نمایش محتوای وبی

راهنمای سامانه مدیریت حساب

راهنمای مدیریت حساب

مشترک گرامی،
شما با ورود به بخش "مدیریت حساب" می‌توانید بسیاری از امور مربوط به سیم‌کارت خود مانند آگاهی از جزییات خط یا خطوط خریداری شده، شرح طرح‌ها و بسته‌های پیشین و کنونی، مشاهده و پرداخت صورت‌حساب و غیره را بدون نیاز به برقراری تماس با مرکز خدمات مشتریان رایتل، انجام دهید.
در این راهنما، مقدمات لازم برای آشنایی با "مدیریت حساب" کنونی در اختیار شما قرار می‌گیرد.
برای ورود به بخش "مدیریت حساب" درج شماره تلفن رایتل، کلمه عبور و کد امنیتی ضروری می‌باشد.

  • ابتدا شماره رایتل خود را بدون سه رقم ابتدایی (092) در قسمت مربوطه وارد نمایید.
  • در مرحله بعد کلمه عبور را در قسمت مربوطه وارد کنید.
  • سپس کد امنیتی نمایش داده شده در داخل کادر خاکستری رنگ را در قسمت « کد امنیتی» درج نمایید.
  • در انتها بر روی گزینه « ورود به سامانه» کلیک نمایید.


جهت دریافت کلمه عبور یا در صورت فراموشی آن، به روش زیر اقدام نمایید:
ابتدا بر روی عبارت"فراموشی/ دریافت کلمه عبور" کلیک نموده و در داخل کادر نمایش داده شده، موارد زیر را درج نمایید:

  • شماره سیم‌کارت رایتل، بدون صفر ابتدای آن در قسمت « شماره رایتل»
  • کد ملی (10 رقم کامل) در قسمت «کد ملی»
  • کد تصویری نمایش داده شده در قسمت « کد امنیتی»

سپس با انتخاب روش اطلاع‌رسانی و کلیک بر روی گزینه تایید، کد بازیابی (با اعتبار زمانی محدود) برای شماره رایتل وارد شده یا پست‌الکترونیکی ثبت شده در سامانه شما، ارسال خواهد شد.

  • در مرحله بعد، جهت تغییرکلمه عبور، اطلاعات درخواستی را در کادر زیر وارد نمایید.
  • در انتها چنانچه اطلاعات را به‌صورت صحیح وارد نموده و گزینه تایید را انتخاب نمایید، کلمه عبور تغییر می‌یابد.

نکته 1: سقف مجاز تغییر کلمه عبور سامانه مدیریت حساب در هر روز 3 مرتبه می‌باشد.
نکته 2: درصورتی‌که پیش از ورود کد بازیابی، مرورگر خود را بسته باشید، می‌توانیددرصورتی‌که پیش از ورود کد بازیابی، مرورگر خود را بسته باشید، می‌توانید دوباره بر روی عبارت "فراموشی/ دریافت کلمه عبور" و سپس "کد بازیابی را دریافت نموده‌ام و درخواست تغییر رمز دارم" کلیک نموده و اقدام به ورود اطلاعات نمایید.

اگر اطلاعات مورد نیاز را به درستی وارد نموده باشید، وارد صفحه اصلی "مدیریت حساب" خواهید شد. در سمت راست این صفحه، ستون منوی کاربری را به شکل زیر ملاحظه می‌کنید :

صفحه اصلی

در قسمت "طرح‌های ویژه"، طرح‌های ویژه رایتل نمایش داده شده‌است که می‌توانید مشخصات و شرایط خرید هر یک از آن‌ها را در همان قسمت مطالعه و در صورت تمایل نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

پروفایل من

اگر در زمان ثبت‌نام سیم‌کارت، آدرس پست الکترونیکی (ایمیل) خود را ثبت نکرده‌اید، می‌توانید از منوی "پروفایل من" نسبت به ثبت آن اقدام نمایید. همچنین در صورتی‌که می‌خواهید آدرس ایمیل قبلی خود را ویرایش نموده یا تغییر دهید، در این قسمت این امکان نیز برای شما فراهم شده‌است.
با کلیک بر روی گزینه «اصلاح»، می‌توانید نسبت به ثبت، ویرایش یا تغییر آدرس پست الکترونیکی خود اقدام نمایید.

گزارش مانده بسته‌ها

با انتخاب این گزینه، صفحه‌ای حاوی اطلاعات مربوط به بسته‌های فعال سیم‌کارت (مطابق شکل زیر) نمایش داده می‌شود:

  • در ستون " نوع سرویس"، عنوان بسته‌های موجود بر روی شماره رایتل مورد نظر نمایش داده شده است.
  • در ستون " موجودی باقیمانده"، میزان باقیمانده از بسته مورد نظر نمایش داده شده است.
  • در ستون " تاریخ شروع"، تاریخ فعال شدن بسته مورد نظر نمایش داده شده است.
  • در ستون " تاریخ انقضاء"، تاریخ انقضاء بسته مورد نظر نمایش داده شده است.

 

شماره‌های من

در این صفحه، کلیه سیم‌کارت‌های رایتل شما به همراه جزییات مربوط به وضعیت، نوع، تاریخ فعال‌سازی، موجودی حساب و غیره نمایش داده می‌شوند.

  • "وضعیت": فعال یا غیرفعال بودن سیم‌کارت
  • "نوع سیم کارت": دایمی، اعتباری یا دیتا
  • "نام مشترک": نام و نام خانوادگی شما
  • "تاریخ فعال‌سازی": تاریخ فعال‌سازی سیم‌کارت
  • "تعرفه پیش فرض": نوع تعرفه جاری است که در صورت عدم خرید طرح یا بسته‌های رایتل ( تعرفه عادی)، در محاسبه مبلغ کارکرد شما اعمال می‌گردد. برای اطلاع از این تعرفه، به صفحه " طرح‌های رایتل" مراجعه فرمایید.
  • "سطح اعتبار مشترک ": سقف اعتبار کارکرد دوره 60 روزه مشترکین دایمی می‌باشد که در ستون کارکرد، مبلغ مصرف شده تا کنون و در ستون باقیمانده، مبلغ قابل استفاده تا پایان دوره، نمایش داده می‌شود.


در سیم‌کارت‌های اعتباری، ردیف " سطح اعتبار"، تحت عنوان "موجودی حساب" قابل مشاهده می‌باشد که میزان شارژ باقیمانده سیم‌کارت مشترک را نمایش می‌دهد.

طرح ها و سرویس ها

  • در صورت تمایل به خرید بسته، ابتدا گزینه « طرح‌ها و سرویس‌ها» را انتخاب نمایید. سپس در قسمت "شماره تلفن"، شماره رایتلی را که می‌خواهید بسته مورد نظر را روی آن خریداری کنید، انتخاب نمایید.
  • همچنین می‌توانید با انتخاب شماره تلفن مورد‌نظر و کلیک بر روی گزینه «تاریخچه بسته»، کلیه بسته‌های خریداری شده منقضی (با تاریخ فعال‌سازی و تاریخ انقضای بسته) را مشاهده نمایید.
  • همچنین امکان فعال/ غیرفعال‌سازی برخی از سرویس‌ها مانند راینواز و غیره در این قسمت وجود دارد.


در صورت تمایل می‌توانید، جهت اطلاع از تعرفه انواع سیم‌کارت‌های رایتل، به قسمت « طرح‌ها و تعرفه ها» در وب‌سایت رایتل مراجعه فرمایید.


نکته: درصورتی‌که بسته مصرفی شما منقضی شده باشد، امکان خرید حجم افزایشی مرتبط با آن وجود ندارد. بنابراین ابتدا نسبت به خرید یکی از بسته‌های مصرفی موجود اقدام نمایید و پس از آن با توجه به نیاز خود، حجم‌های افزایشی را خریداری کنید.

سرویس دوستان و خانواده

جهت کاهش هزینه مکالمات درون شبکه رایتل، می‌توانید از قسمت «سرویس دوستان و خانواده»، حداکثر تا 5 شماره رایتل که بیشترین تماس را با آن‌ها دارید انتخاب و این سرویس را فعال نمایند. امکان لغو این سرویس برای تک تک نفرات انتخاب شده نیز در این قسمت وجود دارد.
در این قسمت با وارد کردن شماره مورد نظر در قسمت شماره رایتل و انتخاب نوع طرح به‌صورت " درون شبکه " و کلیک بر روی گزینه "تایید" می‌توانید شماره مورد نظر را به لیست خود اضافه نمایید. پس از انتخاب گزینه تایید پیغام « شماره با موفقیت به لیست اضافه شد» نمایان می‌گردد.

در صورت تمایل به حذف یک شماره از فهرست خود، می‌توانید بر روی چک باکس شماره مورد نظر در لیست شماره خود کلیک نمایید و سپس گزینه حذف را انتخاب نمایید. در انتها پیغام " شماره با موفقیت حذف شد " نمایان می‌شود.

اطلاعات صورت حساب من

* این قسمت مخصوص مشترکین سیم‌کارت دایمی است.
در این قسمت، اولین گزینه، « اطلاعات صورت‌حساب من» می‌باشد. برای مشاهده صورت‌حساب در صفحه مربوطه، ابتدا شماره تلفن و سپس دوره مورد نظر را انتخاب نمایید.

جدول صورت حساب به شکل زیر نمایش داده خواهد شد.

پایان دوره

* این قسمت مخصوص مشترکین سیم‌کارت دایمی است.
در قسمت "صورت‌حساب پایان دوره مشترکین"، با انتخاب شماره تلفن و کلیک روی گزینه "صورت‌حساب"، مبلغ کارکرد شما از آغاز دوره جاری با احتساب مالیات نمایش داده می‌شود. در صورت تمایل به پرداخت صورت‌حساب پایان دوره، بر روی گزینه "پرداخت" کلیک نمایید

میان دوره

* این قسمت مخصوص مشترکین سیم‌کارت دایمی است.
همچنین با انتخاب گزینه "صورت‌حساب میان دوره" و تعیین بازه زمانی مورد نظر، امکان مشاهده صورت‌حساب میان دوره نیز امکان پذیر می‌باشد. در صورت تمایل به پرداخت صورت‌حساب میان‌دوره خود بر روی گزینه "پرداخت" کلیک نمایید.

پس از اقدام برای پرداخت صورت‌حساب، در صورتی‌که گزینه"با احتساب مالیات" را انتخاب نمایید، مبلغ کارکرد شما از آغاز دوره جاری تاکنون با احتساب مالیات قابل مشاهده است .
پس از انتخاب گزینه "جزییات"، در صورت تأیید، پس از لحظاتی، جدولی مشابه جدول صورت‌حساب پایان دوره، حاوی ریز کارکرد شما از آغاز دوره جاری تا کنون، به نمایش در می‌آید.
نکته: جهت انصراف از مشاهده جزئیات صورت حساب کافی است بر روی علامت X کلیک نمایید.

شارژ عادی

* گزینه افزایش اعتبار، مخصوص مشترکین سیم کارت‌های اعتباری و دیتا است.

  • ابتدا از قسمت "شماره تلفن" شماره‌ای را که می‌خواهید شارژ عادی بر روی آن انجام شود، انتخاب نمایید.
  • مبلغ دلخواه را انتخاب و تعداد مورد نیاز را در ردیف مقابل آن درج نمایید.
  • سپس با حصول اطمینان از درستی مبلغ کل، درگاه بانکی مورد نظر خود را انتخاب نموده و در انتها بر روی گزینه "پرداخت" کلیک کنید.
  • در این مرحله، جدول « اطلاعات شارژ» نمایش داده خواهد شد. با کلیک بر روی گزینه " تایید" وارد درگاه بانکی شوید.
  • پس از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود (کارت بانک های عضو شتاب) و تایید آن، شارژ در همان لحظه بر روی سیم کارت منظور می‌شود.



نکته: سقف خرید در هر بار تلاش برای خرید شارژ 2,000,000 ریال و سقف خرید روزانه 4,000,000 ریال می‌باشد.
همچنین در پایان عملیات افزایش اعتبار، رسیدی به شکل زیر نمایش داده می‌شود که در آن "جزییات پرداخت" همراه با کد پیگیری بانک و "جزییات افزایش اعتبار" برای مشترک قابل مشاهده است:

شارژ شورانگیز

* گزینه افزایش اعتبار، مخصوص مشترکین سیم کارت‌های اعتباری و دیتا است.
شما مشترکین سیم‌کارت‌های دیتا و اعتباری می‌توانید با استفاده از شارژ شورانگیز رایتل و با توجه به نحوه خرید شارژ، تا 35% شارژ بیشتر دریافت کنید. شارژ شورانگیز به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از اعتبار هدیه خود در مدت تعیین شده از خدمات زیر بهره‌مند شوید:

  • تماس صوتی درون‌شبکه
  • پیامک درون‌شبکه
  • سرویس اینترنت (با تعرفه عادی و خارج از بسته‌های مصرفی)

شما مشترک گرامی جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص طرح شارژ شورانگیز می‌توانید به قسمت طرح‌ها و تعرفه‌ها / مشترکین جدید / سیم‌کارت اعتباری / صفحه طرح شارژ انگیز مراجعه نمایید.
با استفاده از مبلغ شارژ هدیه شورانگیز رایتل می‌توانید از خدمات تماس‌ صوتی و پیامک درون‌شبکه و همچنین اینترنت پرسرعت (خارج از بسته‌های مصرفی و مطابق تعرفه عادی) استفاده کنید؛ از این رو امکان خرید بسته یا طرح با استفاده از این مبلغ وجود ندارد. لازم به ذکر است امکان خرید و استفاده از کلیه طرح‌ها، بسته‌ها و خدمات شرکت رایتل با مبلغ اصلی شارژ، وجود دارد. همچنین در حالت رومینگ ملی و بین‌الملل، استفاده از مبلغ هدیه مربوط به شارژ شورانگیز امکان‌پذیر نیست. همچنین مبلغ هدیه شارژ شور انگیز قابل انتقال به مشترک دیگر نمی‌باشد.

نحوه خرید شارژ شورانگیز



نکته: سقف خرید در هر بار تلاش برای خرید شارژ 2,000,000 ریال و سقف خرید روزانه 4,000,000 ریال می‌باشد.
همچنین در پایان عملیات افزایش اعتبار، رسیدی به شکل زیر نمایش داده می‌شود که در آن "جزییات پرداخت" همراه با کد پیگیری بانک و "جزییات افزایش اعتبار" برای مشترک قابل مشاهده است:

  • ابتدا از قسمت "شماره تلفن" شماره‌ای را که می‌خواهید شارژ شورانگیز بر روی آن انجام شود، انتخاب نمایید.
  • مبلغ دلخواه را انتخاب و تعداد مورد نیاز را در ردیف مقابل آن درج نمایید.
  • سپس با حصول اطمینان از درستی مبلغ کل، درگاه بانکی مورد نظر خود را انتخاب نموده و در انتها بر روی گزینه "پرداخت" کلیک کنید.
  • در این مرحله، جدول « اطلاعات شارژ شورانگیز» نمایش داده خواهد شد. با کلیک بر روی گزینه " تایید" وارد درگاه بانکی شوید.
  • پس از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود (کارت بانک های عضو شتاب) و تایید آن، شارژ در همان لحظه بر روی سیم کارت منظور می‌شود.

تغییر کلمه عبور

جهت حفظ امنیت سامانه "مدیریت حساب" خود، توصیه می‌شود حتماً پس از نخستین ورود، نسبت به تغییر رمز عبور، اقدام نمایید. به این منظور، ابتدا رمز عبور قبلی و سپس رمز دلخواه خود را دوبار وارد نمایید (مطابق تصویر زیر). در پایان، کد داخل کادر خاکستری رنگ را درج و روی گزینه "اعمال" کلیک کنید.
نکته: رمز عبور جدید شما باید بین 8 تا 10 کارکتر و ترکیبی از عدد و حداقل 3 حرف انگلیسی باشد.

ثبت مشکل

شما در صورت بروز هرگونه مشکل در رابطه با محصولات و خدمات رایتل، می‌توانید بدون تماس با مرکز خدمات مشترکین، نسبت به ثبت مشکل خود اقدام نمایید. بدیهی است کارشناسان این مرکز به تمامی مشکلات ثبت شده رسیدگی و نتیجه را به نحو مقتضی اعلام می‌نمایند.

  • در قسمت " نوع شکایت" نوع مشکل را مشخص کنید.
  • در این مرحله راهنمایی در خصوص رفع مشکل مربوطه در صفحه نمایان می‌شود که مشترک می‌بایست ابتدا مراحل اعلام شده را طی نماید.

  • در صورتی‌که مشکل علیرغم طی مراحل اعلام شده، برطرف نگردید، گزینه "با انجام موارد فوق مشکل مرتفع نگردید. درخواست ثبت مشکل دارم" را انتخاب کنید. در ادامه شرحی از مشکل موجود را در قسمت " شرح مشکل درج کنید.
  • شماره همراه رایتل مشترک در قسمت "شماره همراه" قابل مشاهده است. درصورت وجود بیش از یک شماره رایتل، شماره مورد نظر را از قسمت "شماره همراه" انتخاب نمایید.
  • در قسمت "شماره ثابت" یک شماره تلفن ثابت قابل دسترس درج نمایید.
  • تاریخ بروز مشکل را در قسمت "تاریخ رویداد" مشخص کنید.

  • سپس با انتخاب گزینه "تایید" گزارش شما ارسال می‌گردد و شماره پیگیری مشکل به شما اعلام می‌شود.

جستجوی مشکل ثبت شده

چنانچه در گذشته مشکل یا مشکلاتی را از طریق این سامانه ثبت نموده‌اید، در صفحه " جستجوی مشکب ثبت شده" می‌توانید سابقه کاملی از آنها را به‌همراه جزییات مربوطه مشاهده نمایید. در این قسمت با کلیک بر روی شماره پیگیری خود جزییات مربوط به مشکل نمایش داده می‌شود.

در قسمت "شکایت" شماره رایتل دارای مشکل، در قسمت "شماره سریال" شماره پیگیری مشکل، در قسمت "نوع شکایت" عنوان مشکل مربوطه و در قسمت "وضعیت مشکل اعلام شده" وضعیت کنونی مشکل مربوطه قابل مشاهده است. توضیحات تکمیلی نیز در قسمت "توضیحات" نمایش داده شده است.

اعلام مفقودی سیم کارت

شما مشترک رایتل می‌توانید درصورت سرقت و یا مفقودی سیم‌کارت خود و جهت جلوگیری از سوء استفاده از آن، از طریق این منو نسبت به مسدودی سیم‌کارت اقدام نمایید.
مراحل مسدود نمودن سیم کارت:

  • شماره سیم‌کارتی را که می‌خواهید مسدود کنید، انتخاب نمایید.

  • با انتخاب گزینه «تایید»، شما وارد منوی «انسداد سیم کارت» خواهید شد.
  • در این منو جهت انجام عمل مسدودی سیم‌کارت، ابتدا در کادر «علت مسدودی»، دلیل مسدودی سیم‌کارت خود ( دلایلی مانند: سرقت، مفقودی و...) را وارد نمایید.
  • پس از مطالعه دقیق شرایط (تفاهم نامه) مسدودی، چک باکس گزینه «با این تفاهم نامه موافق هستم» را انتخاب نمایید.


توجه: چنانچه در قسمت وضعیت سیم‌کارت، سیم‌کارت شما به علت بدهی یا نداشتن اعتبار، مسدود یک طرفه یا دوطرفه باشد، امکان مسدود کردن سیم‌کارت وجود ندارد. در این صورت جهت مسدود کردن سیم‌کارت ابتدا لازم است بدهی سیم‌کارت پرداخت و یا میزان اعتبار آن افزایش داده شود.
لازم به ذکر است در صورتی‌که سیم‌کارت به علت مشکلات قضایی مسدود دو طرفه باشد، امکان مسدود کردن آن وجود ندارد و لازم است جهت پیگیری مشکل قضایی، با مرکز تماس رایتل به شماره 200 (برای خطوط رایتل ) و یا شماره 09202000000 ( برای سایر خطوط) تماس گرفته شود.

  • با انتخاب گزینه «تایید»، پیغامی جهت اخذ تایید دوباره، جهت مسدود سازی سیم‌کارت نمایش داده خواهد شد.

  • در صورت اطمینان از مسدود کردن سیم‌کارت، با انتخاب گزینه "تایید"، سیم‌کارت مسدود می‌گردد. در این مرحله با انتخاب علامت X فرآیند مسدودی سیم‌کارت لغو می‌گردد.

  • پس از انجام مسدودی، می‌توانید با مراجعه به منوی محصولات من/ شماره‌های من، وضعیت سیم‌کارت خود را مشاهده نمایید.

تنظیمات شخصی

در این بخش شما می‌توانید درهنگام ورود به حساب کاربری خود، سرویس ارسال پیامک را فعال یا غیر فعال نمایید.

پرداخت های من

در صفحه مربوط به گزینه «پرداخت‌های من»، فهرستی از کلیه پرداخت‌های شما بابت خرید محصولات یا خدمات رایتل به ترتیب تقدم زمانی نمایش داده می‌شوند. به این منظور، ابتدا شماره و سپس تاریخ آغاز و پایان دوره زمانی مورد نظر را مشخص نمایید.