۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

بخشنامه قاطع شریعتمداری به مدیران وزارت کار مبنی بر پرهیز از هرگونه دخالت له یا علیه نامزد خاص در انتخابات پیش رو

 

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در بخشنامه ای به معاونین وزیر، روسا و مدیران سازمان‌ها ، صندوق‌ها ، بانک‌ها و موسسات وابسته ، مدیران کل مستقل حوزه ستادی و استان‌ها بر هرگونه دخالت له یا علیه نامزد خاص در انتخابات پیش رو (ریاست جمهوری و شوراها) تاکید کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی در این بخشنامه  آمده است: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران به تعبیر مقام معظم رهبری مدظله العالی “مظهر خداباوری، مردم باوری و خودباوری است.”

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ضمن آنکه باید همه معاونت‌ها، دستگاه‌ها، صندوق ها و شرکت های تابعه وزارتخانه در چارچوب قانون و مقررات، همه مساعی خود را برای “گسترش مشارکت و حضور گسترده مردم در انتخابات” به ویژه از طریق تمرکز بر خدمت‌رسانی کارآمدتر و اجرای دقیق و مأموریت های محوله و همچنین انعکاس صحیح و تبیین خلاقانه اقدامات و عملکردها انجام دهند ضروری است از هرگونه رفتار خارج از چارچوب و عرف که شائبه دخالت له یا علیه کاندیدای خاص داشته باشد پرهیز نمایند.

شریعتمداری در این بخشنامه  به طور مشخص  تاکید کرده است: همه کارکنان وزارتخانه‌ و دستگاه‌های تابعه به ویژه معاونین وزیر ،روسای سازمان‌ها ، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره صندوق ها، هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه در جایگاه شخصیت حقوقی و در ساعات اداری حق حضور در ستادهای انتخاباتی را ندارند؛مگر اینکه در حالت مرخصی باشند. 

همچنین تاکید شده است: هیچکدام از واحدهای تابعه در این وزارتخانه حق ندارند له یا علیه کاندیداهای انتخاباتی اقداماتی انجام دهند. بنا بر تاکید شریعتمداری، امکانات لجستیکی، مالی و نیروی انسانی شرکت ها و ارکان در اختیار وزارتخانه نباید برای هیچ کاندیدای انتخاباتی هزینه شود. 

در پایان این بخشنامه تصریح شده است: هر فردی در هر سمتی حتی از نزدیک‌ترین مدیران منتسب به اینجانب تقاضای کمک به هر کاندیدا یا ستاد انتخاباتی کند هم تقاضا کننده و هم اجابت کننده تقاضا هر دو بر کنار خواهند شد.