ترابردپذیری شماره تلفن همراه

(Mobile Number Portability)
ترابردپذیری شماره تلفن همراه (MNP)، قابلیتی است که به مشترکین تلفن همراه در کشور امکان می‌دهد تا اپراتور تلفن همراه خود را بدون تغییر شماره تلفن همراه خود، تغییر دهند. تاکنون بیش از 80 کشور این امکان را برای مشترکین تلفن همراه فراهم نموده‌اند.
شما متقاضیان عزیز با استفاده از این قابلیت می‌توانید بدون نگرانی از دست دادن شماره تلفن همراه خود، اپراتورتان را به رایتل تغییر دهید و از خدمات متنوع و تعرفه‌های مناسب آن بهره‌مند شوید.
کافی است برای تغییر اپراتورتان به رایتل با حفظ شماره خود، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ثبت درخواست ترابرد به‌صورت الکترونیکی در وب‌سایت رایتل یا تکمیل فرم درخواست ترابرد به‌صورت حضوری در فروشگاه‌های رایتل
  2. دریافت سیم‌کارت جدید از طریق پست (برای متقاضیان که از طریق وب‌سایت رایتل ثبت‌نام کرده‌اند) یا دریافت حضوری سیم‌کارت (برای متقاضیانی که به‌صورت حضوری در فروشگاه‌های رایتل ثبت‌نام ترابرد را انجام داده‌اند.)
  3. تکمیل قسمت دریافت سیم‌کارت در وب‌سایت رایتل یا ارسال پیامک با محتوی عدد 1 به شماره 09204000000 از طریق سیم‌کارت غیررایتلی خود* (که تا پیش از پایان فرآیند ترابرد فعال است.)
    *این مرحله مختص متقاضیانی است که برای ترابرد از طریق وب‌سایت اقدام نموده‌اند.
  4. پاسخ به پیامک تایید ترابردپذیری ظرف مدت تعیین شده
  5. دریافت شناسه ترابرد، درصورت احراز شرایط لازم برای ترابرد
  6. پرداخت صورت‌حساب به‌روز، توسط مشترکین دایمی در مدت تعیین شده
  7. پاسخ به پیامک تایید فعال‌سازی شبکه رایتل
  8. پایان فرآیند ترابردپذیری و آغاز بهره‌مندی مشترک از خدمات اپراتور رایتل

برای ثبت‌نام طرح ترابردپذیری، از این قسمت اقدام نمایید.

توجه:
پس از درخواست ترابرد، در مراحل مختلف ممکن است بنا به دلایلی درخواست متقاضی پذیرفته نشود، که این دلایل جهت رفع آنها و اقدام مجدد به اطلاع متقاضی خواهد رسید.
تکمیل فرم درخواست ترابرد، پس از آگاهی شما متقاضی عزیز از ضوابط و شرایط ترابردپذیری و اعلام موافقت با آنها، امکان‌پذیر خواهد بود.

جهت تحویل بسته سیم‌کارت توسط پست، حضور شخص متقاضی و ارایه اصل کارت ملی و تحویل یک نسخه تصویر آن به مامور پست الزامی است.
به آگاهی میرساند از آنجایی که پس از ارایه خدمات ترابرد، پیش شماره تلفن همراه مشترکین نمیتواند تعیین کننده نوع اپراتور خدمات دهنده به مشترک باشد، لذا به منظور اطلاع رسانی به مشترکینی که قصد برقراری تماس با مشترک ترابردشده را دارند و در جهت آگاه نمودن وی از برون شبکه ای بودن تماس و تفاوت هزینه مربوطه، قبل از برقراری تماس، نسبت به پخش بوق مختصر ترابرد اقدام می شود. شایان ذکر است بوق مذکور متفاوت از بوق موجود در ارایه خدمات تلفن که در حال حاضر قابل شنود است، می باشد.

ضوابط و مقررات مربوط به ترابرد

قوانین ترابرد به رایتل

قوانین کلی ترابرد

قوانین کلی ترابرد برای مشترکین حقوقی

  1. نماینده متقاضی حقوقی لازم است درخواست کتبی ترابرد را به همراه مدارک هویتی سازمان متقاضی به‌صورت حضوری به یکی از فروشگاه های رایتل ارایه نماید.
  2. نماینده متقاضی حقوقی پس از تكمیل فرم درخواست ترابرد و تایید شرایط اعلام شده، باید در فرم درخواست کتبی ترابرد، یک شماره تلفن همراه (تلفن همراه نماینده) جهت دریافت پیامک از مرکز مدیریت ترابرد، به اپراتور پذیرا اعلام نماید و در انتظار دریافت پیامک تایید درخواست ترابرد از سوي مرکز مدیریت ترابرد باشد. نماینده متقاضی حقوقی پس از دریافت پیامک مرکز ترابرد باید حداکثر ظرف یک روز کاری نسبت به ارسال پیامک تایید به مرکز ترابرد اقدام نماید و عدم اقدام متقاضی ظرف این مدت زمانی به معنای انصراف وی از درخواست ترابرد می باشد.

پرسش های متداول

پرسش های متداول در خصوص ترابرد