استعلام سیم‌کارت‌های فعال در شبکه رایتل

مشترک گرامی جهت اطلاع از تعداد و مشاهده شماره سیم‌کارت‌هایی که در شبکه رایتل به نام شما ثبت شده است، می‌توانید از روش‌های زیر اقدام کنید:

  1. چنانچه مشترک رایتل هستید:
    • اپلیکیشن رایتل من

      ورود به اپلیکیشن رایتل من/ مدیریت سیم‌کارت‌ها / اطلاعات پرونده / اطلاعات سیم‌کارت

    • وب اپلیکیشن رایتل من  

    • استعلام شماره و وضعیت سیم‌کارت با شماره‌گیری کد دستوری #210* از سیم‌کارت رایتل مورد نظر
    • ارتباط با مرکز تماس رایتل: از خطوط رایتل با شماره 200 و از سایر خطوط با شماره 09202000000
     

    شما می‌توانید با کلیک بر روی دکمه "استعلام وضعیت سیم‌کارت" اطلاعات مورد نیاز در خصوص وضعیت فعلی سيم‌کارت خود را مشاهده کنید.



    استعلام وضعیت سیم‌کارت
     
  2. چنانچه سیم کارت رایتل فعال یا در دسترس ندارید :
    • استفاده از اپلیکیشن یا وب اپلیکیشن دولت همراه:
      1. نصب اپلیکیشن دولت همراه از اپ‌استورهایی مانند بازار و مایکت و سیب اپ و غیره یا از دولت همراه
      2. انتخاب گزینه خدمات امور عمومی / تعداد خطوط مشترکین تلفن ثابت و سیار/ استعلام یا استعلام از طریق پیامک
    • ارسال پیامکی کد ملی خود به سرشماره ۳۰۰۰۱۵۰ از سیم‌کارت رایتل و یا از سیم‌کارت سایر اپراتورها که به نام خودتان باشد.
    • استعلام از طریق تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
    • مراجعه حضوری به فروشگاه‌های رایتل
    • ارتباط با مرکز تماس رایتل: از خطوط رایتل با شماره 200 و از سایر خطوط با شماره 09202000000
 

روش تغییر مالکیت سیم‌کارت رایتل

در صورتی که درخواست تغییر مالکیت سیم‌کارت به نام شخص دیگر را دارید، می‌توانید از طریق مراجعه حضوری هم‌زمان هر دو شخص به یکی از فروشگاه‌های رایتل با کارت شناسایی معتبر(کارت ملی هوشمند و یا شناسنامه جدید) اقدام به تغییر مالکیت سیم‌کارت نمایید.

 

روش سلب امتیاز سیم‌کارت در شبکه رایتل

  1. در صورتی که سیم‌کارت را در اختیار داشته باشید:
    • از طریق اپلیکیشن رایتل من:

      بعد از نصب اپلیکیشن رایتل من از طریق منو، گزینه مدیریت سیم‌کارت، سپس گزینه سلب امتیاز و در آخر درخواست سلب امتیاز را انتخاب کنید.

    • از طریق وب سایت رایتل:

      وارد صفحه اصلی وب‌سایت رایتل شوید؛ سپس از طریق منوی رایتل من و انتخاب گزینه ورود به رایتل من، وارد حساب کاربری شده و از منوی مدیریت سیم کارت، گزینه سلب امتیاز را انتخاب کنید.

  2. در صورتی که سیم‌کارت در اختیارتان نباشد:
    شما می‌توانید از طریق مراجعه حضوری به یکی فروشگاه‌های رایتل به همراه کارت شناسایی معتبر (کارت ملی هوشمند یا شناسنامه جدید) اقدام به سلب امتیاز سیم‌کارت خود کنید.
 

نکات مربوط به سلب امتیاز سیم کارت

الف) سلب امتیاز بعد از گذشت سه ماه (90 روز) از زمان ثبت نام سیم‌کارت امکان‌پذیر است.
ب) سیم‌کارت‌های سازمانی (B2B) امکان سلب امتیاز ندارند.
ج) سیم‌کارت‌های مسدود شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ( CRA ) تا زمان خروج از مسدودی امکان سلب امتیاز ندارند.