ترابردپذیری حقوقی شماره تلفن همراه
ترابردپذیری شماره تلفن همراه (MNP)، قابلیتی است که به مشترکین تلفن همراه در کشور امکان میدهد تا اپراتور تلفن همراه خود را بدون تغییر شماره تلفن همراه خود تغییر دهند. تاکنون بیش از 80 کشور این امکان را برای مشترکین تلفن همراه فراهم کردهاند. شما متقاضیان عزیز با استفاده از این قابلیت میتوانید بدون نگرانی برای از دست دادن شماره تلفن همراه خود، اپراتورتان را به رایتل تغییر دهید و از خدمات متنوع و تعرفههای مناسب آن بهرهمند شوید. کافیست برای تغییر اپراتورتان به رایتل با حفظ شماره خود، یکی از مراحل زیر را انجام دهید:
- پیش ثبتنام الکترونیکی و مراجعه به فروشگاه رایتل
1.1.مراجعه به منوی ترابردپذیری حقوقی رایتل به نشانی (لینک سامانه ترابردپذیری حقوقی)
1.2. درج کد OTP ارسال شده به گوشی همراه
1.3. درج اطلاعات درخواستی در پیش ثبتنام با توجه به روزنامه رسمی و مدارک شرکت
1.4. دریافت پیامک موفقیتآمیز بودن پیش ثبتنام ترابرد حقوقی بر روی سیمکارتی که شماره آن را در ابتدا وارد کردهاید
1.5. مراجعه حضوری نماینده یا وکیل قانونی شرکت یا سازمان درخواستکننده به یکی از فروشگاههای رایتل با در دست داشتن مدارک زیر:1- تصویر آگهی تاسیس در روزنامه رسمی
2- تصویر آخرین آگهی تغییرات صاحبان امضای مجاز شرکت در روزنامه رسمی شرکت (در صورت داشتن تغییرات)
3- تصویر برگه مودیان مالیاتی
4- تصویر گواهی امضا یکی از صاحبین امضا دارای شناسه یکتا و رمز تصدیق (شخص امضا کننده معرفی نامه)
5- اصل و تصویر ممهور معرفینامه در سربرگ رسمی شخص حقوقی شامل:- نام نماینده ، شماره ملی نماینده، شماره تلفن همراه نماینده (نماینده میبایست یکی از صاحبین امضا باشد که گواهی امضا ایشان ارائه شده است.)
- آدرس ایمیل و نشانی شخص حقوقی و شناسه ملی در صورتیکه در سربرگ درج نشده باشد.
معرفی نامه6- تعیین تعداد، نوع محصول یا خدمت مورد درخواست
7- درج شماره سیمکارتهایی که متقاضی درخواست خدمت میباشند. (شخص حقوقی میتواند لیست شمارهها را در فرم جداگانهای با ثبت مهر و امضا به معرفینامه پیوست کند.)
8- اصل و تصویر کارت ملی نماینده شخص حقوقی (در صورت مراجعه وکیل ارائه وکالتنامه و اصل و تصویر مدرک شناسایی وکیل نیز الزامی است).
9- نیاز است مهر سازمان جهت ممهور نمودن فرم های مربوطه همراه نماینده یا وکیل ایشان باشد.
10- فرم تعهد مشترکین سازمانیفرم تعهد
1.6. دریافت سیمکارت غیرفعال از کارشناس فروشگاه ( و پرداخت صورتحساب بهروز برای مشترکین دائمی در مدت تعیین شده)
1.7. فعالسازی سیمکارت جدید و پیوستن به خانواده بزرگ رایتل - ثبتنام حضوری
2.1. مراجعه حضوری نماینده یا وکیل قانونی شرکت یا سازمان درخواستکننده به یکی از فروشگاههای رایتل با در دست داشتن مدارک زیر:1- تصویر آگهی تاسیس در روزنامه رسمی
2- تصویر آخرین آگهی تغییرات صاحبان امضای مجاز شرکت در روزنامه رسمی شرکت (در صورت داشتن تغییرات)
3- تصویر برگه مودیان مالیاتی
4- تصویر گواهی امضا یکی از صاحبین امضا دارای شناسه یکتا و رمز تصدیق (شخص امضا کننده معرفی نامه)
5- اصل و تصویر ممهور معرفینامه در سربرگ رسمی شخص حقوقی شامل:- نام نماینده ، شماره ملی نماینده، شماره تلفن همراه نماینده (نماینده میبایست یکی از صاحبین امضا باشد که گواهی امضا ایشان ارائه شده است.)
- آدرس ایمیل و نشانی شخص حقوقی و شناسه ملی در صورتیکه در سربرگ درج نشده باشد.
معرفی نامه6- تعیین تعداد، نوع محصول یا خدمت مورد درخواست
7- درج شماره سیمکارتهایی که متقاضی درخواست خدمت میباشند. (شخص حقوقی میتواند لیست شمارهها را در فرم جداگانهای با ثبت مهر و امضا به معرفینامه پیوست کند.)
8- اصل و تصویر کارت ملی نماینده شخص حقوقی (در صورت مراجعه وکیل ارائه وکالتنامه و اصل و تصویر مدرک شناسایی وکیل نیز الزامی است).
9- نیاز است مهر سازمان جهت ممهور نمودن فرم های مربوطه همراه نماینده یا وکیل ایشان باشد.
10- فرم تعهد مشترکین سازمانیفرم تعهد
2.2. ارایه اطلاعات درخواستی و کد OTP ارسال شده به گوشی همراه، به کارشناس فروشگاه جهت احراز هویت و تایید شروع فرآیند ترابرد
2.3. دریافت سیمکارت غیرفعال از کارشناس فروشگاه ( و پرداخت صورتحساب بهروز برای مشترکین دائمی در مدت تعیین شده)
2.4. فعالسازی سیمکارت جدید و پیوستن به خانواده بزرگ رایتل
توجه:
- پس از درخواست ترابرد، ممکن است در مراحل مختلف بنا به دلایلی درخواست متقاضی پذیرفته نشود، که این دلایل از قسمت پیگیری ترابرد، جهت رفع آنها و اقدام مجدد به اطلاع متقاضی خواهد رسید.
- تکمیل فرم درخواست ترابرد، پس از آگاهی شما متقاضی عزیز از ضوابط و شرایط ترابردپذیری و اعلام موافقت با آنها، امکانپذیر خواهد بود.
- در صورت ناقص بودن مدارک درخواستی مطابق قوانین سازمان تنظیم مقررات و رادیویی کشور ترابرد صورت نمیگیرد.
- لازم به ذکر است بر اساس ابلاغیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تا اطلاع ثانوی امکان ترابرد برای اتباع غیرایرانی در شبکه هیچیک از اپراتورها وجود نخواهد داشت. البته آن دسته از مشترکین رایتل که تابعیت کشورهای دیگر را داشته و به سایر اپراتورها ترابرد کردهاند، همچنان میتوانند از صفحه بازگشت به رایتل، برای ترابرد مجدد به رایتل اقدام کنند.
ضوابط و مقررات مربوط به ترابرد
شرایط و قوانین ترابرد حقوقی به رایتل
- برای ترابرد به شبکه رایتل در هیچ یک از مراحل، از مشترک هزینه ای دریافت نمی شود.(ترابرد به رایتل رایگان خواهد بود.)
- نماینده متقاضی حقوقی لازم است درخواست کتبی ترابرد را به همراه مدارک هویتی سازمان متقاضی بهصورت حضوری به یکی از فروشگاه های رایتل ارایه نماید.
قوانین کلی ترابرد
معرفی
ترابرد یا انتقال شماره تلفن همراه، قابلیتی است که به کاربران این امکان را می دهد تا بتوانند با یک شماره واحد از اپراتورهای مختلف تلفن همراه استفاده کنند.بهعبارتدیگر در صورت وجود این خدمت، کاربران می توانند اپراتور خود را بدون تغییر دادن شماره تلفن همراه تغییر دهند. در این صورت کاربر قابلیت استفاده از تمامی خدمات ارائه شده در اپراتور پذیرا را دارد و همچنین تعرفه پرداختی اپراتور پذیرا برای کاربر اعمال می شود. وجود خدمت ترابرد در اپراتورهای تلفن همراه، رقابت در میان اپراتورها را افزایش داده و درنتیجه بهبود کیفیت خدمات ارائهشده با هزینه های کمتر را منجر می شود.
اپراتور پایه: اپراتوری که مشترک جهت دریافت خدمات تلفن همراه برای بار اول، در آن ثبت نام کرده، اسناد و مدارک مورد نیاز برای احراز هویت و ثبت نام را به اپراتور مذکور تحویل داده، و سند اشتراک دریافت کرده است.
اپراتور پذیرا (مقصد، جدید): اپراتوری که مشترک یک اپراتور، قصد استفاده ازخدمات آنرا بدون تغییر شماره خود دارد.
اپراتور فرستنده(مبدا، فعلی): اپراتوری که مشترک در هنگام درخواست ترابرد شماره، ازخدمات وی استفاده می کند و قصد دارد بدون تغییر شماره خود،ازخدمات اپراتور دیگری استفاده کند.
شناسه ترابرد: شماره اختصاص دادهشده به هر مشترک در هنگام یک ترابرد که برای سهولت شناسایی و پیگیری فرآیند ترابرد است.
آنچه باید پیش از ترابرد دانست
- انجام فرآیند ترابرد تنها در ساعات اداری سیستم ترابردپذیری شماره تلفن همراه یعنی شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح الی 5 بعدازظهر و پنجشنبهها از ساعت 8 صبح الی 3 بعدازظهر (به غیر از تعطیلات رسمی) امکانپذیر است. البته مشترک میتواند درخواست خود را در ساعتها و روزهای غیراداری و ایام تعطیل نیز در پورتال اپراتور پذیرا ثبت نماید.
- درخواست ترابرد به صورت پیش ثبتنام الکترونیکی و حضوری (با تکمیل فرم درخواست ترابرد) قابل انجام است.
- هر مشترک برای هر شماره تلفن همراه، تنها دو بار در سال امکان ترابرد دارد. (البته بازگشت به اپراتور پایه، ترابرد محسوب نمیشود)
- امکان اولین ترابرد فقط پس از گذشت 3 ماه از زمان فعالسازی سیمکارت در اپراتور پایه وجود دارد، اما برای ترابردهای بعدی، هیچ محدودیت زمانی وجود نخواهد داشت.
- ترابرد شماره مشترکین دائمی منوط به تسویه صورتحساب اولیه صادر شده از سوی اپراتور فرستنده است. مشترک دائمی باید به محض دریافت پیامک صورتحساب اولیه از اپراتور فرستنده، ظرف مدت زمان یک روز کاری نسبت به پرداخت مبلغ تعیین شده در صورتحساب اقدام کند. عدم تسویه صورتحساب اولیه توسط مشترک ظرف یک روز سبب عدم تایید درخواست ترابرد از سوی اپراتور فرستنده میشود.
- امکان غیر فعال شدن شماره مشترکین دائمی که نسبت به تسویه حساب نهایی با اپراتور فرستنده اقدام نکنند، از سوی اپراتور پذیرا وجود دارد.
- شماره مشترک اعتباری پس از ترابرد، کماکان به صورت اعتباری و شماره مشترک دائمی پس از ترابرد شماره، به صورت دائمی در اپراتور پذیرا باقی خواهد ماند. (ترابرد به صورت نظیر به نظیر امکانپذیر است)
- پس از ترابرد شماره اعتباری، اعتبار مشترک در اپراتور فرستنده صفر خواهد شد، لذا مشترک بایستی ملاحظات لازم را تا قبل از نهایی شدن درخواست ترابرد به عمل آورد
- پس از مهاجرت به شبکه اپراتور پذیرا، تمامی خدمات و بستههای قبلی دریافتی مشترکین دائمی و اعتباری در اپراتور فرستنده (اعم از اینترنتی، پیامکی و ...)، به غیر از پیامکهای بانکی و پیامکهای خدمات دولتی، قطع میشود. همچنین مشترک از تمامی خدمات اپراتور پذیرا بهرهمند خواهد شد.
- پس از ترابرد، تمامی تعرفههای مکالمه مشترک (اعم از تماس صوتی و پیامک) بر اساس تعرفههای اپراتور مقصد محاسبه خواهد شد.
- درخواست ترابرد از سوی مشترکین حقوقی الزاما باید از سوی صاحبان امضای مجاز یا نمایندگان معرفی شده به صورت کتبی از سوی صاحبان امضا اعلام گردد.