اگر ساعت موبایل‌ ما بعد از عید تغییر کرد؛ چه کنیم؟

 

در اردیبهشت ۱۴۰۱ هم‌زمان با تصویب قانون تغییر ساعت در مجلس، اعلام شد ساعت رسمی کشور از سال ۱۴۰۲ دیگر تغییر نمی‌کند، اما با وجود این که تقریبا از ۱۰ ماه قبل اعلام شده بود که با فرا رسیدن بهار، ساعت‌ها دیگر تغییر نمی‌کنند، برخی کاربران ساعت ۲۴ روز یکم فروردین ۱۴۰۲ متوجه شدند ساعت گوشی، تبلت و وسایل الکترونیکی آن‌ها به طور خودکار یک ساعت به جلو کشیده شده است.

در ابتدا گفته شد که علت این مسئله تنظیم بودن سرور‌های جهانی با تغییر ساعت در ابتدای سال در ایران است و در حال حاضر تنظیمات این سرور‌ها در حال تغییر است و تا دقایقی دیگر ساعت گجت‌ها و گوشی‌های موبایل به حالت عادی برخواهد گشت.

وزارت ارتباطات اعلام کرد که از ماه‌ها قبل همه اقدامات لازم را برای مطلع ساختن مراجع جهانی از ثابت ماندن ساعت در ایران انجام داده است.

سازمان تنظیم مقررات هم با اعلام این که موضوع ثابت ماندن ساعتِ ایران در خرداد ۱۴۰۱ به اطلاع مراجع جهانی رسیده و در سرور‌های زمانی مانند time.is از ۶ ماه قبل تغییرات لازم انجام شده، مشکل اختلال ساعتِ برخی گوشی‌ها را مربوط به شرکت سازنده آن‌ها دانست و از انجام پیگیری‌های لازم برای حل سریع این مشکل و انتشار به‌روزرسانی جدید از سوی تولیدکنندگان تلفن‌همراه خبر داد.

در ویدیوی زیر خواهید دید که اگر باز هم ساعت موبایلتان تغییر کرد؛ چه راهکاری را پیش بگیرید.