مزایای ترابرد به رایتل چیست؟

  • عدم تغییر شماره و پیش شماره تلفن همراه با تغییر اپراتور تلفن همراه
  • استفاده از اینترنت، با سرعت و کیفیت بالا
  • استفاده از طرح های مختلفِ مقرون به صرفه و متناسب با تمامی نیازها
  • بهره مندی از پایین ترین تعرفه ها برای تمامی سرویس ها (تماس صوتی، پیامک، اینترنت و ...)
  • پوشش گسترده در سراسر ایران با ارتباطات نسل سوم و چهارم رایتل و همچنین استفاده از رومینگ ملی بدون تغییر در تعرفه ها

آیا در ترابردپذیری به رایتل، نیاز به تعویض قطعه فیزیکی سیم کارت می باشد؟

بله، در ترابردپذیری سیمکارت مشترک با حفظ شماره قبلی، به سیم کارت اپراتور جدید تغییر می یابد. به این معنی که پیش شماره و شماره تغییری نمی کند، اما برای بهرهمندی از خدمات اپراتور جدید (پذیرنده) نیاز به تعویض قطعه فیزیکی سیم کارت می باشد.

درصورت مراجعه به فروشگاه ها جهت ترابرد، سیم کارت جدید تحویل مشترک داده می شود و در صورت ثبت درخواست در وب سایت، سیم کارت از طریق پست برای ایشان ارسال می گردد. 

برای هر شماره تلفن همراه تا چند بار امکان ترابرد وجود دارد؟

هر مشترک برای هر شماره تلفن همراه، صرفاً دوبار در سال امکان ترابرد دارد. بازگشت به اپراتور پایه، ترابرد محسوب نمی شود.

آیا انتقال شماره تلفن همراه با استفاده از سرویس ترابرد پذیری به شبکه رایتل هزینه ای دربر دارد؟

خیر، ترابرد مشترکین به رایتل رایگان است.

آیا در طول انجام فرآیند ترابردپذیری شماره تلفن همراه، خط تلفن مشترک قطع خواهد داشت؟

خیر. در هیچ یک از مراحل ترابردپذیری خط تلفن همراه مشترک قطع نخواهد شد و فقط حداکثر 5 دقیقه از غیر فعالسازی سیم کارت قدیمی تا فعالسازی سیم کارت جدید بطول خواهد انجامید.

از زمان تأیید ترابرد توسط مشترک، رومینگ بین الملل و تماس خارج از کشور، برای سیم کارت قبلی مشترکین دائمی مسدود خواهد شد.

چه کسانی می توانند از این سرویس استفاده کنند؟

تمام مشترکین حقیقی و حقوقی دارای سیم کارت‌های اعتباری و دایمی میتوانند از این سرویس استفاده کنند.

پس از انجام ترابرد به رایتل، تعرفه خدمات بر اساس کدام اپراتور محاسبه خواهد شد؟

پس از انجام ترابرد، تعرفه پرداختی رایتل برای کاربر اعمال می­شود.

آیا امکان انتقال شارژ یا بسته (اینترنتی، پیامکی و ...)از اپراتور قبلی به سیم کارت جدید در ترابرد وجود دارد؟

خیر، پس از ترابرد شماره ی اعتباری، اعتبار ریالی سیمکارت، صفر می گردد. همچنین تمامی بسته های مشترکین دائمی و اعتباری، پس از انجام ترابرد، از بین خواهند رفت.

مشترک پس از ترابرد، امکان شارژ مجدد و خرید بسته بر روی سیمکارت جدید خود را خواهد داشت.

ترابردپذیری شماره تلفن همراه چیست؟

ترابردپذیری (MNP= Mobile Number Portability) یا انتقال شماره تلفن همراه، قابلیتی است که به کاربران این امکان را می­دهد تا بدون تغییر شماره، اپراتور خود را تغییر داده و از خدمات اپراتور دیگری استفاده نمایند. 

آیا امکان تغییر نوع سیم کارت (دایمی یا اعتباری) در ترابرد وجود دارد؟

خیر، شماره مشترک اعتباری پس از ترابرد، کماکان به صورت اعتباری و شماره مشترک دائمی پس از ترابرد شماره، به صورت دائمی در اپراتور پذیرا باقی خواهد ماند. 

درخواست برای ترابرد شماره تلفن همراه از چه راه‌هایی امکان پذیر است؟

مشترکین حقیقی می توانند از طریق مراجعه به وب سایت رایتل و همچنین مراجعه حضوری به یکی از فروشگاه ها یا نمایندگی های منتخب رایتل، نسبت به ترابرد سیمکارت خود اقدام نمایند.

در خصوص مشترکین حقوقی، لازم است نماینده متقاضی حقوقی، درخواست کتبی ترابرد را به همراه مدارک هویتی سازمان متقاضی به‌صورت حضوری به یکی از فروشگاه های رایتل ارایه نماید. 

مشترکین سیم کارت های دائمی در چه شرایطی قابلیت ترابرد سیم کارت خود را خواهند داشت؟

ترابرد شماره مشترکین دائمی منوط به تسویه صورتحساب صادر شده از سوی اپراتور فرستنده است. مشترک دائمی باید به محض دریافت صورتحساب از اپراتور فرستنده، ظرف مدت زمان یک روز نسبت به پرداخت مبلغ تعیین شده در صورتحساب اقدام کند. عدم تسویه صورتحساب توسط مشترک ظرف یک روز ، سبب عدم تایید درخواست ترابرد  می گردد.

آیا پس از ترابردپذیری به رایتل، می توان از کلیه خدمات پایه و ارزش افزوده این اپراتور استفاده کرد؟

بله، در واقع پس از انجام ترابرد، مشترک جدید قابلیت استفاده از تمامی خدمات ارائه ­شده در رایتل را دارد.