایید.

تنظیمات شخصی

متقاضیان خرید بسته‌های اینترنت با سرعت بیشتر از سرعت پایه(حرفه‌ای) ابتدا باید در بخش "ارسال مدارک"، مدارک مورد نیاز را بارگذاری نمایید.
درصورت تایید مدارک، ظرف مدت 48 ساعت پس از ارسال، مجاز به خرید کلیه بسته‌های با سرعت بالاتر از پایه (128 کیلوبیت بر ثانیه) خواهید بود.
در منوی "ارسال مدارک" ابتدا بر روی گزینه "ارسال مدرک جدید" کلیک نمایید. سپس ردیفی به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید فایل حاوی مدرک خود را انتخاب نموده و با انتخاب گزینه "ارسال"، آن را بارگذاری نمایید.
لازم به ذکر است، مدارک ارسالی باید با حجم حداکثر 300 کیلوبایت و با یکی از فرمت‌های تصویری، PDF و یا متنی باشد.

درصورت تایید مدرک شما می‌توانید بسته‌های با سرعت بالاتر از 128 کیلوبیت بر ثانیه را خریداری نمایید و درصورتی‌که مدارک ارسال شده، مورد تایید نباشد، با کلیک بر روی گزینه"ویرایش"، می‌توانید دوباره مدراک خود را جهت بررسی بارگذاری نمایید.

پرداخت های من

فهرستی از کلیه پرداخت های شما بابت خرید محصولات یا خدمات رایتل به ترتیب تقدم زمانی در این صفحه نمایش داده می‌شوند. به این منظور، نخست شماره و سپس تاریخ آغاز و پایان دوره زمانی مورد نظر را مشخص نمایید.

راهنمای این بخش به زودی تکمیل خواهد شد.