با خرید سیم‌کارت دائمی رایتل، از کمترین تعرفه‌های مکالمه، پیامک و اینترنت بهره‌مند‌ شوید.
مزایای استفاده از سیم‌کارت دائمی رایتل:

 
  • عدم نیاز به افزایش اعتبار
  • پرداخت سریع و آسان صورت‌حساب
  • استفاده از هدیه روزهای رایتلی و تخفیف‌های فرصت ارغوانی
  • بهره‌مندی از به‌صرفه‌ترین تعرفه خدمات
 

طرح X10 ( انتخاب شماره )

سیم‌کارت دائمی

خرید سیم‌کارت + ۱۰ گیگابایت اینترنت تنها با پرداخت ۳۰ هزار تومان

(اطلاعات بیشتر)
 

طرح X50 ( انتخاب شماره )

سیم‌کارت دائمی

خرید سیم‌کارت با شماره دلخواه + ۵۰ گیگابایت اینترنت تنها با پرداخت ۱۰۰ هزار تومان

(اطلاعات بیشتر)
 
 

روش‌های خرید بسته

شما، مشترک سیم‌کارت دائمی رایتل می توانید از روش‌های زیر، اقدام به خرید بسته نمایید:

روش های استعلام بدهی

روش های پرداخت صورت حساب

پرداخت به صورت آنلاین (لحظه ای)

پرداخت به صورت آفلاین

  • از طریق اینترنت‌بانک، تلفن‌بانک، دستگاه‌های خود پرداز و POS بانک‌های طرف قرارداد رایتل*
    *پارسیان، رفاه، ملت، پاسارگاد، سامان، ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، سینا، انصار، اقتصاد نوین، صادرات، حکمت ایرانیان، قرض الحسنه مهر ایرانیان، بانک توسعه تعاون، ایران زمین، شهر، موسسه اعتباری توسعه، پست بانک،آینده، تجارت

    توجه: پرداخت صورت حساب در این روش 48 ساعت به طول می انجامد.

کدهای دستوری قابل استفاده سیم کارت دائمی

 
کد دستوری توضیحات
*200# خرید بسته
استعلام (اینترنت، صورتحساب، مکالمه و پیامک)
*130# مدیریت سرویس‌های دوستان و خانواده، تماس‌های از دست‌رفته
*210# استعلام شماره سیم‌کارت و مشاهده وضعیت سیم‌کارت مدیریت دستگاه تلفن همراه، سرویس رومینگ بین الملل و راینواز
 

چرخه عمر سیم کارت دائمی

ردیف وضعیت توضیح
1 فعال وضعیت سیم‌کارت مشترک پس از خرید، به صورت پیش‌فرض فعال خواهد بود.
2 قطع یک طرفه در صورتی که مبلغ بدهی مشترک، برابر یا بیشتر از سقف اعتبار در نظر گرفته شده برای سیم‌کارت باشد (60 هزار تومان، اگر سقف اعتبار توسط خود ایشان افزایش نیافته باشد) وضعیت آن از حالت فعال به مسدود یک‌طرفه تبدیل می‌شود. سیم‌کارت در این وضعیت، تنها امکان دریافت تماس‌، پیامک و پیام چندرسانه‌ای را دارد. در صورت پرداخت صورت‌حساب میان دوره، سیم‌کارت مجدد فعال خواهد شد.
3 قطع دوطرفه در صورت عدم پرداخت صورت‌حساب و باقی ماندن در وضعیت مسدود یک‌طرفه به مدت 14 روز متوالی، سیم‌کارت دوطرفه مسدود شده و تمامی خدمات آن غیرفعال می‌شود. با پرداخت صورت‌حساب میان دوره، سیم‌کارت مجدد فعال خواهد شد.
4 منقضی در یکی از شرایط زیر شماره سیم‌کارت منقضی خواهد شد:
  • اگر شماره مشترک به مدت 730 روز متوالی در وضعیت قطع دوطرفه باقی بماند.
  • در صورت عدم استفاده مشترک از شماره به مدت 730 روز متوالی و عدم پرداخت آبونمان
5 بازیافت مشترک می‌تواند حداکثر ظرف مدت 2 سال از زمان منقضی شدن، با مراجعه به یکی از فروشگاه‌های رایتل، پرداخت صورت‌حساب و همچنین پرداخت مبلغ سیم‌کارت، همان شماره را مجدد فعال کند.
* در صورتی‌که مشترک ظرف مدت 180 روز از زمان منقضی شدن، اقدام به درخواست مجدد شماره کند، بر اساس سیاست‌های تشویقی رایتل می‌تواند شماره خود را تنها با پرداخت صورت‌حساب دوباره فعال کند.
*پس از گذشت 2 سال از زمان منقضی شدن، شماره قابلیت بازیافت داشته و مطابق با سیاست‌های رایتل قابل واگذاری به غیر خواهد بود.

امکان تماس با مرکز تماس و شماره های اضطراری برای سیم کارت یک طرفه و دوطرفه وجود دارد.

قرارداد اشتراک

در این قرارداد اصطلاحات زیر دارای معانی مندرج در این ماده هستند. سایر اصطلاحات دارای معانی مقرر در قوانین و عرف خواهند بود.

  1. سازمان: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی.
  2. کمیسیون: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات.
  3. قرارداد: شرایط و مقررات مندرج در این متن و اسناد پیوست آن.
  4. ضوابط خدمات: شرایط مندرج در موافقت‌نامه پروانه صادرشده از سوی سازمان برای رایتل.
  5. نمایندگی‌های مجاز: اشـخاص حقیقی یا حقوقی که نمایندگی رسمی رایتل را بر اساس قرارداد نمایندگی اخذ کرده‌اند و مجاز به ارایه خـدمات از طرف رایتل هستند.
  6. دوره: عبارت است از طول مدت زمان صورت‌حساب گیری و صدور صورت‌حساب که حسب نظر رایتل تعیین می‌شود و کمتر از یک ماه نیست.
  7. مشترک: هر شخص حقیقی یا حقوقی که به موجب قرارداد با رایتل و در قبال پرداخت وجه، مجاز به برقراری ارتباط و استفاده از خدمات شبکه همراه بوده و به عنوان طرف حساب در صورت‌حساب‌های صادره محسوب می‌شود.
  8. مهلت پرداخت: عبارت است از طول مدت زمان پرداخت صورت‌حساب، که کمتر از 15 روز از تاریخ صدور صورت‌حساب نیست.
  9. نقاط فروش مجاز: نقاط فروش رایتل شامل «نمایندگی‌های رایتل»،«فروشگاه‌های رایتل»،«کانال‌های الکترونیکی»، «کانترهای ثابت و متحرک فروش» و «فروشگاه‌های مشارکتی» است.
  10. موافقت‌نامه سطح خدمات: موافقت‌نامه دو جانبه بین رایتل و مشترک به‌منظور تضمین پارامترهای کیفیت خدمات بر اساس مصوبات ابلاغی از سوی سازمان.
  11. تعلیق خدمات: یک‌طرف شدن ارتباط به سمت مشترک.
  12. UMTS: سیستم جهانی ارتباطات سیار پذیرفته ‌شده برای ارایه خدمات نسل سوم شبکه تلفن همراه.
  13. LTE: سیستم جهانی ارتباطات سیار پذیرفته ‌شده برای ارایه خدمات نسل چهارم شبکه تلفن همراه.
  14. هزینه اتصال: هزینه معرفی مشترک در شبکه رایتل و اتصال وی به شبکه.
  15. سیم‌کارت دائمی: سیم‌کارتی است که رایتل امتیاز آن را پس از دریافت هزینه‌‌های اتصال و مالیات‌‌های متعلقه به مشترک اعطا می‌کند و هزینه‌‌های استفاده از خدمات و مالیات‌های متعلقه به‌صورت پس پرداخت است.
  16. خدمات صوتی پایه: خدمات مخابراتی که طی آن مکالمه دوطرفه هم‌زمان بدون هیچ‌گونه خدمات اضافی، حذف یا افزایش عمدی در محتوای اطلاعات مکالمه توسط رایتل ارایه می‌شود.
  17. تضمین پرداخت: وجوهی است که مشترک به‌صورت پیش پرداخت و به منظور جلوگیری از قطع تلفن به رایتل پرداخت می‌کند. وجوه مذکور در پایان هر دوره صدور صورت‌حساب قابل جمع و خرج خواهد بود. پرداخت این وجوه امری اختیاری بوده و به این مبالغ هیچ‌گونه سود یا بهره‌ای نیز تعلق نخواهد گرفت.
  18. تلفن پس پرداخت (دائمی) بدون تضمین پرداخت: عبارت است از خط تلفنی که مشترک آن در زمان ثبت‌نام فقط هزینه اتصال، مالیات و عوارض را پرداخت کرده و فاقد تضمین پرداخت نزد رایتل است.
  19. تلفن پس پرداخت(دائمی) دارای تضمین پرداخت: عبارت است از خط تلفنی که مشترک آن علاوه بر هزینه اتصال، مالیات و عوارض، تضمین پرداخت را نیز به رایتل پرداخت کرده است.
  20. اطلاع‌رسانی: آگاه کردن مشترک از وضعیت بدهی وی با درج در صورت‌حساب صادره یا استفاده از سایر روش‌های ارتباطی مانند ارسال پیامک و غیره صورت می‌پذیرد.
  21. خدمات ارزش افزوده : هرگونه خدمات مخابراتی غیر از خدمات صوتی پایه که در اختیار عموم قرار می‌گیرد. این خدمات شامل ذخیره اطلاعات و انتقال مجدد، پیام صوتی، پست الکترونیک، خدمات پیام کوتاه (اس ام اس)، خدمات پیام چندرسانه‌ای (ام ام اس) و سایر خدمات دیتا مطابق قوانین و مقررات است.
  22. فرم ثبت‌نام: فرم تایید شده به وسیله سازمان که مشترک مشخصات کامل خود را در آن تکمیل کرده تا پس از بررسی، امضاء و ممهور شدن به مهر نقاط فروش مجاز، یک نسخه آن به مشترک تحویل و نسخه دیگر برای رایتل ارسال شود.
  23. چرخه عمر سیم‌کارت‌های دائمی رایتل: این چرخه بیانگر مراحل فعال‌سازی، تعلیق خدمات، قطع خدمات و سلب امتیاز سیم‌کارت‌های دائمی رایتل بر اساس مصوبات کمیسیون بوده و در وب‌سایت رایتل قابل دسترسی است.
  24. خدمات سفارشی : یعنی سرویس‌‌ها یا خدمات سفارش داده‌ شده توسط مشتری که پیش از آن قیمت‌گذاری عمومی نشده است.
  25. نماینده قانونی: شخص یا اشخاصی که به نمایندگی از اشخاص حقوقی به‌ موجب معرفی‌نامه یا وکالت‌نامه رسمی و نمایندگان اشخاص حقیقی که به‌ موجب قانون یا وکالت‌نامه رسمی، دارای صلاحیت انجام امور مربوط به سیم‌کارت (خرید، فروش، تعویض و ...) است.
  26. ترابردپذیری شماره تلفن همراه (mobile number portability): : فرآیندی که طی آن، مشترک با حفظ شماره خود می‌تواند اپراتورش را تغییر دهد.
  27. اپراتور پایه: اپراتوری که مشترک جهت دریافت خـدمات تلفن همراه بـرای بار اول، در آن ثـبت‌نام کرده، اسناد و مدارک مورد نیاز برای احراز هویـت و ثبت‌نام را به اپراتور مذکور تحویل داده و سند اشتراک دریافت کرده است.
  28. اپراتور پذیرا: اپراتوری که مشترک یک اپراتور دیگر، قصد استفاده از خدمات آن اپراتور را بدون تغییر شماره خود دارد.
  29. حد نصاب کارکرد: حداکثر مبلغی که برای کنترل میزان کارکرد خطوط تلفن همراه پس پرداخت (دائمی) به کار رفته و به شرح زیر است:
    جدول شماره 1- حد نصاب کار کرد
    نوع تلفن حد نصاب کارکرد
    تلفن پس پرداخت (دائمی) بدون تضمین پرداخت 300,000 ریال
    تلفن پس پرداخت (دائمی) دارای تضمین پرداخت %80 مبلغ تضمین پرداخت علاوه بر حد نصاب کارکرد تلفن همراه پس پرداخت بدون تضمین پرداخت
     

ارایه خدمات صوتی پایه و ارزش‌افزوده تلفن همراه مبتنی بر فناوری UMTS و LTE از طریق تحویل یک سیم‌کارت دائمی و تخصیص یک شماره تلفن همراه در قبال دریافت هزینه‌های مندرج در ماده 7 قرارداد.
تبصره: تعرفه خدمات صوتی پایه و ارزش‌ افزوده یا هر تعرفه مصوب دیگر از سوی سازمان یا سایر مراجع ذیصلاح در زمان اخذ سیم‌کارت به اطلاع مشترک رسیده و در آینده نیز خواهد رسید.

این قرارداد از تاریخ تکمیل فرایند ثبت‌نام و امضای قرارداد و فرم‌های مربوطه، تا زمان اعتبار پروانه اپراتور، با توجه به مفاد مواد 9 و 10 این قرارداد، معتبر خواهد بود.

  1. رایتل پس از ارایه مدارک شناسایی معتبر و امضای فرم ثبت‌نام و قبول تمامی شرایط و مقررات مندرج در این قرارداد توسط مشترک و انعقاد آن، سیم‌کارت را تحویل و حداکثر ظرف 2 روز کاری پس از تحویل سیم‌کارت به مشترک ارتباط مشترک را با خدمات تلفن همراه ارایه ‌شده از سوی رایتل، برقرار می‌کند.
    تبصره: ممهور کردن قرارداد حاضر از سوی نمایندگی‌های مجاز رایتل به منزله امضای قرارداد از سوی رایتل است.
  2. رایتل در قبال خسارات وارده به مشترک ناشی از سوء استفاده مشترک از خدمات، هیچ‌گونه تعهد و مسؤولیتی ندارد.
  3. رایتل بر اساس موافقت‌نامه سطح خدمات مطابق پیوست شماره 5 پروانه و اصلاحات بعدی که از جانب سـازمان تعیین خواهد شــد، تعهدات مندرج در موافقت‌نامه پروانه و این قرارداد و مصوبات کمیسیون موظف به ارایه خدمات و پاسخگویی به تقاضای مشترک است.
  4. در صورت درخواست مشترک حقوقی مبنی بر دریافت خدمات سفارشی، خارج از محصولات و خدمت تعریف‌ شده، این خدمات در صورت قبول از سوی رایتل و اعلام قیمت مربوطه و سپس تایید آن توسط مشترک حقوقی، قابل ‌ارایه خواهد بود.
  5. رایتل پس از آگاهی یافتن از مفقود شدن، به سرقت رفتن یا آسیب دیدن سیم‌کارت، با دریافت هزینه‌‌های قانونی نسبت به جایگزین کردن ســیم‌کارت اقدام می‌‌کند و سیم‌کارت جایگزین شده نیز مشمول تمامی شرایط این قرارداد خواهد بود.
  6. رایتل تعهد می‌کند در حالت قطع ارتباط مشترک به دلیل بدهی، ارتباط مشترک از طریق کدهای خدماتی اضطراری را برقرار کند.
  1. رایتل مجاز است در صورتی که از لحاظ عرف ضروری باشد، مبلغ تضمین مشخصی را که نباید از هزینه‌های متعارف سه ماه مشترک بیشتر باشد، به عنوان تضمین پرداخت صورت‌حساب هزینه‌ها در مدت اعتبار قرارداد، از مشترک دریافت کند. این تضمین در طول مدت قرارداد نزد رایتل باقی خواهند ماند و هیچ سود یا بهره‌ای به آن تعلق نخواهد گرفت و رایتل می‌تواند در صورتی که مشترک در موعد مقرر صورت‌حساب خود را پرداخت نکرده باشد، از آن استفاده کند.
  2. در صورت فسخ قرارداد، تضمین پرداخت صورت‌حساب‌ها پس از کسر مطالبات رایتل و کسور قانونی مرتبط، ظرف مدت 30روز کاری به مشترک مسترد می‌شود.
  1. تمامی مشــترکین حقوقی رایتل موظف هستند نسـبت به ثبت و ذخیره مشـخصات کاربران سیم‌کارت‌‌های واگذار شده اقدام کنند. در هر صـورت تمامی مســؤولیت‌‌‌های استفاده از سیم‌کارت بر عهده مشترک حقوقی خواهد بود.
  2. مشترک نباید از خدمات برای مقاصدی که امنیت ملی و آسایش و حریم خصوصی اشخاص را به خطر می‌اندازد، ایجاد مزاحمت برای دیگران می‌کند یا مغایر با قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است، استفاده کند. همچنین استفاده نادرست از خدمات شبکه توسط مشترک ممنوع است. در غیر این‌صورت مشترک مسؤول هرگونه عواقب بعدی و قطع خدمات بوده و با وی مطابق قوانین و مقررات مربوطه رفتار خواهد شد.
  3. مشترک باید فقط از طریق نقاط فروش مجاز رایتل نسبت به انتقال سیم‌کارت و شماره تلفن همراه خود اقدام کند. هرگونه انتقال حق اشتراک، خارج از روال تعیین ‌شــده نا‌معتبر بوده و تمامی مسؤولیت و عواقب ناشــی از سوء استفاده‌‌های احتمـــالی بر عهده فردی است که مشخصــات وی در فرم ثبت‌نام سیم‌کارت‌های رایتل درج‌ شده است. همچنین وظیفه پرداخت تمامی صورتحساب‌ها بر عهده فردی خواهد بود که سیم‌کارت به نام ایشان ثبت شده است.
    تبصره: مسؤولیت بهره‌برداری از امتیاز کاربری ارتباطات رایانه‌ای و مخابراتی واگذار شده از سوی رایتل با مشترکین است و هرگونه واگذاری (جزئی یا کلی) آن به دیگری رافع مسؤولیت آن‌ها نیست مگر اینکه پس از واگذاری موقت یا دائم امتیاز، موضوع را طی سند معتبری که به تایید انتقال گیرنده رسیده است، به رایتل اطلاع دهد.
  4. مشترک متعهد است به ‌محض اطلاع از مفقود شدن یا به سرقت رفتن سیم‌کارت خود با مراجعه به یکی از نقاط فروش مجاز رایتل و تکمیل و ارایه فرم مربوطــه یا از طریق ساز‌وکاری که رایتل تعیین می‌کند، موضوع را به اطلاع رایتل برساند. بدیهی است که مشترک مسؤول عواقب بعدی خواهد بود که تا زمان اطلاع کتبی به رایتل ممکن است وارد شود.
  5. مشترک باید هرگونه تغییر در اطلاعات مندرج در فرم ثبت‌نام را بلافاصله به اطلاع رایتل برساند.
  6. در صورتی که مشترک شماره ترابرد شده بخواهد اشتراک خود را به دیگری انتقال دهد، تنها باید این کار را از طریق اپراتور پایه انجام دهد و این کار منوط به تسویه حساب با اپراتور پذیرا خواهد بود.
  1. مشترک مبلغی را که بر اساس نوع سیم‌کارت و در چارچوب مصوبات کمیسیون تعیین و از طریق وب‌سایت رایتل اطلاع‌رسانی می‌شود، جهت هزینه اتصال و دریافت اولین سیم‌کارت، هنگام عقد قرارداد به رایتل پرداخت می‌کند. به این مبلغ مالیات بر ارزش افزوده نیز اضافه خواهد شد.
  2. مشترک باید هزینه ارایه خدمات را که در فرم ثبت‌نام انتخاب کرده و در صورت‌حساب مشخص می‌شود، پرداخت کند. این هزینه‌ها بر اساس نرخ و تعرفه ابلاغی سازمان و سایر مراجع ذیصلاح، محاسبه شده و در هر زمان قابل تغییر یا تعدیل بر اساس مصوبات ابلاغی خواهد بود. همچنین مشترک می‌بایست هزینه کارکرد خود و عوارض و مالیات قانونی را نیز که در صورت‌حساب مشخص شده است، پرداخت کند.
  3. مشترک موافقت دارد که رایتل بر اساس مصوبات ابلاغی سازمان، نسبت به اصلاح یا تغییر نرخ‌ها و تعرفه‌های ارایه خدمات، در طول مدت اعتبار قرارداد اشتراک اقدام کند. رایتل باید قبل از اعمال تغییرات در تعرفه‌ها و نرخ‌ها، این تغییرات را از طریق وب‌سایت رایتل به آگاهی مشترک برساند.
  4. چنانچه مشترک نسبت به وجود هرگونه خطا در صورت‌حساب اعتراض داشته باشد، باید اعتراض خود را حداکثر 6 ماه از تاریخ صدور صورت‌حساب مورد اعتراض به صورت مکتوب به رایتل اعلام کند. در صورتی که اعتراض مشترک ناشی از خطای منتسب به رایتل باشد، رایتل نسبت به مسترد کردن مبلغ اضافه دریافتی یا کسر مبلغ از صورت‌حساب‌های بعدی مشترک اقدام می‌کند. بدیهی است، پس از گذشت مدت مذکور، هیچ‌گونه اعتراضی پذیرفته نخواهد شد.
  5. رایتل صورت‌حساب دوره‌ای برای مشترک صادر می‌کند. این صورت‌حساب‌ها باید به عنوان اعلامیه‌های پرداخت در نظر گرفته شوند و مشترک موظف به پرداخت آنها در مهلت تعیین شده در صورت‌حساب است. در صورت عدم پرداخت صورت‌حساب، رایتل حق دارد طبق مواد 9،8 و10 این قرارداد اقدام کند.
  6. نحوه اطلاع‌رسانی و دریافت صورت‌حساب بر اساس روشی که مشترک در فرم ثبت‌نام انتخاب کرده، خواهد بود.
  7. واحد زمان محاسبه و اعمال هزینه مدت مکالمه‌های داخلی مشترک اعم از محلی و کشوری بر اساس ثانیه است.
  8. مشترک اذعان می‌دارد با اطلاع از هزینه سیم‌کارت، بسته‌های خدمات و اطلاع از خدمات قابل استفاده از طریق سیم‌کارت، شرایط، مدت زمان و نحوه استفاده از آن‌ها که در وب‌سایت رایتل نیز اطلاع‌رسانی شده، اقدام به خرید سیم‌کارت و انعقاد این قرارداد کرده است؛ همچنین اپراتور متعهد است تا در زمان ارایه سیم‌کارت و هر یک از آن خدمات، به مشترک از میزان هزینه خدمات فوق و جزئیاتی که بر میزان هزینه خدمت تاثیرگذار است، اطلاع‌رسانی کرده و در صورت تایید مشترک و عقد قرارداد، نسبت به ارایه سیم‌کارت و خدمت به مشترک اقدام کند.

رایتل می‌تواند در صورت تحقق هر یک از موارد زیر، ارایه خدمات به مشترک را به تعلیق درآورد:

  1. اگر صورت‌حساب‌ها ظرف مهلت مقرر پرداخت نشوند.
    تبصره: پس از سپری شدن دوره و مهلت پرداخت، رایتل می‌تواند، خط تلفن مشترک بدهکار را به مدت حداقل دو هفته یک‌طرفه کند.
  2. مشترک شرایط این قرارداد را به هر نحوی نقض کند.
  3. درخواست کتبی مشترک از رایتل مبنی بر تعلیق ارایه خدمات. (رایتل نیز می‌تواند هزینه مربوطه ابلاغی از سوی سازمان را از مشترک دریافت کند.)
  4. اگر سازمان یا مراجع ذیصلاح دیگر تعلیق ارایه خدمات به مشترک را درخواست کند.
  5. با توجه به نوع سیم‌کارت و هزینه اتصال قید شده در بند 1 ماده 7 قرارداد، در صورتی که مبلغ بدهی مشترک در هر زمان پس از اطلاع‌رسانی، قبل از اتمام دوره صدور صورت‌حساب از آن حد سقف اعتبار مجاز فراتر رود، رایتل حق خواهد داشت تا نسبت به قطع خدمات مطابق ماده 9 قرارداد اقدام کند.

رایتل می‌تواند ارایه خدمات را در صورت وجود هر یک از موارد زیر و بر حسب مورد با یا بدون اخطاریه کتبی در هر زمان قطع کند و مشترک موافقت می‌کند که رایتل در این خصوص هیچ مسؤولیت و تعهدی ندارد:

  1. مشترک شرایط این قرارداد را به هر نحوی نقض کند.
  2. درخواست کتبی مشترک یا نماینده قانونی وی از رایتل مبنی بر قطع خدمات. (در این صورت مشترک باید هزینه مربوطه را مطابق تعرفه‌های ابلاغی از سوی سازمان پرداخت کند.)
  3. در صورتـی که از سـوی مراجـع ذیـصلاح اثبات شـود مشترک اسـناد و مدارک یا اطلاعات نادرسـتی را ارایـه داده اســـت یا اطلاعات و مدارک لازم را برای به‌روزآوری و اصلاح قرارداد ارایه نکرده باشد.
  4. در صورت عدم پرداخت بدهی ظرف مهلت مقرر در تبصره بند 1 ماده 8 این قرارداد، رایتل ضمن اطلاع‌رسانی لازم به مشترک و ارسال اخطار کتبی با مهلت مشخص یک‌ساله با موضوع تخلیه خط تلفن، می‌تواند نسبت به قطع خط تلفن وی به‌طور کامل (دو طرفه) اقدام کند.
  5. در صورتی که مشترک ظرف مهلت مقرر از تاریخ تعلیق، بر اساس چرخه عمر سیم‌کارت دائمی، نسبت به پرداخت صورت‌حساب اقدام نکند.
    تبصره 1: چنانچه مشترک با هر میزان مبلغ کارکرد نسبت به پرداخت دو دوره متوالی صورت‌حساب مطابق زمان‌ و مهلت‌های تعیین شده اقدام نکند، رایتل می‌تواند بر اساس فرآیند قطع خط تلفن مشترک مندرج در ماده 9 قرارداد بدهکار اقدام کند.
    تبصره 2: در صورت استفاده مشترک تلفن همراه پس پرداخت (دائمی) بدون مبلغ تضمین پرداخت یا دارای مبلغ تضمین پرداخت از خدمات رومینگ بین‌الملل، اگر کارکرد خط وی در هر زمان به میزان مبلغ تضمین برسد، رایتل همراه با اطلاع‌رسانی به مشترک، مجاز است نسبت به قطع دو طرفه خط مشترک طبق فرآیند قطع خط تلفن مشترک مندرج در ماده 9 قرارداد اقدام کند.
  6. اگر کارکرد خطوط تلفن همراه پس پرداخت (دائمی) بدون تضمین پرداخت، در هر زمان به 80 درصد حد نصاب کارکرد برسد، رایتل ابتدا نسبت به اطلاع‌رسانی به مشترک و تعیین زمان حداقل 24 ساعت برای پرداخت اقدام می‌کند. چنانچه کارکرد خطوط تلفن همراه پس پرداخت (دائمی) بدون تضمین پرداخت هر زمان پس از اطلاع رسانی به 100% حد نصاب کارکرد برسد رایتل مجاز است، بر اساس فرآیند قطع تلفن مشترک بدهکار مندرج در ماده 9 قرارداد اقدام و در صورتی که به %100 حد نصاب کارکرد یاد شده نرسد، مشترک تا پایان دوره صورت‌حساب‌گیری و مهلت‌های تعیین شده می‌تواند نسبت به پرداخت مبلغ خود اقدام کند.
  7. اگر کارکرد خطوط تلفن همراه پس پرداخت (دائمی) دارای تضمین پرداخت، در هر زمان به حد نصاب کارکرد برسد، رایتل ابتدا نسبت به اطلاع‌رسانی به مشترک و تعیین زمان حداقل 72 ساعت جهت پرداخت اقدام می‌کند. چنانچه کارکرد خطوط تلفن همراه پس پرداخت (دائمی) دارای تضمین پرداخت هر زمان پس از اطلاع‌رسانی، به میزان تضمین پرداخت برسد، رایتل مجاز است بر اساس فرآیند قطع خط تلفن مشترک بدهکار مندرج در ماده 9 قرارداد اقدام کند و در صورتی که به میزان تضمین پرداخت نرسد، مشترک تا پایان دوره صورت‌حساب‌گیری و مهلت‌های تعیین شده می‌تواند نسبت به پرداخت مبلغ کارکرد خود اقدام کند.
  8. در صورتی که مراجع ذیصلاح قطع ارایه خدمات به مشترک را درخواست کند.
  9. در صورت استفاده از گوشی یا تجهیزات غیراستاندارد یا ایجاد هرگونه اختلال و آسیب و صدمه به دیگران از طریق شبکه.
  10. در صورت بروز شرایط اضطراری مطابق مندرجات بند 1 ماده 11، تا زمان رفع شرایط مذکور.
    تبصره: رایتل ممکن است ارایه خدمات را به منظور ارتقاء سطح خدمات، اصلاح، تعمیر یا نگهداری سیستم شبکه، طبق مفاد موافقت‌نامه و پس از تایید سازمان، به طور موقت قطع کند.
  11. در صورت تشخیص و شناسایی انتقال ترافیک غیرمجاز بین‌الملل (ترمینیشن) و احراز تخلف مربوطه از طریق هر یک از سیم‌کارت‌های مشتــرک، تمــام سیم‌کارت‌های ثبت‌نام شده با کد ملی وی قطع و ثبت سیم‌کارت جدید برای ایشان حداکثر تا 3 سال پس از ارتکاب تخلف میسر نخواهد بود.
  1. رایتل مجاز است در صورتی که مشترک، اسناد و مدارک یا اطلاعات نادرستی را ارایه داده باشد، نسبت به قطع خدمات و فسخ قرارداد اقدام کند.
  2. چنانچه بر اساس چرخه عمر سیم‌کارت‌های دائمی رایتل، مشترک ظرف مهلت مقرر از تاریخ قطع خدمات، نسبت به رفع موارد مندرج در ماده 9 اقدام نکند، رایتل می‌تواند قرارداد را به صورت یک طرفه فسخ و نسبت به واگذاری شماره مذکور به شخص ثالث اقدام کند. به عبارت دیگر در صورت عدم پرداخت بدهی توسط مشترک بدهکار در مهلت مقرر مطابق تبصره بند 4 ماده 9 قرارداد، رایتل مجاز به جمع‌آوری و تخلیه خط تلفن و سلب امتیاز است.
  3. بنا به درخواست کتبی مشترک یا نماینده قانونی وی.
  4. رایتل مجاز است طبق دستور مراجع ذیصلاح قانونی نسبت به قطع خدمات، سلب امتیاز و فسخ قرارداد اقدام کند. تبصره1: در صورت فسخ قرارداد/ سلب امتیاز، هزینه اتصال، محصولات و طرح‌های خریداری شده، به مشترک مسترد نمی‌شود. تبصره2: در صورت فسخ قرارداد/ سلب امتیاز، تمامی حقوق رایتل برای دریافت مطالبات مندرج در صورت‌حساب‌های پرداخت نشده، محفوظ است. تبصره3: فسخ قرارداد/ سلب امتیاز، رافع مسؤولیت‌های مالی و حقوقی مشترک در زمان اعتبار قرارداد نخواهد بود.
  5. در صورتی که خط تلفن به دلیل رند بودن شماره، از طریق مزایده یا پرداخت مبالغی اضافه بر هزینه‌های مجاز، به مشترک واگذار شده باشد، رایتل به مدت 2 سال علاوه بر مهلت یک‌ساله تعیین شده در بند 4 ماده 9، شماره مشترک را حفظ کرده و پس از این مهلت و در صورت عدم پرداخت بدهی توسط مشترک، با تعیین قیمت خط تلفن توسط کارشناس رسمی دادگستری پس از کسر مبلغ بدهی نسبت به بازپرداخت الباقی مبلغ کارشناسی به وی اقدام می‌کند. تبصره: رایتل خطوط تلفن مشترکین با شخصیت حقوقی غیردولتی که حداقل به مدت 10 سال فعال بوده را یک‌سال علاوه بر مهلت یک‌ساله تعیین شده در بند 4 ماده 9 حفظ می‌کند.
  6. با درخواست مشترک جهت بهره‌برداری از خدمات ترابردپذیری شماره تلفن همراه، پس از تایید درخواست ترابرد توسط شرکت، قرارداد فسخ می‌شود، در این صورت شرکت ملزم به حفظ شماره برای مشترک است.
  7. در صورتی که سیم‌کارت، بسته خدمات صوتی پایه، خدمات ارزش افزوده یا بسته‌های ترکیبی از دو مورد اخیر اعم از بسته آغازین یا مصرفی، به صورت رایگان یا با تخفیف به مشترک واگذار شده باشد، در صورت تمایل مشترک به ترابرد از شبکه رایتل به سایر اپراتورهای تلفن همراه، لازم است وی مبلغ تخفیف دریافتی در هنگام خرید سیم‌کارت، بسته آغازین یا بسته مصرفی را به رایتل پرداخت کند. طرح‌های رایگان و مبلغ تخفیف طــرح‌های دارای تخفیــف، در وب‌سایت رایتل یا صورت‌حساب صادره برای مشترک مشخص می‌شوند. همچنین اپراتور متعهد است تا در زمان ارایه سیم‌کارت یا هر یک از خدمات، به مشترک از میزان هزینه خدمات فوق و جزییاتی که بر میزان هزینه خدمت تاثیر‌گذار است، اطلاع‌رسانی کرده و در صورت تایید مشترک و عقد قرارداد، نسبت به ارایه سیم‌کارت یا خدمت به مشترک اقدام کند.
  8. در صورت احراز هرگونه تخلف از سوی مراجع ذیصلاح قانونی، در مورد هریک از خدمات دریافتی مشترک، اپراتور اختیار دارد نسبت به فسخ یا محدودسازی خدمات قرارداد حاضر و سایر قراردادهای قبلی فی مابین در مورد هریک از خدمات و سیم‌کارت‌های دریافتی اقدام کند.
  1. رایتل در شــرایط اضطراری (نظیر جنگ، اعتصاب، شورش، آتش‌سـوزی، ســیل، انفجار، زلزله یا هر دلیل دیگری که خارج از کنترل رایتل باشد) و تا زمان رفع آن، هیچ‌گونه مسؤولیتی به‌ غیر از آنچه سازمان تعیین کرده است، در قبال عدم ارایه کل یا قسمتی از خدمات ندارد.
  2. رایتل هیچ‌گونه مسؤولیتی در قبال خسارت یا آسیب دیدن مشترک، تاخیر در ارتباط یا اشکال، قطع و نقص خدمات که ناشی از عیب یا استاندارد نبودن گوشـی تلفن همراه مشترک باشد، نخواهد داشت. مشترک متعهد است از تجهیزات و استاندارد‌های ارتباطی که پیش از این به تایید سازمان یا موسسه استاندارد ملی رسیده است، استفاده کند.
  3. در صورت مسدود شدن موقت یا دایمی خدمات دسترسی، مستند به درخواست مشترک یا اقدام یک‌جانبه از سوی رایتل، مسؤولیت بهره‌برداری غیرمجاز به عهده رایتل خواهد بود.

رایتـل حق افشـای هیـچ‌یک از اطلاعات مربوط به مشترک (مانند نام، نشـانی، شماره تلفن، تماس‌های خروجی یا تماس‌های دریافتی و غیره) را به اشـخاص ثالث جز به ‌موجب قانون و دستور مراجع قضایی ندارد.

ارایه خدمات، طرح‌های ویژه و تعرفه‌‌های مربوطه بر اساس مصوبات ابلاغی سازمان از طریق رسانه‌‌های همگانی یا نقاط فروش مجاز و وب‌سایت رایتل به نشانی www.rightel.ir به اطلاع مشترکین خواهد رسید.

وب‌سایت رایتل حاوی برخی از مطالب زیر خواهد بود:

  1. ضوابط خدمات تعیین شده توسط سازمان
  2. تغییر در شرایط قرارداد به دلیل مصوبات ابلاغی مراجع ذیصلاح
  3. شرایط استفاده از خدمات و تعرفه‌های مربوطه
  4. نمونه‌هایی از تجهیزات سازگار با شبکه
  5. آخرین وضعیت پوشـش شبکه
  6. خدمات و طـــرح‌های ویژه رایتـــل
  7. فهرست و نشانی نمایندگی‌‌های مجاز رایتل
  8. نحوه رسیدگی به شکایات
  9. چرخه حیات مشترکین دائمی
  1. مشترک/ نماینده قانونی تایید می‌کند که از لحاظ قانونی واجد شرایط برای انعقاد قرارداد بوده و متعهــد به رعایت تمام ضوابط و شرایط مندرج در قرارداد است.
  2. مشترک تایید می‌‌کند که با آگاهی از وضعیت پوشش شبکه ارتباطی رایتل، اقدام به خرید سیم‌کارت کرده است.
  3. رایتل حق دارد ضوابط و شرایط قرارداد را بر اساس ضوابط ابلاغی مراجع ذیصلاح اصلاح کند.
  4. در صورتی که بر اساس تاییدیه‌ها یا شرایط و ضوابط ابلاغی سازمان، تغییرات و اصلاحاتی در مفاد این قرارداد ایجاد شود، تغییرات و اصلاحات مذکور برای مشترک و رایتل لازم‌‌الاجرا خواهد بود.
  5. مشترکین مکلف هستند تمامی ضوابط و دستورالعمل‌هایی را که توسط کمیسیون تصویب و از سوی سازمان ابلاغ و توسط رایتل به مشــترکین اطلاع‌رسانی می‌شود، رعایت فرمایند.
  6. در صورت بروز شکایت از سوی مشترک، موضوع در ابتدا از طریق مذاکره حل و فصل خواهد شد. در صورتی که ظرف 60 روز کاری اختلافات مذکور حل نشد، مشترک حق دارد به سازمان یا مراجع قضایی مراجعه کند.
  7. هرگونه مساعدت رایتل در اجرای این قرارداد نسبت به مشترک نباید به عنوان الزام یا عدول از حقوق رایتل در قبال مشترک محسوب شود.
  8. در صورتی که مشترک به رایتل بدهی داشته باشد، رایتل حق دارد درخواست مشترک مبنی بر ارایه خدمات جدید را رد کند.
  9. در صورت عدم پرداخت صورت‌حساب در مهلت تعیین شده یا تاخیر در پرداخت صورت‌حساب‌ها توسط مشترک بدهکار، رایتل به هیچ عنوان مجاز به دریافت هزینه دیرکرد، اخذ خسارت یا مبالغ دیگری با هر عنوان از مشترک نخواهد بود. تبصره 1: در صورتی که مشترک نسبت به پرداخت بدهی قبل از سلب امتیاز اقدام کند، رایتل شماره مشترک را حفظ کرده و پس از اخذ هزینه وصل مجدد از مشترک بر اساس تعرفه‌های مصوب کمیسیون نسبت به این کار اقدام می‌کند. تبصره 2: در صورت سلب امتیاز، مشترک موظف به ارایه درخواست جدید و پرداخت هزینه اتصال بر اساس تعرفه‌های مصوب کمیسیون بوده و رایتل با رعایت شرایط ابلاغی کمیسیون، تعهدی برای حفظ شماره مشترک نخواهد داشت. تبصره 3: در صورت مراجعه مشترک سلب امتیاز شده، رایتل با رعایت شرایط ابلاغی کمیسیون، نسبت به تهاتر مبلغ بدهی مشترک از مبلغ تضمین پرداخت وی اقدام و مبلغ الباقی را به مشترک عودت می‌کند.
  10. نشانی طرفین، نشانی ذکر شده در فرم ثبت‌نام و قرارداد مشترکین است. در صورت تغییر نشانی، مشترک بایستی ظرف مدت یک هفته رایتل را به نحوی که رایتل معین می‌نماید، مطلع کند؛ در غیر این‌صورت هرگونه ارسال مراسلات و مکاتبات به نشانی مذکور، به عنوان ابلاغ محسوب می‌شود.
  11. در صورت تعویض سیم‌کارت به دلایلی از قبیل مفقود شدن، به سرقت رفتن یا آسیب دیدن، رایتل با دریافت هزینه‌های قانونی نسبت به جایگزین کردن سیم‌کارت اقدام می‌کند. بدیهی است سیم‌کارت جایگزین شده مشمول تمامی شرایط این قرارداد خواهد بود.
  12. برای استفاده از خدمات غیرحضوری سامانه مدیریت حساب رایتل و نرم‌افزار رایتل من، مشترک می‌تواند در قبال دریافت رمز عبور که فقط به شماره خطی تخصیصی یا پست الکترونیکی معرفی شده وی ارسال می‌شود، از خدماتی مانند پرداخت قبوض، افزایش اعتبار، خرید و فعال‌سازی طرح‌ و بسته‌های مختلف و غیره استفاده کند. مسئوولیت نگهداری و حفاظت از رمز عبور تخصیصی بر عهده مشترک بوده و رایتل هیچ تعهد و مسئوولیتی در این خصوص نخواهد داشت. رمز تخصیصی در سامانه مدیریت حساب و نرم‌افزار رایتل من، توسط مشترک قابل تغییر است.
  13. در صورتی که مشترک بدهکار دارای چندین امکان ارتباطی از رایتل باشد، رایتل تحت هیچ شرایطی به قطع سایر خطوط ارتباطی یا انتقال بدهی‌ خطوط مشترک به سایر خطوط وی اقدام نمی‌کند.
  14. رایتل می‌تواند در صورت درخواست مشترک با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور، تسهیلات لازم را برای تمامی بانک‌ها و پرداخت صورت‌حساب فراهم ‌سازد.

متن قرارداد حاضر به همراه فرم ثبت‌نام در مجموع قرارداد اشتراک را تشکیل می‌دهند. تکمیل مشخصات در فرم ثبت‌نام و امضای زیر آن توسط طرفین به منزله امضاء و پذیرش تمامی مفاد و شرایط مندرج در متن قرارداد بوده و موارد مغایر با آن در قراردادهای قبلی مشترکین غیر قابل استناد تلقی می‌شود.

این قرارداد در 15 ماده و 14 تبصره، در دو نسخه تهیه شده که همگی در حکم واحد بوده و از اعتبار یکسان برخوردار هستند و پس از امضاء و مبادله لازم‌الاجرا است.