صنعت حمل و نقل
صنعت حمل و نقل و خدمات جانبی آن بهعنوان موتور محرک اقتصاد کشورها به حساب میآید و سهم قابل توجهی در تولید و اشتغال دارد. در واقع این صنعت، نقش زیربنایی در زمینه تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات ایفا مینماید. این صنعت محدوده وسیعی از خدمات را در حوزه حملونقل شهری، غیرشهری، ریلی، هوایی و دریایی توسط بخشهای دولتی و خصوصی ارایه میدهد که از مهمترین ابزارهای هوشمندسازی این صنعت بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات میباشد. در واقع با بکارگیری سیستمهای هوشمند حمل ونقل و با تکیه بر دادههای جمع آوری شده توسط این سیستمها و انتقال بهنگام آنها به مراکز کنترل، امکان برنامهریزی، هدایت و کنترل مطلوبی را برای مجریان این صنعت فراهم مینماید. سیستمهای حمل و نقل هوشمند بهعنوان بازوی کمکی صنعت حمل و نقل بدون زیرساخت مخابراتی در عمل فاقد کارآیی خواهند بود، از این رو صنعت حمل و نقل برای برطرف نمودن چالشهای پیش روی این صنعت از زیرساختهای مخابراتی کمک گرفته است.
چالش های پیشرو صنعت
ضرورت به هنگام بودن دیتاهای اطلاعاتی بهمنظور مدیریت، برنامهریزی دقیق و کارآمد در حمل و نقل و ترافیک
مدیریت و کنترل به هنگام حوادث و رویدادهای ترافیکی و پشتیبانی وسایل نقلیه امدادی
مدیریت حمل و نقل عمومی
افزایش زمان سفر و تاخیرهای ناخواسته و بهدنبال آن عدم جلب رضایت مسافرین و صاحبان کالاهای انتقالی
کنترل مصرف انرژی، هزینهها و اثرات نامطلوب زیست محیطی
سرویسهای قابل استفاده
بیشک استفاده از فناوریهای نوین ارتباطی در این حوزه سبب افزایش کارایی مدیریت حمل ونقل، بهبود بهرهوری و استفاده بهینه از منابع موجود و کاهش صدمات و افزایش ایمنی و آرامش خواهد شد. شرکت خدمات ارتباطی رایتل با بهرهگیری از نسلهای جدید ارتباطات سیار و همچنین شناخت نیازهای شرکتهای فعال در حوزه حمل و نقل، راهکارهای سازمانی مناسب را ارایه مینماید. در ادامه برخی از کاربردهای خدمات ارایه شده توسط رایتل در حوزه حمل و نقل ذکر شده است:
انتقال تصاویر دوربینهای نظارت تصویری ترافیکی و ثبت تخلف
– امکان تبادل امن دیتای بین مراکز کنترل ترافیک
– دسترسی کارکنان فعال در سطح شهر مانند نیروهای اداره راهنمایی و رانندگی، راهدارها، کارکنان شرکتهای خدمات حمل و نقل به دیتای داخل مراکز کنترل و نظارت
انتقال دیتای جمع آوری شده سیستمهای حمل و نقل هوشمند به مراکز تحلیل و کنترل ترافیک
امکان برقراری ارتباط بین نیروهای امدادی و خدماتی از طریق شبکه اختصاصی با هزینه مقرون به صرفه و دسترسی آسان به کارکنان از طریق شمارههای کوتاه
ایجاد امکان برقراری ارتباط و تماس تلفنی کارکنان مرکز تماس با یکدیگر و مردم، به منظور اطلاعرسانی وضعیت ترافیک خیابانها، جادهها و پیگیری مرسولات و کالای در حال انتقال
ارایه سرویس تماس رایگان به مردم در مواقع مورد درخواست سرویسدهنده
– امکان فروش بلیط های سفرهای جادهای، هوایی و دریایی
– امکان کسب اطلاع از قبوض جریمه صادره در حوزه راهنمایی و رانندگی و پرداخت قبوض
امکان اطلاعرسانی وقایع و رویدادهای ترافیکی به مردم جهت جلوگیری از ترافیک در محل وقع رویداد
امکان ایجاد هماهنگی بین نیروهای مستقر در خیابانها و جادهها در هنگام وقوع رویداد و یا هماهنگیهای اجرایی پیرامون ماموریتهای کاری از طریق برقراری کنفرانس تلفنی بین اعضای تیم
کانال تماس
✔ جهت اشتراک سرویس با بخش فروش تجاری از طریق ایمیل B2Bsales@rightel.ir تماس حاصل نمایید و یا فرم ثبت سفارش سرویس را از اینجا تکمیل نمایید.