راهنمای استفاده از دانگل

 

برای مشاهده بسته های اینترنت رایتل اینجا کلیک کنید.


 
: حالت نمایش

 

 
 

مقدمه

مودم‌ زایکسل مدل WAH1604 که از نسل سوم و چهارم شبکه تلفن همراه رایتل پشتیبانی می‌کند، به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از تمامی سیم‌کارت‌های رایتل، از طریق شبکه رایتل به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند.


ویژگی‌های مودم WAH1604به شرح زیر است:

  • باندهای فرکانسی نسل سوم و چهارم رایتل (LTE/WCDMA:2100/900MHz - GSM: 850/900/1800/1900)
  • پشتیبانی از سرویس پیام کوتاه (SMS)
  • دارای دفترچه تلفن الکترونیکی
  • پشتیبانی از کارت حافظه Micro SD تا 32 گیگابایت
  • پشتیبانی از USB 2.0
  • دارای آنتن داخلی
  • عدم نیاز به شارژ یا باطری
  • سرعت دانلود تا 150 و سرعت آپلود تا 50 مگابیت برثانیه

 

حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب و استفاده از مودم به شرح زیر است:

  • نت بوک یا کامپیوتر شخصی با یک درگاه خالی USB
  • سیستم عامل ویندوز XP SP3/Vista SP1 & SP2/7/8/8.1/10
  • سیستم عامل مک ( Mac OS 10.4.0 to Mac OS 10.8.0 تا آخرین به روزرسانی)
 

نحوه نصب

  1. در پوش USB
  2. USB
  3. محفظه ورود سیم‌کارت
  4. درگاه حافظه Micro SD
  5. در پوش محفظه سیم کارت



ابتدا درپوش محفظه سیم‌کارت را برداشته و سپس سیم‌کارت را مطابق شکل در داخل محفظه مربوطه قرار دهید. درپوش محفظه سیم‌کارت را بسته و مودم را به کامپیوتر متصل کرده، سپس منتظر روشن شدن نشانگر نارنجی رنگ LED مودم شوید.
پس از اتصال مودم به کامپیوتر شخصی، می بایست درایور دانگل را بر روی سیستم خود نصب کنید. برای اینکار به محض اتصال مودم و شناسایی آن توسط سیستم عامل، درایور دستگاه در صفحه My computer سیستم ظاهر می‌شود که شما می‌توانید با کلیک بر روی آن و ادامه مراحل نصب تا انتها، نسبت به نصب مودم اقدام نمایید.
پس از اتمام نصب، با کلیک بر روی آیکون ZyXEL LTE Modem که بر روی دسکتاپ ایجاد می‌شود، از طریق صفحه باز شده (شکل زیر) و با کلیک بر روی دکمه Connect به اینترنت پرسرعت رایتل متصل می‌شوید.

تنظیمات نرم افزاری دستگاه

پس از اتصال به اینترنت، پنجره زیر نمایش داده می‌شود که می‌توان از طریق این پنجره نسبت به اعمال برخی تغییرات مورد نظر اقدام کرد.

 

تنظیمات پین‌کد

درصورتی‌که PIN Code سیم‌کارت فعال نباشد، پس از ورود به پنل کاربری مودم می‌توان برای فعال‌سازی آن از منوی زیر اقدام کرد:


با کلیک بر روی Enable PIN پنجره زیر نمایش داده می‌شود :


برای غیرفعال‌سازی، فعال‌سازی یا تغییر PIN Code سیم‌کارت می‌توانید از روش‌های زیر نیز اقدام کنید

  • با قراردادن سیم‌کارت در دستگاه‌های دیگر نظیر گوشی و تبلت
  • از مسیر زیر :
    Tools --> PIN Management --> Disable / Modify PIN





در صورتی که پین سیم‌کارت فعال شده باشد، به محض اتصال مجدد مودم به دستگاه خود، مطابق پنجره زیر از کاربر درخواست ورود پین کد خواهد شد.

تنظیمات APN

برای استفاده از اینترنت پرسرعت رایتل، تنطیمات به‌صورت پیش فرض برای دستگاه تعریف شده است. در صورتی که تنظیمات مورد نظر بر روی مودم قرار نگرفته باشد، به جهت دسترسی و انجام تنظیمات APN می‌توانید از مسیر زیر اقدام کنید:
Tools --> Connection Profile --> در پنجره نمایش داده شده گزینه Profile management
در این پنجره و از طریق گزینه New می‌توانید تنظیمات مورد نظر خود را انجام داده و سپس آنها را ذخیره(Save) نمایید. تنظیمات مورد نظر مطابق زیر است:
Profile name: RighTel
APN name: RighTel


پس از انجام تنظیمات APN، می‌توانید از اینترنت پرسرعت رایتل استفاده کنید. لازم به ذکر است، اعمال این تنظیمات تنها یک مرتبه مورد نیاز بوده و پس از آن با اتصال مودم به هر دستگاه دیگری، نیاز به تنظیمات مجددAPN نخواهد بود.

تنظیمات رومینگ

از این مودم می‌توان در حالت رومینگ نیز استفاده کرد. تنظیمات مودم در حالت اولیه بر روی گزینه Auto قرار دارد، بنابراین حالت رومینگ به‌صورت خودکار انتخاب شده است. در‌صورتی‌که از مودم در حالت رومینگ استفاده شود، در صفحه اصلی پنل کاربری، عنوان (RighTel Roaming) نمایش داده می‌شود.
در شرایط عادی هنگامی که مودم در حالت رومینگ قرار دارد، امکان استفاده از اینترنت نیز وجود خواهد داشت. در صورتی‌که تمایل به استفاده از دیتا در حالت رومینگ نداشته و مایل به استفاده از شبکه‌های 3G/4G رایتل باشید، ابتدا می‌بایست مودم را Disconnect کرده و سپس از منوی زیر اقدام به انتخاب یکی از گزینه‌های شبکه HSPA)3G) یا LTE)4G) کنید.
Tools --> Option --> Network --> Network Type


همچنین شما قادر خواهید بود به منظور تغییر اپراتور خود، به صورت دستی و از مسیر زیر اقدام کنید. این کار زمانی مفید خواهد بود که مودم به صورت خودکار در شبکه اپراتور دیگری وارد شده و مجدد به اپراتور رایتل بازنگشته باشد.
Tools --> Option --> Network --> Registration Mode
 

گارانتی

  1. گارانتی دستگاه‌های مذکور به مدت 18 ماه از زمان خرید دستگاه توسط مشترک است.
  2. جهت پشتیبانی گارانتی محصولات مذکور، ذکر اطلاعات دستگاه شامل شماره سریال، شماره IMEI و مهر فروشگاه بر روی رسید رسمی ضروریست.
  3. شماره تماس پشتیبانی شرکت دلسا: ۹۱۰۰۴۱۰۰-۰۲۱
 

مقدمه

مودم نسل سوم رایتل به کاربران این امکان را می دهد تا به همراه یکی از انواع سیم کارت های رایتل، از طریق شبکه رایتل به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند. ویژگی های مودم نسل سوم رایتل به قرار زیر است:

  • باند های فرکانسی 3G Network (HSPA 900/2100)
  • پشتیبانی از سرویس پیام کوتاه (SMS)
  • دارای دفترچه تلفن الکترونیکی
  • پشتیبانی از کارت حافظه Micro SD تا ظرفیت 32 گیگابایت
  • پشتیبانی از USB 2.0
  • دارای آنتن داخلی
  • عدم نیاز به شارژ و یا باطری
  • قابلیت تماس صوتی برای دانگل مدل DWM157

حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب و استفاده از مودم نسل سوم DWM-156 و DWM-157 به قرار زیر است:

  • پردازشگر INTEL / AMD با حداقل سرعت 500MHz
  • سیستم عامل ویندوز XP/ Vista/ 7/ 8.1/ 10
  • سیستم عامل مک Mac OS 10.4.0 تا Mac OS 10.10.0
  • حداقل 128MB حافظه RAM
  • حداقل 50MB حافظه Hard
 

نحوه نصب


  1. در پوش USB
  2. USB
  3. درگاه حافظه Micro SD
  4. محفظه سیم کارت
  5. چراغ LED
  6. در پوش محفظه سیم کارت

ابتدا در پوش محفظه سیم کارت را برداشته و سپس سیم کارت را مطابق شکل زیر در محفظه مربوط قرار دهید.



در پوش محفظه سیم کارت را بسته و سپس مودم را به کامپیوتر متصل نمایید. سپس کمی منتظر بمانید تا چراغ سبز رنگ LED که بر روی مودم قرار دارد روشن گردد.


در این مرحله فرآیند نصب به صورت خودکار آغاز خواهد شد.
در صورت عدم اجرای برنامه نصب به صورت خودکار، روی آیکون مربوط به مودم نسل سوم رایتل در پنجره My Computer دو مرتبه کلیک نمایید.
مراحل نصب را مطابق شکل های زیر دنبال نمایید:







پس از طی مراحل فوق، برنامه به طور خودکار اجرا خواهد شد.
چنانچه برنامه به طور خودکار اجرا نشد، می توانید برنامه را از طریق دو بار کلیک بر روی آیکون موجود بر روی میز کار ویندوز (Desktop) و یا از طریق مسیر زیر اجرا کنید:
Start ---> Programs ---> D-Link Connection Manager

و در آخر بر روی گزینه اتصال (Connect) کلیک کنید.

شما به اینترنت پرسرعت از طریق شبکه رایتل متصل شده اید.
از گزینه Help می توانید به راهنمای استفاده از این نرم افزار دسترسی داشته باشید.

از طریق مسیر زیر امکان انتخاب زبان برای سهولت در استفاده از امکانات این نرم افزار وجود دارد.
Options / Language Selection / Software Interface language
تنظیمات / انتخاب زبان / فهرست زبانها



نکته:دانگل نسل سوم DWM 156 و DWM157 قابلیت اتصال به اینترنت در حالت رومینگ را دارا می باشد. کیفیت سرویس اینترنت در حالت رومینگ مطابق ویژگی‌های اینترنت GPRS/EDGE (نسل دوم) می‌باشد.

 

به روزرسانی (به‌روزرسانی نرم‌افزار دانگل‌های نسل سوم DWM 156 مدل A6)

درصورتی که دانگل DWM 156 A6 را از این شرکت خریداری نموده‌اید، به‌منظور استفاده از قابلیت‌های مودم نسل سوم در سیستم عامل ویندوز نسخه 10، پیشنهاد می‌شود نرم افزار دانگل خود را به‌روزرسانی نمایید. لازم به ذکر است عملیات به‌روزرسانی می‌بایست در سیستم عاملی غیر از نسخه 10 ویندوز صورت پذیرد. خواهشمند است قبل از به‌روزرسانی به نکات زیر توجه فرمایید:

  • سیم‌کارت را از مودم خارج نمایید.
  • دانگل را به کامپیوتر خود متصل نمایید.
  • در صورت نصب نرم‌افزار دانگل به نام "D-Link Connection Manager" آن را بسته و از کامپیوتر حذف (Uninstall) نمایید.
  • نرم‌افزار زیر را برروی کامپیوتر خود دانلود و اجرا نمایید.
    لینک دانلود نرم افزار DWM-156-A6 v6.0.3
  • بر روی فایل کلیک کنید و تا اتمام فرایند به‌روز‌رسانی، اتصال دانگل با کامپیوتر را قطع نکنید.

  • بعد از نمایش پیغام "Press any key to continue . . . " یک کلید را به دلخواه فشار دهید.

اکنون نرم افزار دانگل شما بروز رسانی شده است.

 

به روزرسانی (به‌روزرسانی نرم‌افزار دانگل‌های نسل سوم DWM 156 مدل A7)

درصورتی که دانگل DWM 156 A7 را از این شرکت خریداری نموده‌اید، به‌منظور استفاده از قابلیت‌های مودم نسل سوم در سیستم عامل ویندوز نسخه 10 پیشنهاد می‌شود نرم افزار دانگل خود را به‌روزرسانی نمایید. لازم به ذکر است عملیات به‌روزرسانی بایستی در سیستم عاملی از ویندوز غیر از نسخه 10 صورت پذیرد. خواهشمند است قبل از به‌روزرسانی به نکات زیر توجه فرمایید:

  • سیم‌کارت را از مودم خارج نمایید.
  • دانگل را به کامپیوتر خود متصل نمایید.
  • در صورت نصب نرم افزار دانگل به اسم "D-Link Connection Manager" ان را بسته و از کامپیوتر حذف (Uninstall) نمایید.
  • نرم افزار زیر را برروی کامپیوتر خود دانلود و اجرا نمایید.
    لینک دانلود نرم افزار DWM-156-A7 v7.0.6
  • برروی فایل کلیک کنید و تا اتمام فرایند بروز رسانی از قطع اتصال دانگل با کامپیوتر خودداری بفرمایید.


  • بعد از نمایش پیغام "Press any key to continue . . . " یک کلید را به دلخواه فشار دهید.

اکنون نرم افزار دانگل شما بروز رسانی شده است.

 

راهنمای تنظیمات پروفایل دانگل

در دانگل های رایتل، تنظیمات پروفایل اتصال به شبکه رایتل، به طور پیش فرض وجود دارد و توصیه می شود چنانچه مودم شما مشکلی جهت اتصال به اینترنت ندارد، تغییری در این تنظیمات ایجاد نکنید.
با دنبال کردن دستورالعمل زیر، می توانید نسبت به تنظیم پروفایل مودم DWM156 خود اقدام نمایید.
1- بر روی منو تنظیمات(Setting) کلیک نمایید.

2- از این منو گزینه تنظیم پروفایل اتصال(Profile Management) را انتخاب کنید.

3- بر روی دکمه وارد کردن اطلاعات(Import) کلیک کنید.

4- از پنجره باز شده، RighTel را انتخاب نموده و سپس دکمه تایید (ok) را فشار دهید.

5- گزینه "انتخاب به عنوان پیش فرض تنظیمات اتصال" (Set as default) را انتخاب کنید.


در این مرحله شما می توانید از طریق دانگل خود، به اینترنت پرسرعت رایتل متصل شوید.

 

پرسشهای متداول

عنوان خطا راه حل

دستگاه پیدا نشد

No Device

  1. با مراجعه به مقدمه استفاده از مودم در قسمت راهنمای مشتریان وب سایت رایتل، از پشتیبانی سیستم عامل دستگاه خود توسط مودم رایتل، مدل D-Link، مطمئن شوید.
  2. پورت متصل شده را تغییر داده و مودم را به پورت دیگری متصل کنید.

سیم کارت موجود نیست

No (U)SIM card

  1. با مراجعه به نحوه نصب در قسمت راهنمای مشتریان وب سایت رایتل، از قرارگیری صحیح سیم‌کارت در دستگاه خود مطمئن شوید.
  2. با قراردادن سیم کارت خود در دستگاهی که فناوری نسل سوم (3G) را پشتیبانی می کند، از عملکرد صحیح سیم کارت، مطمئن شوید.

شبکه پیدا نشد

No Service

  1. ابتدا با توجه به نقشه پوشش دهی موجود در قسمت راهنمای مشتریان وب سایت رایتل، از قرارگیری در منطقه پوشش دهی رایتل مطمئن شوید.
  2. از قسمت « تنظیمات/Option » مودم خود، وارد گزینه "شبکه/ Network" شده و "نوع شبکه / network type" را برروی حالت "خودکار / Auto" قرار دهید.

خطا در اتصال شبکه

Dial up failed

  1. مطمئن شوید که اتصال شما به اینترنت حتما از طریق نرم افزار "D-Link connection manager " صورت گرفته است.
  2. پورت متصل شده را تغییر داده و مودم را به پورت دیگری وصل کنید.
  3. از قسمت "نظیمات/Option" مودم خود وارد گزینه "تنظیم پروفایل اتصال/ profile management" شده و تمامی گزینه ها را "حذف / delete" کنید.
  4. با کلیک بر روی دکمه "وارد کردن اطلاعات / import" گزینه RighTel را انتخاب و تایید کنید.
  5. بر روی گزینه "انتخاب به عنوان پیش فرض تنظیمات اتصال/ set as default" کلیک کنید.
خطای 678
  1. از قسمت "تنظیمات / Option" مودم خود وارد گزینه "تنظیم پروفایل اتصال / profile management" شده و تمامی گزینه ها را "حذف / delete" کنید.
  2. با کلیک بر روی دکمه "وارد کردن اطلاعات / import" گزینه RighTel را انتخاب و سپس تایید کنید.
  3. بر روی گزینه "انتخاب به عنوان پیش فرض تنظیمات اتصال/ set as default" کلیک کنید.
خطای 826 مودم خود را به پورت دیگری وصل کنید.
خطای 734
  1. ممکن است اعتبار ریالی، حجم یا اعتبار زمانی بسته اینترنتی سیم کارت شما به پایان رسیده باشد. لطفا با بررسی اعتبار ریالی و مانده بسته اینترنتی خود در سامانه مدیریت حساب، از این مورد مطمئن شوید.
  2. این پیغام خطا در هنگام بروز رسانی شبکه نیز مشاهده می شود. بدیهی است پس از ارتقاء شبکه، این مشکل حل خواهد شد.
خطای 720
  1. نرم افزار مودم خود را حذف و سپس دوباره آن را نصب کنید.
  2. پورت ورودی دستگاه را جابجا کنید.
  3. در صورت ادامه مشکل، این مورد مربوط به مشکلات سیستم عامل دستگاه است.

سیم کارت شناسایی نشد یا سیم کارت نامعتبر است

The card has not been detected or is invalid

  1. با مراجعه به نحوه نصب در قسمت راهنمای مشتریان سایت رایتل، از نحوه صحیح قرارگیری سیم کارت در دستگاه خود مطمئن شوید.
  2. با قراردادن سیم کارت خود در دستگاهی که فناوری نسل سوم (3G) را پشتیبانی می کند، از عملکرد صحیح سیم کارت، مطمئن شوید.
عدم امکان ارسال پیامک توسط مودم با مراجعه به قسمت "تنظیمات / Option" ، وارد قسمت "صفحه تنظیمات پیام کوتاه/ Text Message Setting" شده و شماره مرکز پیام را به صورت زیر و به دقت در قسمت "شماره مرکز پیام کوتاه/Message Center Number " وارد کنید:
989200000920 + یا 00989200000920
 

پشتیبانی


خدمات پشتیبانی دستگاه های DWM 157، توسط شرکت کامپیوتری ایزی در تهران و کلان شهرها ارایه می‌گردد.
راه‌های ارتباط با بخش پشتیبانی دستگاه های DWM 157 در تهران و شهرستان‌ها به شرح زیر و تنها برای دستگاه های DWM 157 می باشد:
تلفن دفتر تهران: 43983500-021 /43983000-021
تلفن دفتر فارس: 7-36472636-071
تلفن دفتر خراسان (فروشگاه شبکه پارسه مشهد): 37653101-051
تلفن دفتر آذربایجان شرقی: 35548237-041
تلفن دفتر خوزستان: 32231245-061
تلفن دفتر اصفهان: 36638024-031
لازم به ذکر است، خدمات پشتیبانی شامل دو سال گارانتی از تاریخ خرید دستگاه می باشد.

 

مقدمه

مودم نسل سوم رایتل به کاربران این امکان را می دهد تا به همراه یکی از انواع سیم کارت های رایتل، از طریق شبکه رایتل به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند. ویژگی های مودم نسل سوم رایتل به قرار زیر است:

  • باند های فرکانسی 3G Network (HSPA 900/2100)
  • پشتیبانی از سرویس پیام کوتاه (SMS)
  • دارای دفترچه تلفن الکترونیکی
  • پشتیبانی از کارت حافظه Micro SD تا ظرفیت 32 گیگابایت
  • پشتیبانی از USB 2.0
  • دارای آنتن داخلی
  • عدم نیاز به شارژ و یا باطری

حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب و استفاده از مودم نسل سوم E303 به قرار زیر است:

  • پردازشگر INTEL / AMD با حداقل سرعت 500MHz
  • سیستم عامل ویندوز XP/ Vista/ 7/ 8.1/ 10
  • سیستم عامل مک Mac OS 10.4.0 تا Mac OS 10.10.0
  • حداقل 128MB حافظه RAM
  • حداقل 50MB حافظه Hard
 

نحوه نصب

حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب و استفاده از مودم نسل سوم E303 به قرار زیر است:

  • سیستم عامل ویندوز XP/ Vista/ 7/ 8.1/ 10
  • سیستم عامل مک Mac OS 10.6.0 تا Mac OS 10.11.0
  • حداقل 256MB حافظه RAM
  • حداقل 90MB حافظه Hard

راهنمای نصب سریع مودم نسل سوم رایتل:

  1. در پوش USB
  2. USB
  3. درگاه حافظه Micro SD
  4. محفظه سیم کارت
  5. چراغ LED
  6. در پوش محفظه سیم کارت

ابتدا در پوش محفظه سیم کارت را برداشته و سپس سیم کارت را مطابق شکل زیر در محفظه مربوط قرار دهید.



در پوش محفظه سیم کارت را بسته و سپس مودم را به کامپیوتر متصل نمایید. سپس کمی منتظر بمانید تا چراغ سبز رنگ LED که بر روی مودم قرار دارد روشن گردد.


در این مرحله فرآیند نصب به صورت خودکار آغاز خواهد شد.
در صورت عدم اجرای برنامه نصب به صورت خودکار، روی آیکون مربوط به مودم نسل سوم رایتل در پنجره My Computer دومرتبه کلیک نمایید. مراحل نصب را مطابق شکل های زیر دنبال نمایید:



پس از طی مراحل فوق، برنامه به طور خودکار اجرا خواهد شد.
چنانچه برنامه به طور خودکار اجرا نشد، می توانید برنامه را از طریق دو بار کلیک بر روی آیکون موجود بر روی میز کار ویندوز (Desktop) و یا از طریق مسیر زیر اجرا کنید:

Start ---> Programs ---> RighTel Connection Manager
و در آخر بر روی گزینه اتصال (Connect) کلیک کنید.

شما به اینترنت پرسرعت از طریق شبکه رایتل متصل شده اید.
از طریق مسیر زیر امکان انتخاب زبان برای سهولت در استفاده از امکانات این نرم افزار وجود دارد.
فارسی / Options / Language
تنظیمات / زبان / English

نکته:دانگل نسل سوم E303 قابلیت اتصال به اینترنت در حالت رومینگ را دارا نمی باشد.

 

به روزرسانی

در صورتی که مودم های E303 هوآوی فاقد آرم رایتل را از این شرکت خریداری نموده اید ، به منظور استفاده از جدیدترین قابلیتهای مودم نسل سوم همچون منوهای فارسی، امکان تبادل کدهای دستوری (USSD) و غیره ، پیشنهاد می شود نرم افزار مودم خود را به روز رسانی نمایید.
خواهشمند است قبل از بروزرسانی به نکات زیر توجه فرمایید:

  1. نرم افزار زیر را بر روی کامپیوتر خود دانلود و از حالت فشرده(ZIP) خارج کنید.
    RighTel-E303-Firmware
  2. سیم کارت را از مودم خارج نمایید.
  3. مودم را به کامپیوتر خود متصل نمایید.
  4. بر روی فایل نرم افزار که بر روی کامپیوتر خود کپی نموده اید کلیک نمایید.
  5. در صفحه باز شده بر روی دکمه Start کلیک نمایید.
  6. بر روی دکمه Finish کلیک نمایید.
  7. در این مرحله، بعد از چند ثانیه برنامه نصب Rightel Connection Manger بر روی صفحه شما ظاهر می شود. این برنامه را ببندید.

  8. سپس نرم افزار زیر را بر روی کامپیوتر خود دانلود و از حالت فشرده(ZIP) خارج کنید.
    Update-Firmware
  9. بر روی فایل نرم افزار که بر روی کامپیوتر خود کپی نموده اید کلیک نمایید.
  10. در صفحه باز شده بر روی دکمه Start کلیک نمایید.
  11. در انتها بر روی دکمه Finish کلیک نمایید.

اکنون نرم افزار دانگل شما بروزرسانی شده است، دانگل خود را از دستگاه جدا نموده، سیم کارت خود را داخل آن قراردهید و با استفاده از راهنمای نصب مودم E303 مودم خود را نصب نمایید.

 

گارانتی

مشترک گرامی؛ مدت زمان گارانتی دستگاه خریداری شده، از تاریخ خرید به مدت یک‌ سال است.

پرسشهای متداول

عنوان خطا راه حل

دستگاه شناسایی نشد

Device not found

  1. با مراجعه به مقدمه استفاده از مودم، از پشتیبانی سیستم عامل دستگاه خود توسط مودم رایتل، مدل Huawei، مطمئن شوید.
  2. پورت متصل شده را تغییر داده و مودم را به پورت دیگری وصل کنید.

سیم کارت پیدا نشد

SIM not Found

  1. با مراجعه به نحوه نصب مودم، از نحوه صحیح قرارگیری سیم کارت در دستگاه خود مطمئن شوید.
  2. با قراردادن سیم کارت خود در دستگاهی که فناوری نسل سوم (3G) را پشتیبانی می کند، از عملکرد صحیح سیم کارت، مطمئن شوید.

دستگاه قطع و یا خارج از دسترس است

The Device is Disconnected or it is unavailable

  1. با مراجعه به « مقدمه استفاده از مودم» در قسمت راهنمای مشتریان وب سایت رایتل، از اینکه مودم رایتل، مدل Huawei، سیستم عامل دستگاه شما را پشتیبانی می کند، مطمئن شوید.
  2. پورت متصل شده را تغییر داده و مودم را به پورت دیگری متصل کنید.

در هنگام نصب مودم رایتل، مدل Huawei، به جای نرم افزار Rightel Connection Manager، نرم افزار Mobile Partner نصب می شود.

با مراجعه به به روز رسانی، می توانید مودم رایتل خود (Huawei) را بروز رسانی کنید.
نکته مهم: لطفا دقت کنید که این برنامه مخصوص مودم های رایتل بوده و این شرکت هیچ گونه تعهدی در قبال سایر مودم ها ندارد.
 

مقدمه

مودم نسل سوم رایتل به کاربران این امکان را می دهد تا به همراه یکی از انواع سیم کارت های رایتل، از طریق شبکه رایتل به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند. ویژگی های مودم نسل سوم رایتل به قرار زیر است:

  • باند های فرکانسی 3G Network (HSPA 900/2100)
  • پشتیبانی از سرویس پیام کوتاه (SMS)
  • دارای دفترچه تلفن الکترونیکی
  • پشتیبانی از کارت حافظه Micro SD تا ظرفیت 32 گیگابایت
  • پشتیبانی از USB 2.0
  • دارای آنتن داخلی
  • عدم نیاز به شارژ و یا باطری

حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب و استفاده از مودم نسل سوم WU260 به قرار زیر است:

  • پردازشگر INTEL / AMD با حداقل سرعت 500MHz
  • سیستم عامل ویندوز XP/ Vista/ 7/ 8.1/ 10
  • سیستم عامل مک Mac OS 10.4.0 (با بروزرسانی مودم قابل استفاده تا نسخه 10.9.0)
  • حداقل 128MB حافظه RAM
  • حداقل 50MB حافظه Hard
 

نحوه نصب

در خصوص سیستم مورد نیاز موارد زیر توصیه می‌شود:

  • نت بوک و یا کامپیوتر شخصی با یک درگاه خالی USB
  • سیستم عامل ویندوز نسخه XP sp3/ Vista / 7 /8.1 /10
  • سیستم عامل مک X10.5 , 10.6 & 10.7



  1. درپوش USB
  2. USB
  3. محفظه سیم‌کارت
  4. چراغ LED
  5. درپوش محفظه سیم‌کارت
  6. درگاه حافظه Micro SD

ابتدا درپوش محفظه سیم‌کارت را برداشته وسپس سیم کارت را مطابق شکل زیر در داخل محفظه مربوطه قرار دهید.
درپوش محفظه سیم‌کارت را بسته و مودم را به کامپیوترمتصل نمایید، سپس منتظرمانده تا چراغ آبی رنگ LED مودم روشن شود.




در این مرحله فرآیند نصب به صورت خودکار آغاز خواهد شد .
فرآیند نصب را مطابق تصاویر زیر دنبال نمایید .
پس از طی مراحل فوق، برنامه به‌طور خودکار اجرا خواهد شد.

راهنمای استفاده از مودم رایتل (WU260)
جهت اتصال به اینترنت پرسرعت همراه رایتل بر روی گزینه اتصال (Connect) کلیک نمایید. شما هم‌اکنون به اینترنت پرسرعت همراه رایتل متصل شده‌اید.
جهت سهولت دراستفاده ازامکانات این نرم افزار، امکان انتخاب زبان ازطریق منوی زیر وجود دارد.
Settings / Language
با انتخاب گزینه فارسی (Farsi) تمامی منوها به صورت فارسی نمایش داده می شود .
با کلیک بر روی این گزینه،می‌توانید به قسمت‌های مربوط به تنظیمات عمومی (General)، تنظیمات مربوط به پین کد (PIN Management)، قسمت‌های مربوط به اطلاعات آماری (Statistics)، اطلاعات مربوط به ترافیک داده‌های اینترنتی (Traffic Warning)، تنظیمات مرتبط به پیامک از قبیل شماره مرکز پیام و...(Text Message)، تنظیمات مرتبط با شبکه(Network)، سطح سیگنال شبکه (Diagnostics) و ... دسترسی پیدا کنید.
از قسمت عملیات پین (Pin Management) می‌توانید تنظیمات امنیتی مودم خود را مدیریت نمایید . از قسمت آمارها (Statistic) می‌توانید به اطلاعات آماری از قبیل میزان دانلود انجام شده و غیره دسترسی پیدا کنید . از قسمت اخطار ترافیک (Traffic Warning) می‌توانید میزان استفاده خود از اینترنت را مدیریت نمایید . از قسمت پیامک (Text Message) می‌توانید به تنظیمات مربوط به ارسال پیامک از قبیل شماره مرکز پیام (message center number)، گزارش ارسال پیامک و غیره دسترسی پیدا کنید . از قسمت اطلاعات تشخیص (Diagnostics) می‌توانید به اطلاعات فنی مودم خود دسترسی پیدا کنید . از مسیر زیر می‌توانید سطح سیگنال شبکه را بررسی نمایید.
Diagnostics/Network Status/RSSI
از قسمت انتخاب زبان (Language Selection) می‌توانید نسبت به تغییر زبان اقدام نمایید . از قسمت راهنما (Help) می‌توانید به راهنمای مودم دسترسی پیدا کنید .

با کلیک بر روی این گزینه می‌توانید وارد قسمت دفترچه تلفن (Contact) شوید.

ایجاد اطلاعات تماس جدید
ویرایش اطلاعات تماس
حذف اطلاعات تماس
ارسال پیامک به یک اطلاعات تماس
جستجوی یک اطلاعات تماس

با کلیک بر روی این گزینه میتوانید وارد قسمت پیامک شوید .

ایجاد پیامک جدید
حذف پیامک
ارسال همان پیامک به همان شماره (ارسال کننده)
پاسخ به پیامک
ارسال پیامک به شماره‌های دیگر


با کلیک بر روی این قسمت می‌توانید وارد قسمت کد‌های دستوری (USSD) شوید.

نکته: دانگل نسل سوم WU260 قابلیت اتصال به اینترنت در حالت رومینگ را دارا نمی باشد.

 

به روز رسانی

درصورتی که دانگل WU260 را از این شرکت خریداری نموده‌اید، به‌منظور استفاده از قابلیت‌های مودم نسل سوم در سیستم عامل مک MAC 10.8 - 10.9 پیشنهاد می‌شود نرم افزار دانگل خود را به‌روزرسانی نمایید. لازم به ذکر است عملیات به‌روزرسانی بایستی در سیستم عامل ویندوز صورت پذیرد. خواهشمند است قبل از به‌روزرسانی به نکات زیر توجه فرمایید:

  • سیم‌کارت را از مودم خارج نمایید.
  • دانگل را به کامپیوتر خود متصل نمایید.
  • نرم افزار را ببندید.
  • فایل زیر را بر روی کامپیوتر خود دانلود و اجرا کنید.
    RighTel-WU260-Frimeware update
  • بر روی فایل کلیک کنید و مراحل را مطابق تصاویر زیر تا نمایش گزینه complete ادامه دهید.






اکنون نرم افزار دانگل شما به روز شده است.

گارانتی

مشترک گرامی؛ مدت زمان گارانتی دستگاه خریداری شده، از تاریخ خرید به مدت یک‌ سال است.

 

مقدمه

مودم‌ E3372 که از نسل سوم و چهارم شبکه تلفن همراه رایتل پشتیبانی می‌کند، به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از تمامی سیم‌کارت‌های رایتل، از طریق شبکه رایتل به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند.
ویژگی‌های مودم E3372 به شرح زیر است:

  • پشتیبانی از نسل سوم و چهارم رایتل
  • پشتیبانی از سرویس پیام کوتاه (SMS)
  • پشتیبانی از کارت حافظه Micro SD تا 32 گیگابایت
  • پشتیبانی از USB 2.0
  • دارای آنتن داخلی
  • امکان اتصال 2 آنتن خارجی
  • عدم نیاز به شارژ یا باطری

حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب و استفاده از مودم نسل سوم و چهارم E3372 به قرار زیر است:

  • نت بوک یا کامپیوتر شخصی با یک درگاه خالی USB
  • سیستم عامل ویندوز XP SP3/Vista SP1 & SP2/7/8/8.1/10
  • سیستم عامل مک Mac OS 10.4.0 تا Mac OS 10.11.0 with latest upgrades ( تا آخرین به روزرسانی)
 

نحوه نصب

  1. درپوش USB
  2. USB
  3. محفظه ورود سیم‌کارت
  4. نشانگر LED
  5. درپوش محفظه سیم‌کارت
  6. درگاه حافظه Micro SD



ابتدا درپوش محفظه سیم‌کارت را برداشته و سپس سیم‌کارت را مطابق شکل زیر در داخل محفظه مربوطه قرار دهید.

درپوش محفظه سیم‌کارت را بسته و مودم را به کامپیوترمتصل نمایید، سپس منتظر مانده تا نشانگر سبز رنگ LED مودم روشن شود.
سیستم عامل به‌طور خودکار سخت افزار جدید را شناسایی نموده و به اینترنت پرسرعت رایتل متصل می‌شود. همچنین پنل کاربری به‌صورت خودکار توسط مرورگر اینترنت سیستم شما باز می‌شود.

تنظیمات نرم افزاری دستگاه

تنظیمات نام‌کاربری و رمزعبور دستگاه

برای هرگونه تغییر در تنظیمات نرم افزاری کافی است زمانی‌که دستگاه شما با موفقیت به دانگل متصل شد، در صفحه مرورگر اینترنت خود نشانی 192.168.8.1 را وارد کرده، در صفحه باز شده نام کاربری (admin) و کلمه عبور (admin) را تایپ کنید.

پس از ورود، پینجره زیر نمایش داده می‌شود که می‌توان از طریق این پنجره نسبت به تغییر کلمه عبور کنونی اقدام نمود. در صورت تمایل به تغییر کلمه عبور، می‌توان با کلیک بر روی گزینه Change Now به صفحه مورد نظر برای تغییر کلمه عبور منتقل گردید.
برای تنظیم و تغییر رمز عبور می‌توان از منوی اصلی Setting، منوی System و زیر منوی Modify Password اقدام به تنظیم و تغییر پسورد مورد نظر کرد. برای این منظور، در صفحه نمایش داده شده گزینه Require login را انتخاب نمایید. در این لحظه صفحه Refresh شده و دوباره منوی اصلی نمایش داده می‌شود. در صورت کلیک بر روی هر یک از منوها، مطابق تصویر ذیل، از کاربر نام کاربری و کلمه عبور درخواست می‌شود.

تنظیمات پین‌کد

درصورتی‌که PIN Code سیم‌کارت فعال باشد، پس از ورود به پنل کاربری مودم، پیغام (Pin Required) نمایش داده می‌شود. در این حالت می‌بایست پین سیم‌کارت را در قسمتpin code وارد و در انتها گزینه Apply را انتخاب نمایید. چنانچه در استفاده‌های بعدی تمایل به استفاده از پین ندارید، می‌توانید در همین مرحله گزینه عبارت Disable PIN verification را انتخاب نمایید تا پین سیم‌کارت غیر فعال شود.

برای غیرفعال‌سازی، تغییر یا فعال‌سازی PIN Code سیم‌کارت می‌توانید از روش‌های زیر اقدام نمایید :
1- از طریق دستگاه‌های دیگر نظیر گوشی و تبلت
2- از مسیر زیر تنظیمات مربوطه را انجام دهید:
Setting/Security/ PIN Management / PIN operation

در این مرحله ابتدا از طریق پنجره PIN Code، پین سیم‌کارت خود را وارد می‌نمایید. در این حالت عبارت نوشته شده در پنجره PIN operation از حالت Enable به حالت Disable بایستی تغییر داد.

تنظیمات APN

برای استفاده از اینترنت پرسرعت رایتل، می‌بایست تنظیمات مربوط به APN انجام شده باشد. این تنطیمات به‌صورت پیش فرض برای دستگاه تعریف شده است در صورتی که تنظیمات مورد نظر برروی مودم شما قرار نگرفته باشد، به جهت دسترسی و انجام تنظیمات APN می‌توانید از مسیر زیر اقدام نمایید:
Setting/Dial Up/Profile Management
در این پنجره و از طریق گزینه New Profile می توانید تنظیمات مورد نظر را انجام دهید. تنظیمات آن مطابق زیر می‌باشد:
Profile name: RighTel
APN name: RighTel

پس از انجام تنظیمات APN، می‌توانید از اینترنت پر سرعت رایتل استفاده نمایید. لازم به ذکر است، اعمال این تنظیمات تنها یک مرتبه مورد نیاز است و از آن پس با اتصال مودم به هر دستگاه دیگری، نیاز به تنظیمات مجددAPN نخواهد بود.

تنظیمات مدت زمان Sleep Mode

در صورتی‌که از مودم استفاده نشود، در حالت پیش فرض پس از 10 دقیقه در Sleep Mode قرار می‌گیرد و ارتباط با شبکه قطع می‌شود. از مسیر زیر می‌توانید این مدت زمان را حداکثر تا 120 دقیقه افزایش دهید.
(Setting/Dial Up / Mobile Connection /Auto Disconnect Interval (Min

تنظیمات رومینگ

از این مودم می‌توان در حالت رومینگ نیز استفاده نمود. تنظیمات مودم در حالت اولیه بر روی گزینه Auto قرار دارد، بنابراین حالت رومینگ به‌صورت خودکار انتخاب شده است. در‌صورتی‌که از مودم در حالت رومینگ استفاده شود، در صفحه اصلی پنل کاربری، عنوان (RighTel(Roaming نمایش داده می‌شود.
در شرایط عادی هنگامی که مودم در حالت رومینگ قرار دارد، امکان استفاده از اینترنت وجود نخواهد داشت. در صورتی‌که تمایل به استفاده از اینترنت رایتل در حالت رومینگ داشته باشید، می‌بایست گزینه Data Roaming را از مسیر زیر فعال نمایید:
Setting / Dial Up /Mobile Connection /Data Roaming

برای غیر فعال کردن حالت رومینگ می‌توانید از مسیر زیر اقدام نمایید:
Setting/Dial UP/Network setting
در این صفحه پیش فرض گزینه Mode را که در حالت Auto قراردارد، به حالت Manual تغییر می‌دهیم.

پس از انتخاب گزینه Manual و کلیک برروی گزینه Apply، برای چند لحظه دستگاه اقدام به بررسی شبکه‌های موجود کرده و مطابق شکل ذیل، فهرستی از شبکه های موجود را نمایش می‌دهد. کاربر می‌تواند از بین شبکه‌های موجود، شبکه نسل سوم یا چهارم رایتل را انتخاب نماید.

گارانتی

مشترک گرامی؛ مدت زمان گارانتی دستگاه خریداری شده، از تاریخ خرید به مدت یک‌ سال است.