نمایش محتوای وبی

راهنمای سیم کارت اعتباری

استفاده از امکانات فناوری نسل سوم تلفن همراه به ابزارهای ارتباطی مناسب این نسل نیاز دارد. از این رو و برای آگاهی رسانی و راهنمایی مشتریان سیم کارت های رایتل، فهرست کامل گوشی های با قابلیت پشتیبانی از فناوری نسل سوم، در سایت رایتل در قسمت راهنمای مشتریان، راهنمای تنظیمات، ارائه شده است.

راهنمای افزایش اعتبار
الف) افزایش اعتبار به روش الکترونیکی
مشترک با انجام شارژ الکترونیکی می تواند 5% شارژ هدیه اضافه دریافت نماید. مشترکین دارای سیم کارت های اعتباری رایتل می توانند به روش های زیر اقدام به افزایش اعتبار خود فرمایند:

  1. دستگاه های خودپرداز بانک ها

    در حال حاضر خرید شارژ رایتل از طریق دستگاه های خودپرداز بانک های سامان، پاسارگاد، رفاه، کشاورزی، آینده، مسکن،ایران زمین، سینا،کارآفرین، پست بانک، اقتصاد نوین، پارسیان و ملت میسر است و به زودی با اضافه شدن سایر بانک ها توسعه خواهد یافت.

  2. درگاه اینترنتی بانک ها

    مشترکان سیم کارت های اعتباری رایتل می توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی بانک های سامان، پاسارگاد، آینده، مسکن، ایران زمین، سینا، پست بانک، اقتصاد نوین، ملت و پرداخت الکترونیک سامان نسبت به خرید کارت الکترونیکی شارژهای 20، 50 و 100 هزار ریالی اقدام نمایند. مشترک با انجام شارژ الکترونیکی می تواند 5% شارژ هدیه اضافه دریافت نماید.
    همچنین در آینده ای نزدیک، درگاه اینترنتی سایر بانک ها نیز امکان خرید کارت شارژهای رایتل را ارائه خواهند داد.

  3. پایانه فروشگاهی (POS)

    مشترکان سیم کارت های اعتباری رایتل می توانند با مراجعه به پایانه های فروشگاهی بانک های سامان، پاسارگاد، رفاه، آینده، مسکن، سینا، پست بانک، اقتصاد نوین، ملت و پرداخت الکترونیک سامان نسبت به شارژ سیم کارت خود اقدام کنند.

  4. E-Care یا مدیریت حساب

    مشترکان رایتل با مراجعه به سایت رایتل می توانند علاوه بر بهره مندی از خدمات متمایز سرویس E-Care، اقدام به افزایش اعتبار نمایند.

  5. USSD

    مشترکان سیم کارت های اعتباری رایتل می توانند با استفاده از کد USSD و حساب بانکی خود اقدام به افزایش اعتبار نمایند. به همین منظور کافی است کد #140* جهت اعلام مانده موجودی، کد *141*Pin# جهت شارژ و کد #720* را جهت افزایش اعتبار از طریق سیستم بانک پاسارگاد شماره گیری نمایند.
    راهنمای استفاده از سیستم خرید شارژ از بستر پرداخت امن پاسارگاد

  6. Web Kiosk

    از دیگر روش های شارژ الکترونیکی اعتبار رایتل، استفاده از دستگاه های Web Kiosk بانک کشاورزی است. مشتریان رایتل می توانند با استفاده از هریک از این دستگاه ها، اقدام به شارژ به میزان دلخواه نمایند.

  7. کارت شارژ فیزیکی

    علاوه بر تمام موارد یاد شده، مشترکان می توانند با مراجعه به هریک از مراکز ارائه دهنده خدمات رایتل، دفاتر پیشخوان، و سایر نقاط فروش، نسبت به دریافت کارت شارژ رایتل در مبالغ مختلف اقدام نمایند.


ب) افزایش اعتبار با استفاده از کارت شارژ:

مشترکان سیم کارت اعتباری می توانند با مراجعه به مراکز خدمات رایتل، دفاتر پیشخوان و یا فروشگاه های معتبر، اقدام به خرید کارت شارژ های 20,000 ریالی، 50,000 ریالی و 100,000 ریالی نمایند.

ج) افزایش اعتبار از طریق تلفن گویا

مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری رایتل می‌توانند با برقراری ارتباط با مرکز تماس مشترکین با شماره رایگان 200 از طریق سیم‌کارت رایتل، وارد منوی مربوطه شده و اقدام به افزایش اعتبار خود نمایند.

نحوه اطلاع از باقیمانده اعتبار:
مشترکان سیم کارت های اعتباری رایتل می توانند با شماره گیری کد *140# از میزان اعتبار باقی مانده خود اطلاع حاصل نمایند.
همچنین مشترکین می‌توانند با برقراری ارتباط با مرکز تماس رایتل با شماره رایگان 200 از سیم‌کارت رایتل و شماره 09202000000 از سایر خطوط، از میزان اعتبار حساب خود مطلع شوند.

  1. مبلغ و مدت اعتبار انواع شارژ رایتل:
    نوع شارژ شارژ فیزیکی شارژ الکترونیکی قیمت میزان اعتبار بدون در نظر گرفتن هدایا شارژ هدیه شارژ هدیه الکترونیکی مهلت اعتبار شارژ هدیه (روز) مهلت اعتبار شارژ (روز)
    شارژ 20,000 ریالی 20,000 18,868 - 5% 15 90
    شارژ 50,000 ریالی 50,000 47,170 10% 15% 15 270
    شارژ 100,000 ریالی 100,000 94,340 15% 20% 15 540
    شارژ 200,000 ریالی - 200,000 188,679 15% 20% 15 720
    شارژ 500,000 ریالی - 500,000 471,698 15% 20% 15 720

مدت اعتبار از زمان وارد کردن شماره رمز محاسبه می گردد.

اگر مشترک تا مهلت زمان تعیین شده تمام مبلغ شارژ خود را استفاده ننماید، پس از اتمام مهلت اعتبار، سیم کارت وی یکطرفه می گردد و به محض شارژ مجدد مبلغ اعتبار باقی مانده از شارژ قبلی به اعتبار جدید اضافه می شود.
در صورت خرید شارژ جدید پیش از پایان مهلت اعتبار شارژ قبلی هر کدام از مدت زمان های مربوط به شارژ جدید یا قدیم که بیشتر باشند، به عنوان مدت اعتبار جدید لحاظ می گردد.

چرخه عمر سیم کارت اعتباری:

ردیف وضعیت توضیح
1 غیر فعال پس از خرید سیم کارت، وضعیت آن به صورت پیش فرض غیر فعال است
2 فعال سیم کارت با برقراری اولین تماس، اتصال به اینترنت و ارسال پیامک و پیام چند رسانه ای و یا اولین شارژ از حالت غیر فعال به فعال تبدیل می شود.
3 قطع یکطرفه در صورتی که مبلغ اعتبار و یا مهلت استفاده از اعتبار به اتمام رسیده باشد، سیم کارت از حالت فعال به یکطرفه تبدیل خواهد شد. سیم کارت یکطرفه تنها می تواند تماس های ویدوئی و صوتی، پیامک و پیام چند رسانه ای را دریافت نماید.
امکان تماس با مرکز تماس برای سیم کارت یکطرفه وجود دارد. مشترک در صورت شارژ مجدد از حالت قطع یکطرفه به فعال تبدیل خواهد شد.
4 قطع دو طرفه در صورتی که مشترک به مدت 180 روز متوالی در حالت یکطرفه باقی بماند به صورت دو طرفه قطع خواهد شد. به این معنی که کلیه خدمات برای مشترک غیر فعال خواهد بود. مشترک می تواند با شارژ مجدد از حالت قطع دوطرفه به فعال تبدیل شود.
5 منقضی در صورتی که مشترک به مدت 181 روز متوالی در حالت قطع دو طرفه باقی بماند، سیم کارت و شماره همراه او منقضی شده و قابل واگذاری به دیگران خواهد بود.
چنانچه سیم کارت غیر فعال به مدت 366 روز فعال نشود نیز منقضی خواهد شد.

شایان ذکر است در صورت عدم فعال سازی سیم کارت اعتباری به مدت 2 ماه از تاریخ خرید، بسته هدیه سیم کارت غیر قابل استفاده خواهد بود.