ترابردپذیری شماره تلفن همراه

ترابردپذیری شماره تلفن همراه (MNP)، قابلیتی است که به مشترکین تلفن همراه در کشور امکان می‌دهد تا اپراتور تلفن همراه خود را بدون تغییر شماره تلفن همراه خود، تغییر دهند. تاکنون بیش از 80 کشور این امکان را برای مشترکین تلفن همراه فراهم کرده‌اند. شما متقاضیان عزیز با استفاده از این قابلیت، می‌توانید بدون نگرانی از دست دادن شماره تلفن همراه خود، اپراتورتان را به رایتل تغییر دهید و از خدمات متنوع و تعرفه‌های مناسب آن بهره‌مند شوید.
کافی است برای تغییر اپراتورتان به رایتل با حفظ شماره خود، یکی از مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ثبت نام الکترونیکی
    1.1. مراجعه به منوی ترابردپذیری رایتل به نشانی https://www.rightel.ir/mnp و ثبت درخواست ترابرد
    1.2. دریافت شناسه ترابرد، درصورت احراز شرایط لازم برای ترابرد ( لطفا شماره مورد نظر تا اتمام فرآیند ترابرد نگهداری شود.)
    1.3. پرداخت صورت‌حساب به‌روز، برای مشترکین دایمی در مدت تعیین شده
    1.4. دریافت سیم‌کارت غیرفعال رایتل از طریق پست
    1.5. دریافت پیامک موفقیت‌آمیز بودن ترابرد بر روی سیم‌کارت قبلی و اعلام آمادگی برای تعویض سیم‌کارت جدید
    1.6. فعال‌سازی سیم‌کارت جدید و پیوستن به خانواده بزرگ رایتل
  2. ثبت‌نام حضوری
    2.1. مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها یا نمایندگی‌های رایتل
    2.2. ارایه اطلاعات درخواستی و کد OTP ارسال شده به گوشی همراه، به کارشناس فروشگاه یا نماینده رایتل جهت احراز هویت و تایید شروع فرآیند ترابرد
    2.3. دریافت سیم‌کارت غیرفعال از کارشناس فروشگاه یا نماینده رایتل ( و پرداخت صورت‌حساب به‌روز برای مشترکین دایمی در مدت تعیین شده)
    2.4. فعال‌سازی سیم‌کارت جدید و پیوستن به خانواده بزرگ رایتل

توجه:

  • پس از درخواست ترابرد، ممکن است در مراحل مختلف بنا به دلایلی درخواست متقاضی پذیرفته نشود، که این دلایل از قسمت پیگیری ترابرد، جهت رفع آنها و اقدام مجدد به اطلاع متقاضی خواهد رسید.
  • تکمیل فرم درخواست ترابرد، پس از آگاهی شما متقاضی عزیز از ضوابط و شرایط ترابردپذیری و اعلام موافقت با آنها، امکان‌پذیر خواهد بود.
  • جهت تحویل بسته سیم‌کارت توسط پست، حضور شخص متقاضی و ارایه اصل کارت ملی و تحویل یک نسخه تصویر آن به مامور پست الزامی است.
  • لازم به ذکر است بر اساس ابلاغیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تا اطلاع ثانوی امکان ترابرد برای اتباع غیرایرانی در شبکه هیچ‌یک از اپراتورها وجود نخواهد داشت. البته آن دسته از مشترکین رایتل که تابعیت کشورهای دیگر را داشته و به سایر اپراتورها ترابرد کرده‌اند، همچنان می‌توانند از صفحه بازگشت به رایتل، برای ترابرد مجدد به رایتل اقدام کنند.

ضوابط و مقررات مربوط به ترابرد

قوانین ترابرد به رایتل

قوانین کلی ترابرد

قوانین کلی ترابرد برای مشترکین حقوقی

  1. نماینده متقاضی حقوقی لازم است درخواست کتبی ترابرد را به همراه مدارک هویتی سازمان متقاضی به‌صورت حضوری به یکی از فروشگاه های رایتل ارایه نماید.
  2. نماینده متقاضی حقوقی پس از تكمیل فرم درخواست ترابرد و تایید شرایط اعلام شده، باید در فرم درخواست کتبی ترابرد، یک شماره تلفن همراه (تلفن همراه نماینده) جهت دریافت پیامک از مرکز مدیریت ترابرد، به اپراتور پذیرا اعلام نماید و در انتظار دریافت پیامک تایید درخواست ترابرد از سوي مرکز مدیریت ترابرد باشد. نماینده متقاضی حقوقی پس از دریافت پیامک مرکز ترابرد باید حداکثر ظرف یک روز کاری نسبت به ارسال پیامک تایید به مرکز ترابرد اقدام نماید و عدم اقدام متقاضی ظرف این مدت زمانی به معنای انصراف وی از درخواست ترابرد می باشد.

پرسش های متداول

پرسش های متداول در خصوص ترابرد