توضیحات مدیرعامل رایتل در خصوص اختلال چندساعته این اپراتور

سعید کریم‌زاده سرپرست اپراتور رایتل، با اشاره به قطعی حدود سه ساعته اینترنت در میان برخی مشترکان رایتل و از دسترس خارج شدن سایت این اپراتور گفت: این قطعی در عملیات مربوط به اجرای طرح مشترک تقویت فیبر در پروتکشن موجود در خطوط مترو تهران اتفاق افتاده است. او در خصوص قطعی یکی از این جریان‌های فیبر‌ی گفت: هم مترو در آنجا عملیات پیمانکاری داشت و هم شرکت رایتل در حال اقداماتی برای تقویت و ارتقای سطح کیفیت شبکه بود و در جریان این اقدامات ما شاهد قطعی حدود سه ساعته در شبکه اینترنتی رایتل بودیم و این مشکل مربوط به حوزه دیتا بود و در موضوع مکالمات شاهد مشکل خاصی نبودیم.

کریم‌زاده همچنین با اشاره به اینکه از حدود ساعت ۱۴ این مشکل برطرف خواهد شد، گفت: این موضوع مربوط به طرح محافظت پروژه فیبری بود که در شبکه مترو داشتیم.

سرپرست شرکت رایتل در پایان گفت: مشترکانی که از کُر (هسته) مرکزی تهران سرویس می‌گرفتند دچار مشکل شدند و آن قبیل مشترکانی که از کُر (هسته) مرکزی اصفهان سرویس ‌دهی می‌شدند، دچار قطعی اینترنت در سیم‌کارت‌هایشان نبودند